Print this page
Неделя, 22 Май 2011 10:00

Електромобилите и възобновяемата енергия все още 'разделени'

От
Електромобили и възобновяема енергия

Перспективата възобновяемата енергия да заема все по-голям дял от енергийния микс, както и разрастващата се нужда от зареждане на електрически превозни средства, изправя електрическите компании пред голямо предизвикателство, казват експерти от индустрията.

Докато светът продължава да се бори срещу последствията от изменението на климата, възобновяемите енергийни източници като слънчева енергия, вятърна енергия, енергия от биомаса и други, често се споменават като решение за намаляване на въглеродните емисии и задоволяване на нарастващото търсене на производство на енергия в световен мащаб...

Наистина, в един неотдавнашен свой доклад ООН, Междуправителственият комитет по изменение на климата (IPCC) съобщава, че глобалният потенциал за възобновяеми енергийни източници "е значително по-висок от сегашното и бъдещо търсене на енергия в световен мащаб". В проучването се посочва, че производството на възобновяема енергия ще се увеличи между три и 10 пъти до 2050 г.

Революцията на възобновяемите енергийни източници вече отдавна е в ход. През 2008 г. възобновяемите енергийни източници осигуряваха около 19 на сто от световните доставки на електроенергия. До 2030 г. само вятърната енергия може да предоставя 10% от общите глобални доставки на електроенергия и повече от 20% до 2050 г. - масивна експанзия предвид факта, че през 2009 г. вятърната енергия представляваше само 1,8% от световното потребление на електроенергия.

Дотук добре. Нещо повече, анализаторите очакват инвестициите във възобновяеми енергийни източници да се увеличат с нарастваща загрижеността за способностите на ядрената енергия в резултат на японското земетресението и ядрената авария във Фукушима. Промяната в нагласите ще се разглежда като допълнително доказателство за възможностите за инвестиции в енергетиката, с преминаване към възобновяеми енергийни източници.

Въпреки това, съществуват редица потенциални предизвикателства, свързани с интегрирането на възобновяемите енергийни източници в съществуващата мрежа - до голяма степен заради тяхната непостоянна същност - с които електрическите компании ще трябва да се съобразят, за да се възползват от възможностите на възобновяемите енергоизточници. Липсата на ефективна система за съхранение на електроенергия означава, че електрическите компании ще трябва да се справят с нежелани доставки в часовете с ниско потребление и в същото време с недостатъчно предлагане в пиковите часове.

Това е проблем, който ще се изостри допълнително от възможността за по-широко използване на електрически превозни средства, което изправя електро компаниите пред допълнителна дилема по отношение на доставки и търсене.

Анализаторите предполагат, че един електромобил изразходва толкова много енергия годишно, както едно средно европейско домакинство, както и че бързото нарастване на търсенето ще принуди доставчиците на комунални услуги да предлагат така наречените интелигентни измервателни решения, за да се справят.

"Ако имате 50 или повече процента възобновяема енергия в мрежата, а също и големи количества електрически коли, за които е необходимо захранване, мрежата ще се нуждае от интелигентно измерване (електронни електромери) и ние ще трябва да подготвим неговото въвеждане и разпространение възможно най-скоро", казва Марк де Вите, вицепрезидент по изследвания и нововъведения на френската енергийна компания GDF Suez.

Йенс Якобсон, вице-президент по разпространението на датската електрическа компания Донг, коментира: "Повечето хора ще зареждат колите си, когато се приберат от работа, което все още е в пиковите часове на търсене. Това ще окаже силен натиск върху мрежата". Най-добрият вариант е да се въведат електронни електромери, които да контролират зареждането на електромобили автоматично, за предпочитане в извън пиковите часове."

Някои мрежи може да изпитат сериозни затруднения в осигуряването на достатъчно мощност, ако хората включват милиони електро коли за зареждане едновременно, особено в часовете с най-голямо потребление.

Темата със сигурност ще бъде главна точка в дневния ред на Next Generation Utilities Summit Europe 2011, което се провежда в Малага, Испания от 15-17 ноември. В тази закрита сбирка, чийто домакин е GDS International, участват някои от водещите гласове в европейския сектор на комуналните услуги. Освен Де Вите и Якобсон, участват още Филип Лоу, генерален директор на Енергийния директорат към Европейската комисия, Хулио Гонсало, главен технически директор на Gas Natural Fenosa и Мигел Анхел Санчес Форни, директор на системи за управление на Iberdrola.

Наред с това как да се интегрират възобновяемите енергийни източници в мрежата, други теми от дневния ред ще бъдат как разработките и развитието могат да допринесат за ниско въглеродно бъдеще, преодоляване на инфраструктурни и регулаторни предизвикателства в Европа, постигане на по-висока удовлетвореност на клиентите с предоставяне на информация в реално време, както и използване на ГИС като основа за изграждане на интелигентни мрежи.

[От: TheGreenCarWebsite]

Прочетено 1091 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 21:38
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.