Нещата обаче не седят точно така и това става ясно от разговор на колегата Брад Берман от PluginCars.com с Яна Хатлайн, мениджър комуникации в направление околна среда на Toyota. "Информацията в тази публикация не е точна", коментира Хатлайн. "Разговаряхме с нашите офиси в Япония и изнесеното не отговаря на истината. Няма формален план от завода да излизат само зареждаеми Prius хибриди от 2014 г."
Toyota е традиционно "тиха" по отношение на своите планове за бъдещи продукти и това е подтикнало Брад да поразпита за този "не формален план". Той е попитал следното: "Няма формален план, но съществува ли вероятност?" Хартлайн отвръща с лаконичното, "Не." И добавя само, че в това няма логика, предвид скорошните маркетингови усилия на компанията да пусне цяла Prius фамилия с различно размери, цени и опции.
Toyota беше един от автопроизводителите, които неохотно предложиха зареждаеми коли, демонстрирайки акцент върху масовизирането на незареждаемите хибриди, предприемайки скромни стъпки по обявяване на първите си plug-in електрически коли. Цялостното преминаване към зареждаем Prius би представлявало сериозна промяна в стратегията.
Зареждаемата Toyota Prius хибрид, която трябва да излезе на пазара през 2012, може да измине само около 20 км с електрозадвижване. В същото време компании като A123 започнаха да предлагат комплекти за преоборудване на настоящи Prius модели, за превръщането им в зареждаеми хибриди, което също може да е подтикнало Toyota, макар и както вече споменахме неохотно, да разработи оригинален зареждаем вариант на колата. За разлика от Chevy Volt, зареждаемият Prius може да използва своя бензинов двигател винаги, когато е нужда допълнителна енергия. Този подход е базиран на вярването на Toyota, че зареждаемите коли със сравнително малки батерии ще бъдат по-изгодни за клиентите.
В публикацията на Nikkei се казваше също и че Toyota ще изостави своята никел-метал хидридна технология за да премине към литиево-йонни батерии във всичките си хибриди от същата година и че ще продава зареждаемият Prius на цена подобна на тази на сегашния незареждаем модел, "около $25,400 (~34,000 лв).
Ще следим развитието на тази история, но засега изглежда, че някой в Nikkei бърка...
[Източник: plugincars]