Mercedes Vito на ток бие Tesla и Ferrari – 3 сек до 100 км/ч

Електромобили

В този блог: "Edna" фурия от Калифорния върви повече дори от Tesla Model S.

Ново име в електромобилната индустрия – Atieva – демонстрира по супер ефектен начин тестовата си разработка – Mercedes-Benz Vito преоборудван на ток, наречен с нетипичното има "Edna"...

Заглавието подсказва за това, но наистина са го пипнали много яко минивана – монтирали са му два електромотора, два комплекта силова електроника, две предавателни кутии, батерия с капацитет 87 кВтч и всичкото това гарнирано с мощност над 900 к.с.

Компанията е обявила и електрически седан за 2018 г. със същите параметри и начално производство от 20,000 броя годишно. Реално това е тестов електромобил за технологията.

Причината да си правят тестове използвайки голям ван като Vito е точно защото е голям и в него има място за експерименти. Феноменално е, защото въпреки теглото от 2,268 кг мистър "Edna" дръпва от 0 до 100 км/ч за 3.08 секунди и както ще видиш във видеото отдолу изпреварва с малко Tesla Model S P90DL. От Atieva твърдят, че седанът им ще ускорява дори за 2.7 секунди (е, върви ги мери...).

Ферарито в случая... доскоро коли като тази бяха ненадминати, но това вече не е така.

Зад Atieva седи човек на име Питър Роулинсън, участвал в инженерните разработки на Tesla Model S. Сега Питър е главен инженер на Atieva, която си е осигурила няколкостотин милиона долара инвестиции. Интересно е, че сред инвеститорите са японският гигант Mitsui & Co Ltd, както Venrock, компания за рисков капитал от силициевата долина свързана с фамилията Рокфелер, която някога финансира също Intel и Apple.

Изпълнения като това показват колко голям потенциал има в конверсията на електромобили. Сега е още трудно и скъпо начинание, но някой ден на светофара може да те изненада младеж със стар ван криещ неподозиращи електро мускули.

Благодарско на Алекс Димитров за анонса.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Срещнах тази статия на няколко места. Само че липсва информация, дали е бил пуснат "ludicrous mode". Дори и да е, то е ясно че може да се направи по-бързо от Тесла, то не е това основното. Скоростта е само за престиж (да не употребя по вулгарна дума), по важно е друи параметри на електромобила.

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

тия атиева са казали че не е най мощната версия на модел S, но няма значение коя е след като не показват времената на финала

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари