Кога ще я догоним Tesla?

Блог

В този блог: След Daimler и Volkswagen си поставя за цел да задмине Tesla по продажби.

В последните две години все повече се получава така, че изказванията на топ авто мениджъри от Германия виждаме неща като "ние ще догоним или задминем [Tesla]", но германските потребители купуват вече дори китайски електро бусове...

Автомобилите са си тук и не сме тръгнали да ги сменяме с телепортиращи асансьори. Нужно ли е обаче хора като ИД на VW Херберт Дийс да потвърждават колко са убедени в това, че автомобилът ще продължи да е едно от най-търсените решения за мобилност в бъдеще? И то в контекста на развитие на нещата във VW и въпреки Дизелгейт аферата? 

"Нашата индустрия има златно бъдеще. Колата ще продължи да е силно емоционалният продукт на утрешния ден, за който хората ще харчат много пари", коментира Дийс на конференция в Берлин. Мда, и в добавка тези дни се появи поредната порция гръмки цифри - VW ще инвестира над €30 милиарда в електромобили и автономни технологии в следващите 5 години. Прекрасно. Остава само да видим и действия скоро, не само приказки и повтаряне на неща, дето си ги знаем.

Дийс не вярва, че германските автопроизводители ще загубят водещата си роля в индустрията в обозримо бъдеще при условие че има навременен обрат на цифровизацията и електрическото задвижване. "Сега Tesla е считана за мерило в електрическата мобилност. Нашата цел? С новия ни конструкторски кит (MEB) ние ще задминем Tesla в масовото производство," смята Дийс.

Отдавна съм спрял да пиша цели блогове на тема Елон Мъск, но не си спомням той да е казвал някога, че Tesla се цели в това да задмине германците (или някого). Действат си там те и то (им) е ясно, че са по-малки. Ама действат. С всичките им провали, проблеми с качеството, закъснения и други недостатъци. Те са дразнещи за много хора, особено предвид високите цени на Tesla. Ама ходят по тънкия лед, та пука отвсякъде. Смела работа!

Според авто експерта Фердинанд Дуденхофер от Университета в Дуисбург-Есен, обаче, VW, BMW и Daimler не трябва да се притесняват от Tesla (и да се опитват да я догонят), а от бурно развиващия се Китай. "Китайците са много бързи и задават стандартите на бъдещето," каза университетският преподавател в интервю за Handelsblatt. Той предупреди, че докато в Европа все още се мотаем в обсъждане на бъдещето на индустрията, Китай вече работи усилено. Един бърз пример – само за октомври в Китай са продадени над 10,000 електромобила BAIC EC180. Това е само от един модел! Супер малко е като цяло, това ясно. Но поне са реални действия! Иначе за годината са над 400,000 продадените електро модели в Китай досега.

Според Дуденхофер на германските авто производители все още им липсва ноу-хау в IT сектора. В Китай, обаче, вече има тясно сътрудничество между IT компании и авто производители. Затова той препоръчва на германските да разработват все повече нови технологии и да произвеждат в Китай. "Германците не може просто да си седят в централите", заключава Дуденхофер.

Нашият камион е по-добър от вашия

Тук в играта се включва и Daimler. Историята на германския концерн с Tesla е интересна и дори можем да кажем, че ако не беше една поръчка за $40 милиона от Daimler към Tesla за доставка на задвижващи системи за електрическия smart, днес можеше и да няма Tesla. Най-вероятно тогава германците просто са експериментирали с тази малка серия, но парите бяха жизненоважни в критичен за Tesla етап. Дали съжаляват, че са причина за въздигането на един нов гигант? Кой знае... Те със сигурност.

Днес, нещата седят съвсем различно. Tesla точно показа изумителен електро камион, с който подава заявка да вземе от 40-процентовия пай на Daimler на пазара на камиони в Северна Америка.

Германците, обаче, гледат с хладно спокойствие на новия конкурент: "Нашите клиенти изискват надеждност. Това изразяваме ние като марка," споделя шефът на поделението за камиони на Daimler Мартин Даум за WirtschaftsWoche. "Един стартъп се нуждае от заглавия, за да привлича инвеститори, но бизнесът с камиони е сложен и Tesla тепърва ще разбира това", смята Даум. Според него "Daimler е с две стъпки пред Tesla", защото в щатите германците вече тестват дигитално свързан автономно движещ се конвой. Казват му platooning и технологията позволява минимално растояние от 15 метра между двата камиона. Интересно.

И така, кога ще я догонят Tesla?

Всъщност, няма значение.

Вече не сме там, където бяхме!


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Кой коментира това

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна