Дизел срещу ток – напрежението се увеличава

Блог

В този блог: Възможни фалити на доставчици заради спада на интереса към дизела и идването на електромобилите.

В публикувания наскоро годишен доклад на Daimler се отправя предупреждение към инвеститорите за това да са наясно, че преходът от дизелови към електрически коли може да доведе до фалити на компании доставчици на части. С други думи за тях трябва да бъдат "предвидени компенсации"...

Според големите германски автопроизводители "дизеловите коли трябва да останат, а електрифицирането да почака до 2025 г". Всъщност вероятно дори 2035 или 2050-та...

В доклада на Daimler нещата са обяснени така: "Поради планираното електрифициране на нови моделни серии и промяната в търсенето на потребителите от дизелови към бензинови двигатели [сега пък и бензинът се намеси], автомобилният сегмент на Mercedes-Benz е изправен пред риска Daimler да изисква промени в обемите поръчки на компоненти от доставчици. Това от своя страна може да доведе до незапълване на производствените мощности на някои доставчици. Ако те не могат да поемат своите фиксирани разходи, съществува вероятност да започнат да търсят компенсации. Увеличението в капацитета на някои от заводите на доставчици също може да наложи финансово участие."

Какво означава това? Ние го разбираме като: Промяната е трудна, не ни карайте да го правим или ако трябва да го направим после да не питате защо ни се влошават финансовите резултати!

Reuters добавя още, че доставчиците на Daimler са принуждавани да инвестират, за да спомагат електрифицирането на цялата гама на Mercedes-Benz до 2022 г. Това провокира автопроизводителя да използва необичайно откровен език, за да предупреди за удара, който индустрията ще понесе при промяната към електро коли.

В доклада се казва още, че "възможността да се неутрализират по-високите разходи за стоки и други материали чрез повишаване на цените на електро моделите е ограничена заради силния конкурентен натиск на международните авто пазари".

На метаезик това го разбираме така: Азиатците много бързо се научиха да правят качествени и атрактивни коли на ниски цени и вече не можем да лапаме толкова пари както когато доминирахме тотално авто пазара.

Те че пак ще са скъпи германските електрички не се и съмняваме – и сега са така като погледнеш Opel Ampera-e и BMW i3, например – но няма да е възможно да се товарят много предвид експанзията на компании като Hyundai и добре седящият ценово IONIQ. Има и други примери, пък и ще има още нови модели скоро, съответно конкуренция. Дори на самите германци вече им писна да чакат своите родни автопроизводители и започнаха да внасят и предлагат китайски електро бусове в Европа.

Това са акцентите от интервю с ИД на Daimler Дитер Цетше по темата с трудната променя. Звучи като задаваща се стагнация, но пък от друга страна заплатата му е скочила от €7.61 милиона през 2016 г. на €8.61 милиона през 2017-та...

В скорошната история има достатъчно примери за закъснели реакции при промяна на технологията. Някои завои са по-остри от други и се взимат много по-трудно. Някои капитани успяват да завият, на други рулят им е сякаш е вързан с трудно за скъсване въже.

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Влади Иванов

Могат да си хленчат, да ритат, да се оплакват но колкото повече забавят и остават назад, толкова по-зле ще стават. Имали са 28 години за промяна, от когато GM показа EV-1. Да не говорим за това как продължават да ни тровят.
Между другото,...

Могат да си хленчат, да ритат, да се оплакват но колкото повече забавят и остават назад, толкова по-зле ще стават. Имали са 28 години за промяна, от когато GM показа EV-1. Да не говорим за това как продължават да ни тровят.
Между другото, Ampera-E не е немска а американско-корейска, дайте еGolfа за пример.

Прочети повече
  прикрепени файлове
 

Мда, така е за амперата, правилна забележка, както и за еголфа - на автоизложението в София къде 90к му беше цената по спомен...

  прикрепени файлове
 
  1. nedi alex

това ми изглежда като пикаещият срещу вятъра да обвинява вятъра...!
Иначе почвам да си разплитам чорапите заради доставчиците на даймлер! А заплатите в Германия трябва да растат, много ясно ... , те велики ли са или к'во!?

  прикрепени файлове
 
  1. Георги

Горе долу като през 19-ти век. Когато автомобила замества коня, колко бизнеса са фалирали никой не знае. Сега понеже целият свят е свързан информационно, ще гледаме сеира от първа линия. Първо производители/доставчици на части, после нефтени...

Горе долу като през 19-ти век. Когато автомобила замества коня, колко бизнеса са фалирали никой не знае. Сега понеже целият свят е свързан информационно, ще гледаме сеира от първа линия. Първо производители/доставчици на части, после нефтени гиганти...
промяна му се вика, и е доста полезно от време на време.

Прочети повече
  прикрепени файлове
 
Все още няма коментари по темата

Включи се с коментар

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
прикрепени файлове (0 / 3)
Share Your Location
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна