Електрически круизен кораб със 7,500 кВтч батерия завърши успешно първото си пътуване

Събития

Най-големият електрически круизен кораб завърши успешно първото си пътуване с пълен капацитет от пътници по китайската река Яндзъ.

Корабът, който носи името на най-голямата река в Китай и едно от най-впечатляващите инженерни постижения на 20 век, направи първо успешно пътешествие преди броени дни.

Дългият сто метра круизен кораб с име Река Яндзъ Трите Клисури 1 е разработен от China Yangtze Power, дъщерно дружество на China Three Gorges Corp, и Hubei Three Gorges Tourism Group.

Този дълъг сто метра круизен кораб помещава 7,500 кВтч под формата на батерии на борда си, направата му е струвала близо $25 милиона, а максималният капацитет от пътници е 1,300.

Въпреки този сериозен капацитет батериите осигуряват не повече от 100 км пътуване с едно зареждане, но това е напълно достатъчно за целите на този круиз, който е предназначен за обиколки на забележителности по река Яндзъ.

Това реално е първият подобен кораб със 100% нулеви вредни емисии, тъй като зареждането му се осъществява чрез хидроенергия генерирана от пристанището на язовира.

"Трите клисури" - е не само най-голямата водноелектрическа централа в света, но също така и китайската национална забележителност, която привлича множество туристи от всички краища на света.

Водноелектрическата централа е най-голямата в света по инсталирана мощност (21,000 MW), но е втора след централата на Итайпу по произвежданото годишно електричество.

Основното тяло на язовирната стена на "Три клисури" е завършено през 2006 година. На 30 октомври 2008 г. и последната от 26-те турбини на повърхностната водноелектрическа централа е пусната в редовна експлоатация.

Освен производството на електричество, изграждането на язовира има за цел и увеличаването на възможностите за корабоплаване по река Яндзъ и ограничаването на риска от наводнения в долното течение на реката.

Със сигурност пробегът на този круиз не е достатъчен, за да му позволи да се конкурира с ваканционните круизни линии в този момент, но за сметка на това по предварителни изчисления с него се спестяват 1,660 тона вредни емисии на година.

Успешното завършване на този проект се разглежда като отправна точка за увеличаване на инвестициите в подобен тип превозни средства, което неминуемо ще доведе до създаването на подобни превозни средства с по-голям пробег.

Ето и кратко видео от първото официално плаване на круиза.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари