Още една мрежа за бързо зареждане в Европа с подкрепата на Renault-Nissan се задава през 2018

Електромобили

В този блог: Още една бърза мрежа за зареждане на електромобили ще стартира до края на тази година в Европа.

Бързите мрежи за зареждане, които започнаха да се оформят сякаш никнат като гъби през последните няколко месеца и докато обръщаме внимание на по-големите някои по-малки са останали на заден план.

Но все пак е хубаво да се добави информацията и да се знае, че поредната бърза мрежа за зареждане се задава и неин основен спонсор е Nissan-Renault. Тя всъщност е била обявена в края на миналата година, но ето и ние и редица от колегите в чужбина сме пропуснали да съобщим за това.

Мрежата, наречена E-VIA FLEX-E далеч не представлява толкова амбициозен проект като IONITY или MEGA-E, но все така е поредната добавка, която ще допринесе за развитието на зарядната инфраструктура в Европа през следващите 2-3 години.

Renault описва мрежата, която ще се съсредоточи върху Южна Европа:

Проектът ще започне в края на 2018 г. с откриването на 14 бързи зарядни станции. Осем в Италия, четири в Испания и две във Франция. Извънградската мрежа ще включва станции за ултра бързо зареждане (HPC) с капацитет между 150 кВт и 350 кВт, разположени по протежение на магистрали и автомагистрали.

Проектът се ръководи от компанията ENEL, а освен от Renault проектът се подкрепя още от Nissan, EDF, Enedis, Verbund и IBIL и програмата на Европейската комисия "Механизъм за свързване на Европа" (CEF), която частично го финансира.

Само преди седмица Audi показа как ще изглежда картата на IONITY мрежата, а скоро очакваме да видим и още станции да заработят в другата по-голяма европейска мрежа за зареждане MEGA-E, която се разраства с подкрепата на Allego, Audi, BMW, Magna, Renault и Hubject.

Първите 14 станции от E-VIA FLEX-E мрежата трябва да заработят до края на тази година. 

Кой коментира това

  • Ако можеха и трето тире да сложат в името... :)

  • Гост - Ники

    Жалко, че никоя компания не включва югоизточна Европа в плановете си.Но това може би е нормално - ще почнат да се замислят, чак когато първите електромобили втора ръка се запътят към нашите ширини.Тук бедняците не можем да си позволим да караме коли за по 35-40 000 евро и инвестиции в такива мрежи трудно биха били на печалба :(

  • В отговор до: Гост - Ники

    А бе имаме много по-голям хъс за електромобили например от гърците, които имат по-високи доходи от нас. Колкото повече ни игнорират от западна Европа толкова повече имаме възможност да разработим наши решения. Аз имам по-голямо доверие на Електромобили България от колкото на която и да била измислена бъдеща европейска мрежа :)

Коментиране като гост

0 / 9999 символно ограничение
Текстът трябва да е между 5-9999 символа

Потребителски рейтинг: 0 / 5

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна