Студено, още по-студено, половин батерия...

Електромобили
В този блог: Според Auto Bild пробегът на Tesla Model S и BMW i3 пада наполовина в студа.

В Алпите е студено. Има си сняг както си трябва, поне там където екип на Auto Bild тества електромобили в началото на януари. Виждат се хубаво на снимката в тяхната статия по въпроса (чудесна е с това приятно слънце), само да знаехме какви са подробностите в този зимен ЕМ тест...

Къде го нашия сняг още нямаме идея, хем че ни се въртят разни неща из главите. Но точно ни прати нашият приятел Тони Тодоров пресни снимки на BMW i3 от щатите, та ги метнахме на Фейсбук страницата и ето ти я тази работа с резнатия пробег – направо не е за вярване как само 61 км са изкарали с една i3 батерия.

По-конкретно, ето за пробега с едно зареждане на различните електромобили във въпросния Auto Bild тест:

  • Renault ZOE – 59 км;
  • Mitsubishi i-MiEV – 61 км;
  • BMW i3 - 61 км;
  • Nissan LEAF – 69 км;
  • Tesla Model S – 207 км.

Много се приказва за икономичността на BMW i3. Из мрежата летят цифри, редят се таблици, а то какво излиза – някакви си 60 км можеш да минеш на студено. Това за ZOE пък направо не го вярваме, предвид че си има специална печка за отопление, която не следва да дърпа много от батерията.

Нещо липсва тук и това са подробности. Как са карали, колко нагоре, колко надолу, какво са включвали – парно, марно, там такива неща, аксесоари... Няма почти никакви зимни отзиви по нета все още за i3 и е трудно да се прави сравнение. Но само 60 км си е сериозно порязване – дет се вика грам ли не са регенерирали тези хора?!?

BMW i3 обаче е с много силна регенерация, като на Renault Kangoo Z.E. И да го пуснеш по баир надолу бързо забива носа. Трябва си техника, за да изстискваш повече от регенерацията.

Ами Tesla Model S? И там шок. Малко над 200 км с едно зареждане са 50% спад в пробега. Ние карахме има няма 30-40 км из Мюнхен през октомври и времето не беше от най-студените, та въобще не е база за сравнение.

Едни хора обаче наскоро са пробвали как ще му се отразят на Model S Алпите и ето какво – с пълен преден и заден багажник плюс петима в колата случката е следната:

Какво катерене само! От 250 м при Гренобъл се качихме на 650 м надморска по магистралата, преди да почнем голямото катерене. 16 км и 22 остри завоя по-късно пристигнахме на 2065 м в ски курорта.

На тръгване бяхме със 140 км (35%) прогнозен пробег, а на върха показваше 37 км (15%). Обратно надолу обаче върнахме доста в батерията.

Важно е много как се правят тестовете. Когато преди време Opel Ampera беше за няколко дена при нас, пробвахме качване до Алеко. Хапва здраво от батерията катеренето, но после си го взехме всичко с лихвите надолу.

Тепърва се започва със зимните електромобилни отзиви, пък и с времето батериите (или тяхното управление) ще се подобряват. Може и да изкарват по 50-60 км в нечии ръчички на студа, ама то си зависи от ръчичките. Ще видим какви тестове и отзиви ще излизат на бял свят до края на зимата и занапред.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (8)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. гост

Мда ! Какъв е тоя тест без никакво инфо за условията на тестване. Нещо Теслата и намаляват съмнително много пробега. Аз го виждам така. При зимно каране пускаш отполение което дърпа ток от батерията. И ако на Теслата отоплението е дръпнало 10КВ/ч ток, то и на другите автомобили ще дръпне горе долу пак толкова. И понеже батерията на Теслата е много по-голяма нейния пробег като процент би спаднал с по-малко от на другите. Дори разхода на отопление на другите е. мобили да е наполовина на Модел...

Мда ! Какъв е тоя тест без никакво инфо за условията на тестване. Нещо Теслата и намаляват съмнително много пробега. Аз го виждам така. При зимно каране пускаш отполение което дърпа ток от батерията. И ако на Теслата отоплението е дръпнало 10КВ/ч ток, то и на другите автомобили ще дръпне горе долу пак толкова. И понеже батерията на Теслата е много по-голяма нейния пробег като процент би спаднал с по-малко от на другите. Дори разхода на отопление на другите е. мобили да е наполовина на Модел С, отново не се връзва.

п.п. Постоянно си вкарвам име и парола и всеки път ми иска да ги вкарвам отново. Възможно ли е да се промени сисътемата за логин така, че като се логна веднъж да ме запомни.

Виж още
  Прикачени
  гост

...И много благодаря, че го върнахте
Пък аз все още смело мечтая за достатъчно големи суперкондензатори тогава този проблем със студеното време не би трябвало да го има. Но пък ще се налага по-често презареждане Сега тествам един малък 500F кондензатор, какъв саморазряд има само - леле мале - ужас! Скоро ще пуликувам данни.

  Прикачени
  гост

Ама ади де давай ги данните, че жажда xD

  Прикачени
  гост

Еми ако ти е интересно може да прегледаш Част 1
http://fireswordblog.blogspot.com/2013/12/experiments-with-supercaps-part-1.html

  Прикачени
  гост
  1. Петър Стойчев

[LINK=http://www.teslamotors.com/forum/forums/heading-cross-country]Това[/LINK] е интересно четиво във връзка с горната тема

Вече е възможно да се прекосят щатите в минусови температури и снежни виелици с Тесла S без пари .. (както знаем, суперчарджърите са безплатни) .. скоро и на нашия континент

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна