EasyJet тества 9-местен електрически самолет догодина

Технологии

В този блог: Прогрес и в един от най-трудните сектори за електрифициране – самолетния транспорт.

Новото в това направление идва от easyJet, чийто изпълнителен директор обяви, че "електрифицирането на полетите се превръща в реалност". В подкрепа на това твърдение компанията ще тества девет-местен електрически самолет през 2019 г.

Миналата година младата компания Wright Electric разкри своите планове за производство на електрически самолети за търговски цели и няколко месеца след като излезе от сянка обяви партньорство с easyJet.

От своя страна ИД на easyJet Йохан Лундгрен каза, че вече има прогрес в начинанието и "електрическите полети се превръщат в реалност и вече виждаме бъдеще, което не е зависимо изцяло от изкопаемите горива".

Плановете на двете компании са тестовете на изработения от Wright Electric електрически самолет да започнат още през 2019 година. Целта на easyJet е да електрифицира полетите на кратки разстояния и тестовете на 9-местния прототип са една от първите стъпки в тази посока.

Стартът с малък самолет е логичен за начинаеща компания, но Wright работи и по много амбициозната цел да създаде 150-местен самолет задвижван с електричество, за да конкурира самолети с размерите на 737 при полетите на къси разстояния (под 500 км).

Пазарът в този сегмент е огромен и доказателство за това е, че миналата година Boeing и Airbus са продали близо 1,000 от този тип самолети за около $90 милиона всеки. Електрическият самолет неминуемо ще е по-скъп, но оперативните му разходи ще са значително по-ниски.

От друга страна, също неминуемо за тази първа фаза на разработки, досега имаше няколко случая на катастрофи с различни електрически самолети. Прототипът на Siemens се запали във въздуха, а наскоро катастрофира и електрическият Pipistrel.

Но нищо няма да спре хората да подобряват и тази технология, колкото и сега да изглежда далечна като масова реализация.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. nedi alex

хм, при самолетите май ще трябва да се промени не само горивото да е електричество, а и принципа на летене ми се струва, както при влаковете се използват магнитни възглавници, разгънат статор и т.н.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна