Sidebar

26
Пет, Апр
× Място за всякакви Nissan LEAF теми, коментари и мнения.

Nissan Leaf Бургас

Преди 8 години 10 месеца #1855 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
Вчера заредих на Гурко за пръв път, но за малко. Батерията беше почти пълна. Все пак зарежда без проблем около час и 40 мин. до 100 %.
За съжаление още не мога да подкарам Нисанчето, не можаха да го регистрират в четвъртък, а пък в петък КАТ Бургас не работеше с клиенти.
Стандартно колата дойде с кабел за зареждане шуко, като на Канго. Имате ли идея от къде мога да се снабдя с кабел по евростандарта, така че да зареждам от седемпинова букса? И най-важното - ако зареждам от нея, по-бързо ли ще бъде? Или зависи само от станцията?
Дайте малко разяснения, че съм незапознат. :(

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1856 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас
Ще е малко по-бързо - 3.3 кВт (от шукото обикновено е 2 кВт). Кабелът на LEAF обаче е с 5 пина (Тип 1) и трябва дру - 7 пинов Тип 2 щепсел за станцията.

Най-добре е да си вземеш такъв като на Пепи с амперата от Бургас - виж тази тема (стр. 7) - на него му е излязъл $130, но това е доста добра цена и може да го помолиш да вземе и за теб един.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1857 от rEVolution
Отговор от rEVolution по тема Nissan Leaf Бургас

mumojem писа: Ще е малко по-бързо - 3.3 кВт (от шукото обикновено е 2 кВт).


На всеки нормален Шуко контакт е написано 220V/16A, което ще рече нормална максимална мощност 220х16=3520. По книгите го закръглят на 3,6 кВт, а за сигурност някъде го пишат и 3,3 кВт.

Каква е причината да зарежда от шукото на 2 кВт?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1858 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас
Причините са различни. Едната е, че наистина пише, но при измерване сме установили, че рядко надхвърля 13А при зареждане. Друга причина е, че при някои електромобили, като Opel Ampera, контролната електроника на колата ограничава зареждането на 230V до 10А. При Рено Туизи и Канго ЗЕ положението е същото - Туизи се зарежда за 3.5 часа - батерията е 7 кВтч, лесно виждаш, че зареждането става с мощност 2 кВт. При Канго ЗЕ за 20 кВтч да заредиш в батерията взима 10 часа, сметката пак е ясна. От сините шуко контакти на зарядните станции може и да докараш 16А в продължение на няколко часа, но от битовите не се получава особено.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1859 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
В инструкциите на Лииф пише, че при повишаване на температурата на контакта електрониката ограничава мощността на зареждане. Може би това е причина? Домашния контакт доста се загряваше от Канго. Но не и от Туизи. А зареждаха с еднаква мощност.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца - Преди 8 години 10 месеца #1860 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас

nio писа: В инструкциите на Лииф пише, че при повишаване на температурата на контакта електрониката ограничава мощността на зареждане. Може би това е причина? Домашния контакт доста се загряваше от Канго. Но не и от Туизи. А зареждаха с еднаква мощност.


Точно по тази причина инженерите на Opel са решили да ограничат заводски амперата до 10А на 220V зареждане, за да елиминират потенциални проблеми. И на червените индустриални трифазни контакти например си пише, че трябва да се използват до 6 ч. на макс. мощност. И съответно зарядните станции са за това да поемат натоварванията и да контролират процеса на зареждане при по-високи мощности.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1869 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
Ето ме отново.
Най-накрая Лииф е регистриран с талон от новите и мога да си го подкарам.
И веднага първите впечатления - и хубави и лоши.
Първо най-важното - регенерацията. Дори и в режим В на трансмисията регенерацията е доста слаба при скорост под 50-60 км в час. Карането в града само с един педал, като Канго е доста трудно, почти невъзможно. Необходимо е натискане на спирачката, което пак води до регенерация , по- силна. Това за момента ме затруднява, Канго го карах само на един педал. От друга страна извън града режим В води до добро намаляване на скоростта преди завои или ограничения, а режим D е почти по инерция, но все пак се малко регенерация. Супер е за извънградски условия. Което малко ме изненада впредвид малкия пробег.
Бутона еко на волана не оказва никакво влияние върху регенерацията, а само върху мощността и реакцията на педала за ускорение.
И ако си мислите, че електромобилите не вървят - една снимчица...
Прикачени файлове:
Харесано от: firesword

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1870 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
И още нещо - окачването е супер, като на всички електромобили, които съм карал. Заради теглото вози като S класа - много комфортно. Само при преминаване през къси неравности и ниска скорост се чува леко трополене от окачването.
И още едно нещо, което не харесах - по време на зареждане не мога да разбера до къде е стигнал процеса. На Канго на таблото пише оставащо време, а тук няма никаква индикация освен три светещи лампи на таблото - те обаче дават много обща информация - една лампа отговаря за 33 % от батерията, или една лампа мига повече от два часа !!!
Необходима ми е и малко помощ относно системата Carwings - как да я настроя и активирам, може би от нея ще получавам по-точна информация.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца - Преди 8 години 10 месеца #1871 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас

nio писа: Ето ме отново.
Най-накрая Лииф е регистриран с талон от новите и мога да си го подкарам.
И веднага първите впечатления - и хубави и лоши.
Първо най-важното - регенерацията. Дори и в режим В на трансмисията регенерацията е доста слаба при скорост под 50-60 км в час. Карането в града само с един педал, като Канго е доста трудно, почти невъзможно. Необходимо е натискане на спирачката, което пак води до регенерация , по- силна. Това за момента ме затруднява, Канго го карах само на един педал. От друга страна извън града режим В води до добро намаляване на скоростта преди завои или ограничения, а режим D е почти по инерция, но все пак се малко регенерация. Супер е за извънградски условия. Което малко ме изненада впредвид малкия пробег.
Бутона еко на волана не оказва никакво влияние върху регенерацията, а само върху мощността и реакцията на педала за ускорение.
И ако си мислите, че електромобилите не вървят - една снимчица...


В петък имах възможност да покарам пак Канго ЗЕ за половин час и си припомних кефа - абсолютно същото го потвърждавам - при Лийф (сега и при Соул ЕВ установих същото) рекуперирането дори в "В" режим е твърде слабо за каране с един педал - Кангото ми пасва много повече. Но и за другото си прав - това е по-подходящо за града, докато Лийф и Соул ЕВ са по като за дълъг път с "интерционното" движение.

За окачването на Лийф потвърждавам същото - някак тупка по неравностите. При Канго ЗЕ това го няма и возията за мен е определено по-комфортна.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1873 от earendil
Отговор от earendil по тема Nissan Leaf Бургас
Можеш ли да го сравниш с рекуперацията на L на амперата? Аз я намирам за доста добре разчетена.. спирачка почти не използвам.. и на Д почти никога не карам..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1874 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
Според мен L на Ампера рекуперира доста по-силно от Лииф на В.
Някаква идея откъде да си купя стелки? От Европа ако може

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1876 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
Помощ!
Не мога да активирам системата Carwings. Направих си регистрация в сайта на Нисан в Англия, но после колата изписва, че не може да се свърже със сървъра.
Може би проблем със сим картата, да я сменя или не е възможно или някакви други идеи!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца - Преди 8 години 10 месеца #1877 от firesword
Отговор от firesword по тема Nissan Leaf Бургас
nio, според мене нещо има с връзката наистина. Иначе вероятно ще даде - грешно потребителско име или парола.
Провери сим картата с някакво устройство дали има интернет. И другото което се сещам е, дали след като се сложи отнякъде нещо се настройва или стартира 3G в колата. Най-малкото трябва да иска пин код може би.
Няма причина, ако има интернет, да не се върже със съответната услуга. Трябва наистина сървъра им да е down

Хвърли едно око и тук - en.wikipedia.org/wiki/CarWings

CarWings is a vehicle telematics service offered by the Nissan Motor Company to drivers in Japan and United States.,[1] now, including Canada, Great Britain,[2] and most other countries where the LEAF is sold.


Може още да не е активна за България!

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1878 от zlatanski2014
Отговор от zlatanski2014 по тема Nissan Leaf Бургас
Може ли някой от собств. на Лийф да разясни (да даде повече информация) за тази инициатива на Нисан:
insideevs.com/nissan-announces-up-to-700...ng-your-leased-leaf/
И дали ще има почва в България.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1883 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
Да , уви не е активна за БГ. Жалко.
Щеше да бъде полезна поне по отношение на зареждането.
Днес изтощих батерията до край и знаете ли какво изписа - 13 часа време за зареждане до 100 % !!!
Направо не мога да повярвам. Защо толкова много? И на зарядната станция на Гурко пак е така - за час зареждане пълни 12-14 км от пробега. Ужас!!! Как мога да забързам нещата поне малко? Навсякъде пише за 6-9 часа, никой не споменава повече от 12 !!!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1884 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас
Вземи от Пепи с амперата неговия кабел дето е Тип 1 към Тип 2, включи го в Тип 2 контакта на зарядната на Гурко и кажи какво показва да видим. От шукото на 2 кВт 24 кВт батерия си е 12 часа B)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1885 от earendil
Отговор от earendil по тема Nissan Leaf Бургас

mumojem писа: Вземи от Пепи с амперата неговия кабел дето е Тип 1 към Тип 2, включи го в Тип 2 контакта на зарядната на Гурко и кажи какво показва да видим. От шукото на 2 кВт 24 кВт батерия си е 12 часа B)


Ами трябва да го пробваме това с Нио.. и на мен ми е интересно, дали неуспешния ми опит с тип 2 е заради колата, кабела или заради моментен проблем в станцията..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1886 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас
А, супер - пробвайте и пишете какво се случва - пък скоро Теди ще може да дойде до Бургас да тества станцията.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца - Преди 8 години 10 месеца #1887 от nio
Отговор от nio по тема Nissan Leaf Бургас
Кабел си взех. Ето


Сега да намеря време да го пробвам. Принципно като го получих го включих за малко и зарежда. Но колко бързо?
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 10 месеца #1888 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Nissan Leaf Бургас
Брее, кога успя бре - бърза доставчица са ти спретнали. Каква е парата тотал?

За един час ако се зарежда няма ли през компютъра на колата да установиш?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.