Sidebar

11
Вт, Дек
2 Нови блога

Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов

Преди 5 дни 15 часа - Преди 5 дни 15 часа #4903 от CuMo
Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов е пусната от CuMo
Здравейте,
наскоро ме светнаха за този форум и реших, да се включа, тъй като от няколко години проучвах електромобилите,
но чак сега сягаш се отвори възможност за нов автомобил на достъпна цена, който да има достатъчно пробег.
Имам два бензинови автомобила, единият 6 цилиндров 2.5 литра, другият 8 цилиндров-3.5 литра, но на малкият
му е време вече да си ходи или да стане донор, защото взе да поръждясва, въпреки че механически и електрически е напълно здрав...
Ще ми е мъчно да го продам или разкостя, но три автомобила в дългосрочен план ще ми дойдат множко.
Преди 2 или 3 години направих тест драйв на 24 киловатовия Leaf и ми хареса колко е тих, но пък пробегът му е от порядъкът на 70 мили
или нещо подобно в най-добрия случай. После закупуването на жилище стана приоритет, та отложихме електричката.
Преди два месеца пак се активизирах и пробвах всички по-достъпни автомобили на пазара.
40 киловатовия Leaf, Renault Zoe и накрая Ioniq.
Тук има запис на тест-драйва, който направихме на Leaf.

Като цяло - доста добра кола, с някои ергономични недостатъци, като най-голям недостатък към момента е цената.
Добре оборудван Leaf се връзва около 400 лири на месец с 4-5000 лири депозит (В Англия съм), което не е невъзможно да си го позволи човек,
но отива в сегмент, където човек може да кара почти нов Мерцедес, БМВ или подобен клас автомобили с много повече екстри, ергономия
и пак да ви остават пари за гориво, обслужване и т.н.
След това карах Zoe 40kWh. Що годе добър автомобил, но след като карах два различни, не останах изключително впечатлен.
Колата подскача по надлъжната ос, заради късата база, ако се кара по второкласни пътища. Няма особено много екстри, а като добавим факта, че
французите дори не са адаптирали ръчната за десен волан (лостът е по-близо до лявата седалка), просто това не беше нашият автомобил.
Дори успях да си "хакна" кратуната, докато се опитвах да изляза от задната (странична) врата. Отворът е много нисък заради батерията.
Като отворих шофьорската врата, пантата леко мърдаше - явно не ги затягат добре тия болтове.

Друго важно, което трябва да се отбележи, е че при Leaf и Zoe позицията на седене е много висока, защото батериите са под седалките,
което за мен е неудобно. Дори на Leaf огледалото за задно виждане се пречка доста в обзора напред.
Zoe се връзваше на около 300-315 лири на месец с 4к депозит. Не малко пари за "сапунерка".

Чудейки се какво да правим по-натам, реших да пробвам и Ioniq, въпреки че бях поизгубил надежда. Уредих си тест драйв на 115 мили от
къщи, защото автомобилите са много кът и почти никъде няма налични. Каквото получат - продават почти веднага.
И... уау! Ioniq е съвсем друга бира. Още с влизането всичко е що годе където трябва да е. За разлика от Leaf, воланът може да се дърпа и бута
напред-назад. Подлакътникът е достатъчно голям. Дисплеят е страшно чувствителен и реагира бързо. Има индуктивно зарядно за телефон.
Къп-холдърите са супер практични.
Тъй като батерията е под багажника, седалката е нормално ниска и шофьорът седи по-удобно.
Тук трябва да отворя една голяма скоба. Другите ми два автомобила са 5-та серия на БМВ от 90-те и там педалът на газта е направен,
така че дава доста опора на крака. При Йончо газта е като за деца и все още не мога да и свикна на 100%. Просто постоянно се опитвам
да давам много газ.
Покарах колата половин час, абе... добре е. Има си камера за задно виждане и повече екстри от колкото по принцип са ми необходими.
Музиката - добре. DAB Radio. Идва си с двата кабела за зареждае (от Рено искат пари за обикновения кабел, но пък монтират зарядно безплатно),
LED светлини, DRL, остана да поискам да ми монтират една dash камера и я пазарихме.
След седмица отидохме да я вземем, помолих ги да я заредят на 100% и 115-те мили до вкъщи ги направихме без проблем при 100км/ч
магистрална скорост, като ни оставаше батерия за още 24 мили като се прибрахме. Така че при температура от 10-тина градуса и ако не се юркате много,
230км пробег е напълно достижим.
Въпреки че е по-добре оборудвана от Zoe, колата излезе по-евтина, защото беше демо и й бяха врътнали около 1000 мили, но аз лично нямам проблем с това.
С 4К депозит, колата излиза 280 лири на месец, което е еквивалентно на това да бръмча с 2.5 бензин из града и да сменям масла и филтри.
Колата е освободена от пътна такса и годишен технически преглед. Трябва да минава преглед в Хюндай веднъж годишно, което е 100 лири.
Подготвям нещата за зарядното, таблото ни иска малко модификация, но и това ще стане. В града имаме бързо зарядно, което е безплатно
и един заряд е между 30 и 40 минути. По-нататък ще зареждам вкъщи на нощна тарифа от 10 пенса / кВч или грубо казано, ще ми струва 3 лири
да заредя батерията.
Трябва да се внимава с газта обаче. Гумите са 205-ци и както един американец споменава в едно ревю, колата е склонна да върти гуми,
особено предна лява, ако нямате пасажер там (Англия) и е мокро (Англия). Но в режим Eco е почти невъзможно да ви се случи.

В края на хода на педала на газта има "бутон", който означава "всичката газ" ако настъпите силно до долу. Активирането му
кара дори и доста упорити автомобили от по-висок клас да изостават доста по кръстовищата.
Колата има датчик за влажност на предното съкло и сама знае колко да го обдухва.
Абе, материали в интернет - тонове...

Ако има въпроси - питайте, ще отговарям.
P.S. Когото и да съм возил до сега, е оставал впечатлен. Особено ако не се е возил на електричка.
Прикачени файлове:
Следните потребители изказаха благодарности: PETROV, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 дни 15 часа #4910 от murry
Отговор от murry по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Йоника е голям чаровник - честит да ти е!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 ден 17 часа #4921 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Аз моя Ioniq го взех поради същите причини. Тествах всички ел. варианти на пазара и само тази кола си струваше парите. Другите бяха скъпи само заради батерията, без да е вложен много труд в останалата част от колата.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум