Sidebar

19
Вт, Мар
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

Здравейте

Преди 5 години 4 месеца #4561 от ЕкоТакси
Здравейте е пусната от ЕкоТакси
Здравейте, приятели. От както се появиха автомобилите Тесла съм се настроил, че ще карам такъв тип автомобил. Тъй като и работата ми е свързана с много шофиране, основно в градски условия, то мисля, че електромобил би бил идеален за мен. Надявам се вие да ми помогнете с избора. Иска ми се колата да е широка и просторна за 4-5 пътници, с достатъчно място за багаж и да изминава поне 150 км само на ток, като имам възможност също и по средата на деня да я зареждам за час-два в гаража ми.Очаквам с радост вашите съвети.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца - Преди 5 години 4 месеца #4562 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Почти всички модели автомобили произведени след средата на 2017-та имат пробег над 200 км с едно зареждане. Така че избор има, но там и цените са по-високи.
Ако имате опция да зареждате по-често, то моделите произведени преди това имат пробег от 100-150 км според сезон и начин на шофиране.
Ще се опитам да дам информация според личния си опит и тестове.
Произведени преди 2017-та:
Нисан Лийф Текна(топ ниво на оборудване и батерия) - 150-180км лято, 100-120 км зима според начин на шофиране, терен, климатик, отопление. Удобна за 4-ма възрастни, на петия ще му е много тясно, но става за кратки дистанции. Има и приличен багажник.
Рено Зое - около 150км летен пробег, около 100 зимен, зависи от същите неща, стил на шофиране, отопление/климатик, терен. Ок за 4-ма възрастни, но e тясна отзад та по-високите трябва да имат гимнастически/йога възможности. Багажника също е малък.
Фолксваген голф - 150/100 км пробег зима/лято. Реално колата си е голф, така че мястото отзад и багажника са ок, но цената и обикновено е нереално висока спрямо показателите, а и спрямо конкуренцията.
Мерцедес Б клас - 180/120 км пробег лято/зима. Много удобна, широка и в същото време компактна кола за градски условия. 5 човека и багаж е ок. Батериите и са на Тесла, доколкото съм запознат, като цената на колата е по-висока като цяло.
БМВ i3 - 180/120 км пробег зима/лято. Прилично широка за 5 човека вътре, багажника ми се вижда малък, но е ок за градски условия. Цената и е по-висока, но тук купуваш марката, както при Мерцедес и Фолксваген.
Нисаните произведени за топлите страни за по-подходящи за България. Реално никой освен Тесла няма подгряване/охлаждане на батерията, което води до загуби в батерията докато колата е паркирана, при някои коли доста сериозни. Това пак зависи от външните условия и експлоатация.

Произведени след 2017:
Новия Нисан Лийф - 250/200 км пробег, удобен за 5 човека, достатъчно голям багажник. Имаха проблем със зареждането на бързи зарядни станции, не знам дали го оправиха. След две бързи зареждания, колата отказва да стартира за трето, най-общо казано. Добре е за защита на батерията, но е леко дразнещо, ако ти се случи на дълъг път да речем. Идеална за градска кола.
Хюндай Йоник - 250/180 км пробег, на мен ми идва малко тесен на задните седалки, аз съм 185см и 100кг, но според мен е много ок за 5 човека при кратки дистанции. Багажника е повече от приличен. Най-оптималната кола на база големина на батерията спрямо пробег.
Рено Зое - 360/180 км пробег. Разликата в разхода е фрапантен при зимни условия. При „нормални“ условия, разликата обикновено е около 30%, докато при Зое отива на 50%. Другите условия за същите.
Фолксваген голф - 230/180 км пробег. Прекалено висока цена за това, което предлагат. Конкурентите им ги бият по всички показатели. Аз не бих си я купил, освен ако не съм фен на Голф. И все пак е ок за градска кола.
Мерцесес Б клас - 250/180 км. Останалото го написах по-горе.
Хюндай Куна - Доста прилична кола, опит за градски джип. Обещават и пробег 450-500 км, но е все още нов модел и реално не се знае какво ще се случи. Въпреки, че на тестове публикувани в ютуб(потърси Тесла Бьорн) колата дава 500+ км, ще видим какви ще са отзивите след първата зима в северните страни.
Опел Ампера/Шевролет Болт - Една и съща кола за два различни пазара. Пробег 480/360 лято/зима. Ок е за 5 човека, макар че на трима възрасти отзад ще им е малко тясно. Багажника е прекалено малък лично според мен, очаквах нещо по-добро спрямо габаритите.
БМВ i3 - 280/200 км пробег. Другото съм го описал горе. Много голямма загуба на батерията при минусови температури(при -15 градуса батерията пада с около 20% за една нощ).

Ситроен С-zero и Митсубиши не ги включвам, прекалено малки са. 120/80 км пробег, макс 4 човека и малък багажник.

Jaguar I pace е прекалено нова кола, за да има реални отзиви.
При Тесла нещата стоят различно, пробега варира според батерията, но дори 60 киловата батерията има пробег ог 250+ км. Колата е повече от просторна, багажника е огромен. Но там и цената е сериозна. Те са и единствените, които имат система за подгряване/охлаждане на батерията на този етап, което и позволява да работи в оптимален режим.

В общи линии показателите за съобразяване са много. Има значение дали караш колата със студена батерия или си я подгрял преди това, стил на каране, терен, климатик/отопление, натоварена или не и т.н. А според бюджета ще се ориентираш и какво реално можеш да си вземеш. Не съм запознат с цените в България, там да помогнат колегите, които търкалят трамваите си по нашенските пътища. :silly: :evil:
Харесано от: firesword, IvoAtanasov, ЕкоТакси

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца - Преди 5 години 4 месеца #4566 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Благодаря на sorcererals за изчерпателния отговор. Мисля, че се насочвам към Нисана, като той ми влиза в бюджета. Рено Зое ми изглежда мъничко. Също загледах Опел Ампера плъгин-хибрид, защото пък той може да ме откара и на дълги разстояния без да се притеснявям за батерията. Единственият му недостатък са двете места отзад, което не става за моята работа. Предложения за други плъгин-хибриди, които да изминават поне 50-60 км на ток?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4568 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Митсубиши аутлендър е голям плъг-ин хибрид. Иначе на пазара има доста плъг-ин хибриди вече, мини, пасат, ауди. Въпрос на бюджет. А за амперата, аз визирам новата, чиста електричка. Иначе има тема във форума за Опел Ампера плъг-ин, колегите описват доста добре. Следващата година идва Модел 3 на Тесла, цената ще е около 45000 долара и обещават 500км пробег.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4571 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
При този ти голям пробег дневно Волт/Ампера (аз съм собственик на Волт) не ти е най-добрия вариант - евтин е, но зарежда на 3.3kWh максимум (разбирай 15км на час зареждане), тоест ще удряш много често до бензина. Моя дневен пробег е до 30км максимум и дори при дните, в които обикалям много не ми е свършвала батерията, но ако бръмчиш (жужиш вече, хаха) доста из града може би не е най-добрия автомобил за теб.

Иначе се намират много добри бройки за около 30К.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4574 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Някой има ли (преки) впечатления от Аутлендера. Харесва ми, че е голям и просторен и най-вече, че има бързо зарядно. Дали мога в гаража си да монтирам такава бърза зарядна станция и ако да, колко би ми струвало ? Мисля, че 150-200 000 км пробег не са проблем, нали ?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4577 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Повечето плъг-ин хибриди имат пробег 50-тина км на ток(при все, че колегата в другата тема е обяснил как, е направил 100 с Ампера, но на слизане от Боровец). След това или зареждаш, или караш на банзин. Та избора си е твой, иначе Аутлендъра е голям и удобен. Бързо зарядно можеш да си инсталираш до 43 киловата, стига да имаш такава мощност вкъщи. Важно е какво ти е бордовото зарядно, защото всяка мощност над тази, която позволява бордовото зарядно е излишно да инсталираш, няма да можеш да я ползваш. А за бързо зарядно на прав ток едва ли ще ти се дават няколко десетки хиляди допълнително освен, ако не смяташ да го предлагаш комерсиално срещу заплащане.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4578 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
150,000-200,000 би трябвало да не са проблем ако правят добър мениджмънт на батерията. Съдейки по това, че е е 12kWh и дават рейндж от 55км, по-скоро я пълнят и празнят от-до, което ще доведе до деградация. Не знам и какъв температурен мениджмънт правят.

Бързото зареждане на Outlander-а е с DC (Chademo) - такива станции има наляво-надясно и би трябвлао да вкара 80% заряд за около 25 минути. Вкъщи не вярвам да си сложиш такова - инвестицията от десетки хиляди левове не си струва.

А на AC (разбирай обикновените зарядни станции) го дават да се зарежда напълно за около 3.5 часа, което означава, че бордовото зарядно е като на Волт/Ампера - 3.3kWh (или може би малко повече)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4579 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Всички Ампери ли са с две места отзад ?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4580 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Изцяло електрическата, която излезе миналата година е с цяла седалка разделена на три места отзад, за другите нека се вклюат колегите, собственици на хибрид.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца - Преди 5 години 4 месеца #4581 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
Да, всички Волт/Ампера са четири местни автомобили. Bolt (малката електричка, продавана в Европа като Opel Ampera-e) е пет местна, но малка.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца - Преди 5 години 4 месеца #4582 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Здравейте
Outlander съм карал и е мн добра и просторна кола, но точно като Амперата няма да ти позволи да се доближиш до 100% ток.
Реалният и пробег е 30-40км, защото използва 9kwh от 12kwh батерия (както си трябва).
Бързото зарядно не е 50kw, както го описват, а около 20 пикова мощност. Пак заради размера на батерията. Отнема си над 1 час да се зареди дори на chademo. И трябва да ходиш в Кауфланд или Лидл, за такова зарядно, защото са прекалено скъпи за гаража.
AC зарядното е само 3kw, като кабела, който върви с колата е даже 1.5-2 kw. За да постигнеш тези 3kw (за около 3 часа зареждане до 100%), трябва да си купиш ново зарядно или да ходиш отново на публична AC станция, където пък ще ти трябва Тип2 -> Тип1 кабел.
Общо взето тази кола е перфектна ако караш по 30км на ден и я зареждаш през нощта в гаража, но за по постоянно каране си е бензинова.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4595 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Здравейте отново. Взех да се замислям за Тесла S на старо. До какъв пробег според вас би трябвало да се оглеждам. Като се има предвид, че мисля да я карам 10 години по около 50 000 км годишно. Ако се наложи сервиз, къде ? Зареждане в гаража как ?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4597 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Всичко ще зависи от бюджета ти. Колкото до пробега, колкото по-малък, толкова по-добре. Внимавай какво купуваш, защото в мобиле има една след катастрофа, дет уж не била усуквана, но в системата на Тесла стои като тотал щета. Най-близкия сервиз е Загреб, другите са в Австрия мисля. Зареждане в гаража, дърпаш кабел, свързваш се с Мартин от eCars, слагат ти една зарядна станция и си ти.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4598 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Това дали е имало инциденти с даден автомобил предполагам може да се провери по VIN в системата на Тесла. А дали е възможно някой да е врътнал километража ? Защото сред обяви с еднаква цена на около 400-500к км се появява и такава на 180к км, което е малко учудващо. Иначе колата мисля да я взема и избера лично от Холандия или Германия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4695 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Здравейте

ЕкоТакси писа: Това дали е имало инциденти с даден автомобил предполагам може да се провери по VIN в системата на Тесла. А дали е възможно някой да е врътнал километража ? Защото сред обяви с еднаква цена на около 400-500к км се появява и такава на 180к км, което е малко учудващо. Иначе колата мисля да я взема и избера лично от Холандия или Германия.


Това с километрите може да се провери лесно - но си трябва Tesla сервиз за проверката. Веднага ще излезе по логовете на колко е колата и се вижда дали е пипана.

Иначе - да - Холандия или Европа. Малко ми е кофти като ми се обаждат хора за преходници, кабели, препряване на коли докарани от щатите. По-евтини са, но са голям компромис - няма трифазно бордово зарядни и не може да се ползва Supercharger мрежата в Европа. За себе си просто няма как да го направя този компромис дори и 10к да е разликата в цената - страшно се намалява използваемостта на колата.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4697 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Километража е електронен. Всичко се следи в Тесла, предполагам може да се засече лесно дали някой се е пробвал да се бъзика със софтуера.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #4982 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Кой беше днес в Пазарджик на магазин Крез с Рено Зои :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5051 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Здравейте

ЕкоТакси писа: Кой беше днес в Пазарджик на магазин Крез с Рено Зои :)


Миналата седмица зареждахме там, ако е било нашето брандираното (синьо) ние сме биле :D

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 2 месеца #5053 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Здравейте

mumojem писа:

ЕкоТакси писа: Кой беше днес в Пазарджик на магазин Крез с Рено Зои :)


Добавям още и че не Зое 2 (41 кВтч батерия) поне при нас се справя добре и при зимата. Наистина, с 80-90 км/ч, но взима Пловдив - Бургас 260 км разстояние на температури -3 до +3

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.