Sidebar

29
Пон, Апр
× Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери :)

Има ли техничари във форума

Преди 2 години 5 месеца #6418 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Има ли техничари във форума
Ами тази кола е вече на повече от 10 години. Батериите на първите модели от 2011-2013 не са с най-добрата химия. След това пускат по-нова батерия, която е по-издражлива на климатични условия. В момента е на около 70% от оригиналния капацитет. Август месец направих 100км с едно зареждане и остатък от 13%. 85-90км е един реален пробег като се гледа да не се пада под 10% заряд. Обаче това е само градско. Стъпи ли се на магистрала там вече пробегът може да падне двойно. Един единствен път съм виждал костенурката при 9% оставащ заряд. Едвам се домъкнах до следващото спускане, където регенерирах достатъчно за да стигна до зарядната станция. Но аз съм си виновен. Много си бях повярвал и си казах, че зарядът ще ми стигне без да отчета деградацията.

Деградацита зависи от това как е зареждана колата (колко DC и колко AC), дали не е прегрявана батерията, дали не е държана дълго време дълбоко разредена, Дали е зареждана всеки път до 100%. Все неща, които няма как да се разберат. Хубавото е, че колите станаха все по-умни и записват почти всичко.

Пробегът много зависи от начина на каране, използваните консуматори и климатичните условия. За планиране на по-дълги пътувания може да използваш abetterrouteplanner.com има настройки за почти всички електрички и при правилно въведени параметри ти изчислява приблизително разхода, колко % ще ти трябват за маршрута, къде и колко да заредиш за да стигнеш. Взима в предвид денивилацията и климатичните условия. Може да си пресметнеш с различни коли самите маршрути.

От посочените критерии от другата тема мисля, че ти трябва кола с 25-30+кВч батерия: Hyundai Ioniq 28 kWh, Reanult Zoe 40kWh, VW e-Golf 35kWh, Nissan Leaf 30/40kWh, Hyundai Kona. Лошото е, че няма да ти хареса бюджета.

От тук Реното не се слави с добро отопление през зимата, Nissan-а няма активно охлаждане на батерията. Голфът си е абсолютно нормална кола и преходът е най-лек.

Аз ако бих избирал бих се насочил към Renault Zoe ZE50, но се надявам да не е скоро, а и до тогава пазара трябва да се е разрастнал и да има по-голям избор.

Не забравяй, че освен покупката има и други разходи: винетката и застраховките. Лизинга ти е близо 4% от оценката на застрахователя. Колкото по-нова кола толкова по-висока застраховка. Липсата на данък е най-малкото. Паркирането в Синя зона за различните градове е различно. Трябва да се подават документи и евентуално да се лепи стикер. Ако случайно ти се наложи да заредиш на платена станция цените започват от 40 ст за kWh и нагоре. Хубавото е, че все още има и безплатни. Кауфланд са на ключови места, но доста често са заети от хора, които пътуват или просто искат да спестят няколко стотинки. Накрая не стига, че цената на колата е двойна, но като натрупаш застраховките и излиза, че притежаването на електричка излиза много по-скъпо. Ситроена ми излиза 1 лев на км от всичко платено до сега. Една 15 годишна дизелова кола, която харчи 6.5/100км излиза 50 ст на км. Покупката на електромобил е все още лукс.
Харесано от: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 5 месеца #6419 от toni11bg
Отговор от toni11bg по тема Има ли техничари във форума
Пак започвам да се разколебавам :) Не знам обаче твоите сметки за дизела до кога ще останат актуални. Трябва да се има впредвид че основният пробег който минавам е със студена кола. Сегашната която ползвам, дава разход около 8 на дълго, но като запаля сутрин при минус 5, докато стигна до селото и се върна (около 5км общо) ми дава почти 20. Може би трябва да се сложи в сметката и фактът че по-голямата част от тока за зареждане няма да го плащам. Кажи, при твоята кола наблюдаваш ли такова явление - почти двоен разход когато колата е студена.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 5 месеца #6420 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Има ли техничари във форума
С дизела си е така. Когато нямаш дълги пътувания и извънградско, където е най-икономичен, разходът може да скочи много. Аз си следя всички разходи и зареждания в една платформа: carspending и от там ми дава подробен репорт. Тук може да разгледаш www.carspending.com/bg/profile/kirq4e

Началната цена на електричката заедно със застраховките, най-вече каското, вдигат общата стойност на ползване. За да се изравнят нещата колата трябва да се кара много. Май за всяка кола се отнася същото. като разделя каското на изминатите км излиза по 12-13 ст/км за 21к км, което не е чак толкова много.

Електричката е много яка и много и се кефя и за момента не бих я заменил за каквато и да е друга (като изключим извънградско) освен отново електричка. На първо място винаги си остава удоволствието от шофирането, колкото и идиоти да има на пътя. После идва безплатоното паркиране в синя зона, което прави удоволствието още по-голямо.

Това е моят опит от реална експлоатация вече 2 години и половина. Твоят случай е много частен. Много е яко, че си самостоятелен, нищо че е обвързано с много компромиси.
Вариант е да вземеш някой дребен мъник със 100км пробег, който да ти върши работа през 90% от времето. А дизела за по-далечни пътувания, но това изисква поддръжката на две коли и двойни разходи.
Вариант 2 - незнам дали си гледал някой plug-in hybrind. Например Chevrolet Volt, Opel Ampera, BMW i3 REX, Mitsubishi Outlander PHEV. Имаш плюсовете и на двата типа возила, но и недостатъците и нямат никакви "субсидии". Зареждаш ток и имаш пробег между 50-80 км в зависимост от колата. Когато ти трябва палиш двигателя и имаш 300 км. 90% от пробега можеш да си го караш само на ток. Има теми във форума за Chevrolet-а и Opel-а с проблеми и отзиви. Те са си електромобили с вграден генератор. Mitsubishi-то си е ДВГ с хибридна система и може до 50 км да мине само на ток.
Вариант 3 - минаваш изцяло на ток и правиш сериозна инвестиция за да покрие всички нужди.

Не се опитвам да те разубеждавам. Май прекалено много информация ти стоварих на главата. Незнам дали съм бил полезен или вкарах прекалено много шум. Опитай се да се свържеш директно с eCars, ИКЕМ.

TopRentACar имат два електромобила под наем, които могат да се вземат от София. Сега гледам, че имат Peugeot e-208 и VW ID.3. Пежото излиза 260.33 € за 7 дни. Не е евтино, но е най-бързият начин да се запознаеш с електричка и да прекараш известно време с такава кола.

Избрал ли си инвертор, за зареждането на колата?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 5 месеца - Преди 2 години 5 месеца #6421 от toni11bg
Отговор от toni11bg по тема Има ли техничари във форума
Имам два инвертора, единият ми е "битовият", за къщата ,той е 3 кВт , а другият ми е за захранване на работилницата, той е 6 кВт. И двата са пълна синусоида, и смятам зарядната станция да я свържа към този в работилницата, то там е гаражът. Може би ще се налага да не пускам мощни машини докато колата се зарежда. Много ми е полезна информацията, която ми спускаш, аз чета и на други места това-онова, и вече картинката ми се изяснява. Според мен наистина ще трябва да се прежаля с повече пари и да взема нещо, което има теоретичен пробег поне 300 км. Един дилър от Омникар ми каза че единият модел на Дачия бил с толкова, но за нова кола едва ли ще ми стигнат силите, пък и аз като теб смятам че нова кола не е добра инвестиция. На практика тя си губи 20% от цената в момента в който излезе от магазина, и още 20 - след първата година. Не знам, още разсъждавам :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 5 месеца #6423 от Carl Zeiss
Отговор от Carl Zeiss по тема Има ли техничари във форума
Еееее, колега, много бързо ги обезценяваш електричките! По мое мнение, колкото ида го мислиш пак ще си минеш по пътя, така както всеки от нас!
Моят скромен опит, базиран на моето ежедневие:
Миналата година, април месец захвърлих мощно ауди, битурбо, дизел 313 к.с. и минах на бмв i3 94 Ah или 33 Квч батерия. Колицата си беше супер, но с яденето идва и апетита, много бързо и се нарадвах и реших да мина на по- " пълноразмерна" електричка - Хюндай Кона 64 Квч, премиум изпълнение. Удоволствието да управляваш електрически автомобил наистина е голямо! Преди от Варна до София летях със самолет, сега дори ходихме семейно два пъти до Хърватия. За година и един месец имам 40 000 км. Зареждам във Варна абсолютно безплатно ,тъй като имам зарядни станции много близо до търговския ми обект. Имам инсталирана зарядна станция и в къщи- 11 кВт/аз зареждам с 6,5 щото нямам трифазен ток/, но съм я ползвал буквално няколко пъти! .....
Та, в момента я продавам по следната причина- пътувайки в чужбина/за момента/ разбрах, че тесла е автомобила, който е най-подходящ за пътувания без чакане по зарядни станции, а аз съм решил да попътувам малко по Европа. Може и да бъркам, но съм решил да си купя модел Y , тъй като е малко по висока, а аз живея във вилна зона и имам участък с кофти път.
Та така, малко несвързано пиша, че от телефона ама ми се щеше да споделя и моя опит. Не съжалявам за нищо , просто знам, че трябва да си мина по пътя !
Успех с с решението и покупката!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 5 месеца #6433 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Има ли техничари във форума
Ето едно ревю на Dacia Spring в София: www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/testv...bil-v-evropa-6133797

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 5 месеца #6436 от toni11bg
Отговор от toni11bg по тема Има ли техничари във форума
Благодаря. Везните се накланят :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.