Обрат - BMW i3 производството продължава

Електромобили

След като през септември търговският директор на BMW Питер Нота обяви, че компанията не планира наследник на i3, в интервю за германски вестник новият шеф на BMW Оливър Зипсе обяви, че компанията му няма да спира i3 и дори ще го развие.

По думите на Зипсе в материала в Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, "Производството на i3 ще продължи и това не подлежи на съмнение. След шест години на пазара i3 вече е икона, а иконите нямат класически наследник, защото винаги остават верни на себе си в своята същност".

Според Зипсе днес i3 е по-търсен от всякога и въпреки малката бройка в България можем да потвърдим тази тенденция - може да са употребявани, но BMW i3 електромобилите са сред най-разпространите у нас.

Новината, че производство на i3 няма да спира въпреки че наистина няма да има класически наследник, е добра, но още по-добре е, че BMW смята да продължи с увеличаване на капацитета на батерията и подобряване на оперативните показатели.

И двете са важни, защото на пазара вече има все повече конкуренция в този клас и новата златна среда е 50 кВтч. В момента най-голямата батерия на BMW i3 е с капацитет 42 кВтч и бидейки по-динамичен електромобил i3 е с по-висок разход на енергия от други електрички като Renault ZOE и Hyundai Kona.

Новият BMW директор казва още, че инвестицията за разработката на i3 е възвърната и компанията вече печели от всеки продаден екземпляр."Защо за бога да се отказваме от тази кола, която сега е в своя апогей. Според нас i3 все още има страхотен потенциал".

Ето трите батерии, с които BMW се предлага(ше) досега:

  • 2013 г. - 22 кВтч
  • 2016 г. - 33 кВтч
  • 2018 г. - 42 кВтч

Това въобще не е първият път когато от една авто компания идват противоречиви сигнали, но в случая можем да отдадем разминаването на това, че начело идва нов човек, който може да има различни виждания. Другият вариант е да се покрива някакво вътрешно неразбирателство, но и на Зипсе загатва, че i3 няма да има наследник като казва, една икона никога не получава класически наследник. По-важното е, че засега BMW i3 остава и дори ще се развива.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари