Годината на първите адекватни електро ванове за доставки явно ще е 2020. След няколко първи проби като Renault Kangoo ZE и Mercedes Vito на ток, но с малки батерии и пробег, пред следващата година идват няколко нови предложения и най-прясно обявените са Peugeot Expert и Citroen Jumpy.

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Първият изцяло електрически модел на Volvo не е на щанда на компанията на провеждащия се софийски автосалон, защото днес беше представен в Лос Анджелис. Стратегията на Volvo обаче е да реализира супер бърз преход към електромобили, което означава, че XC40 Electric би трябвало да стигне до пазара съвсем скоро.

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Една за теб, една за мен, всяка четириврата кола си има врати за отпред и отзад. Така е и при електрическия Renault ZOE. Но не и при един по-специален (даже два), който има една цяла, защото така е по-удобно.

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Разликата в цената между най-евтиния Taycan и следващия модел в гамата е повече от тази на цял електромобил (при това доста добър) като Hyundai Kona Electric, но пък така електро поршето слиза доста близо до цената на Tesla Model S Performance.

Преди да са се развихрили коментарите около такова сравнение, да видим какво точно предлага Porsche.

Porsche Taycan 4S технически данни:

  • Батерия: 93.4 кВтч (83.7 кВтч използваеми) и 79.2 кВтч (липсва инфо за използваем капацитет)
  • Пробег: 463 км и 407 км съответно
  • Мощност: 420 кВт с по-голямата и 390 кВт с по-малката батерия
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4 сек.
  • Макс. скорост: 250 км/ч
  • DC зараждане: 225 кВт за по-малката и 270 кВт за по-голямата батерия

Засега няма данни за използваемия капацитет на по-малката батерия, а само за общия посочен отгоре. Знаем обаче, че по-голямата батерия (Performance Battery Plus) струва с €6,521.20 повече.

Предният и задният електромотор на Taycan 4S са постоянно възбудени синхронни като на Turbo моделите, но разликата е не само в силовата електроника, която ги управлява. За задната ос на 4S Porsche използва 80 мм по-къс мотор от този на Taycan Turbo, все така с двустепенна трансмисия.

Визуално 4S има малки разлики с топ моделите - различен дизайн на предните отвори за въздух и черни прагове и заден дифузер. Спирачните апарати на Taycan 4S са червени и 19-инчовите джанти са оптимизирани за по-добра аеродинамика.

Тапицерията е отчасти кожена, но 4S може да се поръча и с изцяло кожен салон. Taycan всъщност е първият модел, който Porsche предлага и изцяло без кожен салон, с материали от иновативни рециклирани материали в симбиоза с електрическото задвижване.

И накрая за цената, Taycan 4S вече може да се поръчва с планирани първи доставки от януари 2020 г. Базовата цена в Германия е €105,607, което е с €46,529 по-евтино от Taycan Turbo. Ето ти ги едни стотина хиляди надолу.

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна

Започваме тази порция новини за Byton с това, че тези дни компанията се похвали с новия си завод в Китай. Това не е в Южна Корея, но причината да започнем с този анонс, е, че Byton е китайска компания и първо ще започне производство и продажби в Китай. Видеото от новата супер оборудвана фабрика в Китай може да погледнеш най-долу.

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна