На 28 май около летище в щата Вашингтон е направен успешен демо полет с електрически самолет. Машината е известният Caravan 208B на Cessna, но задвижван с електрическа тягова система от американската компания magniX.

През 90-те имах колега, който караше стар VW Golf I от 1978-ма. На двайсетина години, голфчето все още пърхаше прилично и една реплика на моя колега се е запазила в съзнанието ми – "Мога да го разглобя и сглобя с по един ключ 10, 13 и 17".

В Европа доминиращият стандарт за бързо зареждане вече е Combined Charging System (CCS 2), но първият бърз DC стандарт, отпреди повече от 10 години, беше японският CHAdeMO. С годините CHAdeMO асоциацията не изостави проекта заради новата силна конкуренция, а точно обратното – продължава да го развива, защото този стандарт доминира в Китай и Япония (и в огромна степен в световен мащаб).

Едното продължава да изпреварва с много другото – зарядните станции и някои техни компоненти са тествани и готови за много мощно зареждане, но електромобилните батерии все още не поддържат такива силни натоварвания.

Мускетарят на Tesla успя да направи неща, които друг не е правил. Едно от тях беше, да нарече една обикновена на вид сграда – Гигафабрика. И ето ти ново (световно) нарицателно. Има и други големи компании, които имат и правят големи фабрики за батерии, но никой досега не се сети да използва силата на имената или думите, за да увеличи мащаба на дейността си отвъд реалния.

MAHLE е един от старите доставчици на компоненти за двигатели с вътрешно горене за авто индустрията. Но компанията вече е навлязла и в електрическата мобилност и продължава с нов център за тестове и симулации на електромобилни батерии.

Още блогове ...

elektromobili-2020
ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg