Sidebar

29
Пет, Мар
× Място за всякакви Citroen C-ZERO/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn теми, коментари и мнения.

Нов (стар) C-Zero из Варна

Преди 4 години 5 месеца #5733 от kirq4e
Нов (стар) C-Zero из Варна е пусната от kirq4e
Здравейте,

От доста време следя блога и новините около електричките та мерака стана прекалено голям и направо се хвърлих в дълбокото без да знам с какво се захващам. Попаднах на едно ситроенче на доста примамлива цена и малко километри по документи. Естествено цената ме примами и мерака надделя над разума колата мина на бързо през КАТ и вече беше мое притежание. Този малък маневрен бръмбър ме изуми още на паркинга на КАТ как успя да маневрира из най-тясното пространство, запушен от всички страни, да прередя 10-тина на опашката за номерата.

Немога да опиша с каква радост си тръгнах от КАТ и забръмчах безшумно да довърша застраховките. Но радостта беше кратка, защото колата отказа да "запали" на 3-тия км след КАТ. След теглене(голяма гледка бяхме да бутаме колата през кръстовището), диагностика, мъки, разглобяване и 2 месеца престой в гаража проблемът беше решен с помоща на Димо от Коортех, за което съм безкрайно благодарен. Проблемът беше грешка P1A15 (този номер ми се запечата в мозъка). За подробности има тема в i-miev форума за проблема и различни решения. Поне натрупания опит беше

Та вече съм с 2к+ км (вече колата е на 41к км) на ток, безплатно паркиране в синя зона (паркирането отнема средно 30 сек за сравнение 30-те мин ако съм с ДВГ).

Използвам CanIon приложението за следене на всички параметри на колата и hobDrive за грешки.

В градски условия най-много съм минавал 112 км с остатък 9%. Гледам средния разход да е около 120W/km ако CanIon-a показва правилно.

Научих доста за колата покрай проблема и за тези 2к км.

Батерия, парно, зарядно, DC-DC преобразувател, MCU, 12в акумулатор(много важна част, която води до много главоболия)

Колата се зарежда на няколко дни(около 30% оставащ заряд) в гаража с таймер за стартиране на зареждането в 23:00 на нощна тарифа. За съжаление тя няма собствен таймер и ограничение на % за зареждане и винаги се зарежда до ~100%. J1772 стандарта не поддържа предаване на информация за състоянието на батерията.

GOM-а е много точен, но може да се излъже ако е имало голямо натоварване предишните 20-тина км. Много е яко да пристигнеш с по-голям пробег от колкото в началото или почти същия.

Ако някой има въпроси и проблеми с радост бих помогнал до колкото мога.

Много ме вълнува и въпросът как може да изцедя по-голям пробег без да развалям комфорта на пътуването и да не преча на останалите участници. Още съм постоянно на щрек, когато оставя колата на пълна регенерация и я оставя сама да спре светофара или стопа.

Следващата стъпка ще е да подобря парното с печка тип Webasto, защото парното за нищо не става и може да съкрати пробега с до 50% без кой знае колко голям ефект.

Другото, което може да се направи, е да се активират допълнителните режими В и С, които са по подразбиране в Мицубишито, а незнайно защо Пежо и Ситроен са решили да ги премахнат. Това е свързано с 110 евро за нова колона на лоста за скоростите.

Пожелавам на всички много безаварийни километри и нека електроните бъдат с вас

Прикачен файл:
Харесано от: carpe_diem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 5 месеца #5734 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Нов (стар) C-Zero из Варна
Забравих да добавя, че обслужва тричленно семейство с малко дете. Isofix-a е голям плюс за мен, а количката се събира сгъната в багажника за разлика от другата кола (Fiat Sedici)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.