Sidebar

19
Пет, Апр
× Място за всякакви Renault Twizy теми, коментари и мнения.

Всичко за Туизи

Преди 10 години 3 седмици #1037 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Оригиналната батерия на Туизито струвала точно 3150евра, май без ДДС.

Да, вярно е, без ДДС. Рено я продават за около 5000 евро с ДДС, като в цената има включена и 8 годишна гаранция. Това я оскъпява. 3150 евро е като компонент от доставчика с едногодишна гаранция.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 3 седмици #1039 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

nio писа: Сефтето на кабела е направено миналата седмица в Бургас. Закачаха моето Туизи, имаше сервизна акция за подмяна на някакъв кабел. Закъсня :cheer: ;) Изпреварих те!


:lol: те да не са го пращали от София при вас в Бургас? Стига де егати хората, да вземат повече кабели да купят :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 3 седмици #1040 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

nio писа: Оригиналната батерия на Туизито струвала точно 3150евра, май без ДДС.

Да, вярно е, без ДДС. Рено я продават за около 5000 евро с ДДС, като в цената има включена и 8 годишна гаранция. Това я оскъпява. 3150 евро е като компонент от доставчика с едногодишна гаранция.


Те това ти е - аз нищо никакви цени не зная, ма който се интересува си намира инфо :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1057 от Canto
Отговор от Canto по тема Всичко за Туизи
А, какво се чува за 5000 те хиляди лева държавна субсидия? Въобще ще се продават ли у нас електромобили с условия ,като в Европа? Омникар нямат нищо на сайта си за Туизи, както и сайта на Рено..:)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1058 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

Canto писа: А, какво се чува за 5000 те хиляди лева държавна субсидия? Въобще ще се продават ли у нас електромобили с условия ,като в Европа? Омникар нямат нищо на сайта си за Туизи, както и сайта на Рено..:)


Още нямат инфо Омникар, така е - по информация от Рено най-накрая са се разбрали за лизинги и обслужване и сега пишат договори, а продажбите очаквам да тръгнат през втората половина на април, но предстои да видим дали ще стане.

Преди седмица докато си карах туизито и на светофара до Народната библиотека от съседната кола се показа бившия министър на транспорта Московски - каза, че щели да пишат законопроект да не се плаща ДДС за електромобилите, та ще видим тези дни какво се случва. Но като помня, че Менда Стоянова така брутално отразя идеята преди време та ми е странно как ГЕРБ ще си се разберат вътрешно за това.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1059 от Canto
Отговор от Canto по тема Всичко за Туизи
Благодаря ти! А ти твойто от чужбина ли го купи? Гаранцията важи ли тук и сервиза може ли да го правят. Ако си купя от Германия например, нормално ли го регистрирам. Ползвш ли безплантна синя зона? Приятен уикенд :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1060 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

Canto писа: Благодаря ти! А ти твойто от чужбина ли го купи? Гаранцията важи ли тук и сервиза може ли да го правят. Ако си купя от Германия например, нормално ли го регистрирам. Ползвш ли безплантна синя зона? Приятен уикенд :)


От тук е взето, от Рено, но е по-различна работата при нас - заради електромобилните ни сайтове и дейността - по тази линия сме го взели предварително (имам предвид преди да тръгнат продажбите). Ползвам зоната, да, всеки ден по два пъти. От чужбина е трудно да се купи, защото едва ли някой ще иска да ти прехвърли договора за наема на батерията. Това е проверено от приятели тук във форума. Та затова помагаме всячески и се надявам да стартират продажбите другия месец у нас.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1061 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Потърси във форума, проблема с вноса на електрички Рено е описан. С две думи не може да прехвърлиш договора за лизинг на батерията. Лично аз проверявах за Рено Зои, не става. Иначе отдавна щях да го търкалям по родните пътища. B)
Може да го внесеш без батерия, и тук да му сложим такава. Не е проблем, имаме човек от форума, който го прави. Само да си наясно, че батерията е над 3000 Евро, и то без монтажа. Така или иначе решиш ли нещо - питай преди да действаш. Администратора на сайта има инфо за всичко, което може да се сетиш, свързано с електромобилите. Колегите също.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1063 от Canto
Отговор от Canto по тема Всичко за Туизи
Супер. Благодаря много. Ще следя първо как се ще се развие казуса с Рено/ Омникар. Сега бях в Милано и там е пълно с Twizy и ел.скутери. Някой продава ли китайски скутери 5-6 квт. и нагоре? Основното, което ме провлича в туизи обаче е задното предаване/двигател, директното управление и разбира се тишината. Също и че си сам отпред като в картинг, но с много място до вратите. Ако ги направят след време поне 30 квт ще е супер. Чува ли се нещо за нов модел? Лек ден :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1064 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Само да допълня към коментара на nio, че става дума за поставяне на батерия на Twizy за тези 3,000 Евро, не за ЗОИ. В Милано много Twizy - супер. В Рим като бях нито едно не видях :(, но smart на талази. То беше преди 2 години все пак де, тогава Twizy тепърва излизаше и в Европа.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1084 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Още подобрения по Туизи-то.
Благодарение на администратора, който беше любезен да ми купи уплътнители и даже да ми ги прати с куриер вече имам уплътнители на вратите.








Няколко познати изказаха съмнения относно изминатия от Туизи пробег, според тях не е възможно електричка с такъв малък пробег с едно зареждане да измине толкова голямо разстояние за три месеца. Затова за да ги разсея публикувам снимка от днес от таблото на колата ;)

Прикачени файлове:
Харесано от: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1085 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Еее, лепнал си ги по-добре от мен - аз тези на сгъвката не зная защо реших на по 2 парчета да ги правя и не е добре. Та ще ги махах и ще сложа нови така като теб (купих малко повече уплътнения и си оставих за мен преди да ти пратя, че да имам за корекцийки :) )

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1096 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
За следващата зима ще го уплътня напълно, вече имам идея как точно, и сменям тези прозорци с нови от поликарбонат. Но това наесен, сега е топло вече.
Вчера не намерих време, но сега ще споделя някои неща относно тези малко над 6000 км, изминати от моето Туизи.
1. Вече има следи от износване - прозорците са доста надрани, от миене, от допиране в колата при затваряне и др. На две-три места където се трие вратата към колата се е протрила боята. На праговете също има износване, но това е нормално и при другите коли го има.
2. Не знам защо, но при никакви обстоятелства не може да вдигне повече от 85 км/ч. Засилване по наклон, пълна газ, стръмно спускане - не става. Може администратора да сподели при какви обстоятелства преви 95 км/ч.
3. Пробег - при пълна газ и поддържане на 80-85 км/ч дори сега в топлото не издържа повече от 60 км. Зимата правеше около 50 км при такова каране. Но при градско каране с до 50 км/ч вече редовно надминавам 80-90 км.
4. Борд компютър - има някои особености при отчитането на оставащия пробег, според мен най-важния показател. Например. Зареждам до горе, показва оставащи 86 км. Тръгвам, карам леко, градско. След 12 изминати км ми показва оставащи 81 км. Не казвам, че не показва вярно. Просто смята оставащия пробег според стила на шофиране и скоростта от няколко километра назад. И ако преди зареждане си карал бясно може да получиш странен резултат. Например. Зареждам и ми пиши оставащи 55 км, тръгвам и след 10 км вече показва оставащи 70 км.
5. Направи ми впечатление следното - след зареждане през нощта - 7 часа в контакта батерията държи по-дълго, отколкото при зареждане през деня за 3 часа. И в двата случая зареждам до горе, докато колата сама изключи. Разликата е около 10 %, при еднакъв маршрут и еднакво каране. На какво се дължи това? Същия ефект съм го забелязал и при мобилния ми телефон. Ако е цяла нощ на зарядно - три дни без проблем, ако го заредя сутринта за час и половина до 100 % - два дни изкарва.
6. И нещо неприятно - увеличи се шума от трансмисията на колата. Има един звук, който е като от износени зъбни колела, сякаш имат лек луфт и при частично натоварване ручат. Чува се ако си натиснал газта много леко и спускаш с ниска скорост - 20-25 км/ч. Тогава тя хем не ускорява, хем не регенерира. И тогава се чува шумът. Преди го нямаше, или не беше така силен. И още. При потегляне, ако подадеш газ и отнемеш, има нещо като тласък и тропане. Като луфт от разбит тампон на скоростна кутия се усеща, чукане. Предполагам че това е нормално износване, ще видим. Не е драматично, но има промяна. Когато с администратора ги срещнем двете Туизи-та можем да сравним. Да не забравяме , че моето се кара по всякакви пътища, някои доста разбити, също и по черни пътища. Също така зареждам когато и където ми трябва, без оглед колко е пълна батерията. Имам ли нужда от пробег - в контакта! Вероятно подобна експлоатация ще даде отражение. Ще видим. B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 2 седмици #1097 от firesword
Отговор от firesword по тема Всичко за Туизи
nio, благодаря за пореден път. Много интересни неща споделяш и подробно и чудесно описани. Не съм супер компетентен в електрониката, но съм чувал за батериите (при моето зарядно за АА може да се види), зарядните контролери когато видят, че батерията е заредена (достигане на определен волтаж), те не спират зарядния ток, а оставят 1%-10% от него, което се отразява изключително добре на батерията, но трябва да седи доста време така. Демек, батерията макар да е достигнала максималния волтаж, може да поеме още енергия (просто при зареждането на батерии всичко е условно).

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 1 седмица #1108 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Няколко интересни снимки - вътре има 6 гребла, ръчна машина за сеене, една лопата, 7 декоративни храста и два чувала семе райграс. :cheer:



Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 1 седмица #1109 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Относно батериите. При зареждане на автомобила за цяла нощ пробега е с почти 10% повече отколкото ако го заредя само докато сам спре. И в двата случая тръгвам веднага след изключване от контакта, карам по един и същ маршрут с постоянно поддържани 60 км/ч. Все пак не мога да измеря точно, но пробега ми се различава с 6-7 км до оставащи само 10 км в батерията и първо предупреждение от колата за празна батерия. Пробва три пъти, все е с такава разлика.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 1 седмица #1111 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
ОК значи вече е документирано с цифри. Аз само наблюдавам някаква разлика, но не съм измервал, пък и при мен се е случвало само 2 пъти мисля да го зареждам до 100%.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 1 седмица - Преди 10 години 1 седмица #1113 от ajcinema
Отговор от ajcinema по тема Всичко за Туизи
Тъй като стана дума за дневни светлини и консумацията на H4 преди няколко страници, използвах това време за експерименти. Имам удоволствието да ви покажа последната си придобивка. Изглежда подобно на тази от снимката, но е два пъти по-мощна (30 вата).
Прилагам и снимка на реалната ситуация във фара. Крушката изглежда абсурдно на пръв поглед, но дългите и късите работят както при обикновена крушка. Разликата е само в малко по-мекия фокус при късите светлини (има граница, но е малко по-мека). Категорично не заслепяват отсрещните!!! Светлината е малко по-силна от тази на найтбрекър, градусите по Келвин са 5 500. Цена на комплекта 130 лева. В охладителя има вентилатор. На този етап съм изключително доволен! Това е първата LED крушка, която изпробвам и тя е ПО-СИЛНА от нормална. Всичко останало досега са пълни глупости (а аз експериментирам от доста години).

Нарочно съм направил една снимка от по-високо, за да покажа, че крушката НЕ заслепява. Снимките са направени в 2 часа следобед при ярко слънце, докато чаках да ми сменят гумите.

Резултатите:
1. 2 или 3 пъти по-ниска консумация (нормална крушка гълта 55-60 вата, а тази 20 или 30 (в зависимост дали дълги или къси)
2. Идеален спектър за нощно шофиране.
3. През деня ми е все тая да щадя фаровете- крушките отделят нищожна топлина
4. Живот безконечен.
5, По-силна светлина
6. ... това е бъдещето.


Ееех, сега да имах Туизи, бих го "спукал" от подобни иновации... :cheer: ... ама нямам :( . Май ще си обзаведа и скутера с такива.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 1 седмица #1114 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Ха, леле това LED крушки за фарове ли са бре? Как стои въпросът с регулацията, сертификати нещо стандартизация има ли/нужна ли е? Не съм ескпериментирал никога, но досега каквото съм чел все е, че са несериозна работа и все още не могат да заместят халогенките. Явно вече не е така :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 1 седмица #1115 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Метни малко повече инфо, марка, модел...

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.