Audi Crosslane Coupe се 'показа' в Париж; ще стигне ли и до магазина?
От Стефан Николов![Прототипът на Audi - Crosslane coupe - е зареждаем хибрид с неясно бъдеще Audi crosslane coupe plug-in hybrid Paris2012](/images/stories/ev8/audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid.jpg)
Интересен прототип, но кога ще видим зареждаеми хибриди от Audi в производство?
Последната концепция от Audi – двуврат зареждаем хибрид – в момента е изложена на автосалона в Париж. Производителят твърди, че харчи само 1,1 литра на 100 км, с отделяне на емисии CO2 – 26 грама на километър, въпреки че, както обикновено, при зареждаемите хибриди, числата не са съвсем коректни, тъй като всичко зависи какъв процент от пътуването се извършва само в електрически режим. Един от елементите, който прави специален Crosslane Coupe е шасито на колата:
Рамката на компактния Audi Coupe crosslane се състои от три материалa: алуминий, въглеродни влакна с подсилващ полимер (CFRP) и стъклени влакна с подсилващ полимер (GFRP). Концептуалният модел е с тегло (без товар) от около 1.390 кг, включително голямата литиево-йонна батерия.
![Свръхустойчив, олекотен и модерен е 'скелетът' на зареждаемия хибрид multimaterial space frame - audi crosslane cope PHEV](/images/stories/ev8/audi-crosslane-coupe-frame.jpg)
Какво всъщност има под предния капак?
Задвижващата система се състои се от 3-цилиндров 1,5-литров бензинов двигател, комбиниран с два електрически мотора. Съчетани, те генерират 130 кВт (177 к.с.). Audi Crosslane развива от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди в комбиниран режим на работа, а максималната скорост на хибрида е 182 км/ч.
Литиево-йонната батерия с мощност от 4.17 кВтч – достатъчно за работен интервал от около 86 км в електрически режим.
Двигателя с вътрешно горене е тип TFSI с работен обем от 1.5 литра, осигуряващ мощност от 95 кВт (130 к.с.) и 200 Нм въртящ момент. Трицилиндров e, куплиран с електрически мотор (EM 1), действа предимно като стартер и алтернатор и развива мощност от 50 кВт (68 к.с.).
Електрическото задвижване се осигурява от електромотор (EM 2), със сила 85 кВт (116 к.с.) и въртящ момент от 250 Нм.
За съжаление, нито дума за това дали ще го видим на улицата, дали ще е серийно произвеждан някъде по света, дали е замислен като търговски продукт изобщо или каква цена ще има. Но поне знаем, че инженерите на VW и Audi работят по концепцията 'зареждаем хибрид', така че шансовете са по-скоро обнадеждаващи – да видим сериен продукт, а не само прототипи по изложенията... или?
![audi-crosslane-coupe-inside](/images/stories/ev8/audicrosslane/becssg_images/audi-crosslane-coupe-inside_399_265_80.jpg)
![audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid-paris2012](/images/stories/ev8/audicrosslane/becssg_images/audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid-paris2012_399_299_80.jpg)
![audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid-paris2012-back](/images/stories/ev8/audicrosslane/becssg_images/audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid-paris2012-back_399_299_80.jpg)
![audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid-paris2012-side](/images/stories/ev8/audicrosslane/becssg_images/audi-crosslane-coupe-plug-in-hybrid-paris2012-side_399_299_80.jpg)
![Стефан Николов](https://secure.gravatar.com/avatar/371e37516b808ec9c0a98cf5a8b188f7?s=100&default=https%3A%2F%2Fwww.ecars.bg%2Fcomponents%2Fcom_k2%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png)