Събота, 26 Януари 2013 11:16

И Volvo V60 плъгин дизел хибрид получи новите мобилни глезотии

От
volvo_v60_plugin_hibrid_cena_50000_euro

Шведският дизелов хибрид се предлага за €50k, с 1.9 л/100 км комбиниран (ток - дизел) разход.

Като има повод, все казвам, че само електро колата си можеш да заредиш през мобилния от разстояние или да и пуснеш климатика, пак така. Ето че това вече няма да е привилегия само на електро колите, но и на плъгин хибридите. Е, то, все пак, е заради електрическата им част :)...

Дизеловият плъгин хибрид на Volvo още не се предлага у нас, но пък шведите си действат по колата – да я направят възможно по-атрактивна. Удобството да управляваш различни функции, свързани с колата ти, през мобилния си телефон, ще откриват все повече хора и автопроизводителите се подготвят трескаво в това направление. В случая с V60 плъгин хибрида, Volvo On Call приложението получи нов дизайн и допълнителни функции, много от които специално за полу електрическия V60. Да видим:

  • Предварително климатизиране. Нагласяме таймер или стартираме затопляне/охлаждане на интериора от разстояние преди потегляне.

  • Проверка на батерията. Показва наличното количество заряд в батерията.

  • Напомняне за зареждане. Можем да настройваме аларма да ни напомня да включваме колата да се зарежда.

  • Предупреждение за прекъсване на зареждането. Известява за прекъсване на захранването по време на зареждане (Кой идиот ми дръпна кабела...).

Volvo On Call може да се използва във всички модели на компанията и първоначално целта на приложението е била осъществяване на директна с телефонен център (какво да правя, като кол при нас има друго значение Laughing) в случай на инцидент или аварийна ситуация, както и за установяване местоположението на откраднати автомобили. От 2012-та вече идва и смартфон добавката, която осигурява допълнителна свързаност с колата, независимо къде се намира тя или нейният собственик. Съответно, както се вижда дори само от горните добавки, мобилното приложение дава не малко информация. Сега можем да проверяваме дали колата е заключена и ако не е, да я заключваме от разстояние – но много по-голямо, отколкото сега с дистанционното на алармата, де. На телефона се вижда и колко гориво има в резервоара, средния разход, изминато разстояние и дори дефектирали крушки или пък ниско ниво на спирачната течност. Леле!

Но ето какво ново има в приложението (не само за плъгин модела):

  • Разширен дневник за шофиране. Изтегляне и запис на подробни данни за всяко пътуване в последните 40 дена, с възможност за експорт в Excel формат. Разширението се състои и в това, че сега изминат маршрут може да се разглежда на карта (вкл. Google Street View) с данни за скорост и разход на гориво или електроенергия в определени интервали от време (големи анализи ще падат май...);

  • Изпращане на дестинация до колата. С помощта на картовата функция в приложението може да изберем местоположение (в рамките на 50 км) и да го изпратим до RTI системата на колата;

  • Външна температура. Показване на температурата на мястото, където е паркирана колата с помощта на уеб-базирана информация за времето;

  • "Би-бит и присвет". Това е нещо като" Ето ме" – от телефона можем да активираме клаксона или присветване с фаровете, за да си намираме по-лесно колата сред множество други (какво правим, ако няколко души си търсят така колата едновременно на някой голям паркинг Laughing?).

  • Кола в движение. Показва дали колата се използва (дано да е половинката ти, че инак няма да е приятно да го видиш това).

Много функции, много чудо, и тепърва да разберем кои от новите ще се използват най-много. Засега има информация, че от 2011-та насам (52,000 изтегляния досега), когато Volvo пусна приложението, най-използвани са били първите варианти на намиране на колата и шофьорски дневник. Ето това е много важно – да знаем кое се използва най-много. Че е супер да си пускаш климатика от кафето през мобилния, за да се охлади колата преди да влезеш в нея, но предстои да разберем колко тази или някои от другите нови функции ще се използва и колко ще са ни полезни (или не Wink).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2416 пъти Последна корекция Вторник, 29 Януари 2013 14:28
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.