С Tesla Model S от София до Пловдив и обратно, без презареждане и компромиси

Блог

В този блог: Едно Model S пътуване София-Пловдив-София – 320 км пробег и 60 км остатък в батерията.

Подобни пътувания вече със сигурност са правени доста пъти. Сега се случи приятел да разкаже с повече подробности и ние да споделим в блога...

Наскоро в България пристигна първият Tesla Model S P90D с новата предна маска или както сме свикнали да казваме – фейслифт. Преди подробностите за пътуването, ето малко повече за колата.

Тя е собственост на Георги от София, с когото се запознахме в началото на лятото. В тази кола определено има подобрения спрямо първите екземпляри, които видяхме в Мюнхен през 2013 г.

Първо за въпросната предна маска. Поне на нас ни харесва много повече, но и фаровете си ги бива с контура от специална светодиодна подсветка. С изработката на такава се занимаваме вече от месеци за зарядните станции на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ. Още малко търпение за тях.

Отвътре веднага прави впечатление супер приятния на докосване алкантара таван. Има алкантара ивица и отгоре на таблото. Колата е и с новата централна конзола с автоматично отварящи се отделения, в които Георги си е наредил куп неща. Много удобно – нямаше го в първите коли. Супер функционално подобрение.

tesla-model-s-centralna-konzola

Сега за пътуването. На тръгване колата е с почти пълна батерия и показва прогнозен пробег 395 км. При друго зареждане (до 100%) е показвала 425 км. Тук е важно да кажем, че колата се напасва към стила на шофиране. Ако няколко дена караш бавно или умерено ще започне след пълно зареждане на показва повече пробег. Може да е и над 450 или 460 км. Ако пък е карана екстремно ще показва по-малко.

По магистралата Георги кара нормално, на места с максимума на позволената скорост – 140 км/ч. Като цяло си поддържа магистрална скорост и кара на Автопилот с включен климатик. На пристигане в Пловдив има 235 км оставащ пробег.

В града върти по задачи, без да зарежда и на връщане карането е пак като на отиване. Пристига в София с остатък около за около 60 км.

Общото изминато разстояние е около 320 км и вместо 75 км остатък накрая компютърът е показвал 60 км. Това е супер малка "загуба" (или разминаване от 15-ина километра в прогнозния пробег) предвид карането по магистрала.

И всичкото това за нещо от сорта на няма и 10 лв разход за енергия (при зареждане на нощна тарифа).

След пътуването Георги си поръча от нас чисто нов комплект адаптери за монофазно и трифазно зареждане, които изработихме за него и които скоро ще влязат в новия ни онлайн магазин за зарядни станции, електромобилни компоненти и аксесоари. Ето ги:

adapteri-zarezhdane-elektromobili-ecars-bg

Ако искаш да пишем и за твоето електромобилно пътуване просто сподели във форума, драсни ни мейлче на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. или звънни по телефона (ще го намериш в контакти). Така се трупат ценни впечатления за всички!

Специални благодарности на Георги Димитров за споделеното преживяване.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (9)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Доста интересно. С Тесла може много неща "новия ни онлайн магазин" - това вече ме изненада мнооого А тоя комплект кабели е просто изумителен - винаги съм си мислел, че трябва да имаш точно такъв за да си спокоен, че може да заредиш. А червената букса, дето е еднаква за всички , какво е? Тип 2?

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Червените са два вида на снимката - по-големите (4 броя) са CEE60309 32А 3-фазен контакт, а по-малкият е 16А 3-фазен щепсел. Няма Тип 2 сред тези адаптери - те са за връзка със стандартен монофазен или трифазен контакт. Всъщност тези адаптери се свързват с мобилно зарядно с дълъг кабел, на който от едната страна има Тип 2 щепсел, близо до единия край контролна кутия с електрически компоненти и от другата страна червен 3-фазен контакт. Ето го (и такова се ориентираме да произвеждаме също):

http://www.ecars.bg/images/stories/2016/jul/mobilno-zariadno-cee-32a.png

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Точно това ме интересуваше, всичко ми се подреди в главата логически като пъзел Мерси много за инфото - точно тоя кабел ме интересуваше, който е основа за останалите свръзки.... Благодаря

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Коя версия на Модел S е това?

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

P90D от 2016 г.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Дали си е платил и ползвал Автопилота?

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

220 000лв за кола... колкото и да я искам ми присяда като се замисля.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Е нищо не пречи да помечтаем За мен също е много, дори и тези по 60-70 000 са много. На лизинг също ми е непосилно, така че остава да разчитаме на пазара втора ръка, ако са качествени батериите, и падането на цените на електромобилите по принцип. Мисля, че може още. А има и друг аспект, не бих си купил Model S, дори и да имам парите. Харесва ми много, но не е колата, която може да ми върши работа ежедневно. Аз съм почитател на по-малките коли.
Въпреки всичко много се радвам на всеки...

Е нищо не пречи да помечтаем За мен също е много, дори и тези по 60-70 000 са много. На лизинг също ми е непосилно, така че остава да разчитаме на пазара втора ръка, ако са качествени батериите, и падането на цените на електромобилите по принцип. Мисля, че може още. А има и друг аспект, не бих си купил Model S, дори и да имам парите. Харесва ми много, но не е колата, която може да ми върши работа ежедневно. Аз съм почитател на по-малките коли.
Въпреки всичко много се радвам на всеки крайъгълен камък на ел. индустрията. Очаквам скоро освен развитие да има и конкуренция в нови видове батерии и мотори, а защо не и контролери...
А на собственика на колата от статията - Георги бих му пожелал да кара със здраве и удоволствие. Най малкото той е подкрепил стабилно от българска страна ел. индустрията и споделя с нас впечатления. Дано да има още интересни приключения с новата си придобивка, и още хора като него.

Виж още
Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

след 7-8 години ще има и други модели, ще поевтинеят и ще купил нови на лизинг

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума