Tesla камион и пикап се очертава да видим догодина

Блог

В този блог: Елон Мъск обяви Мастър план Част 2 за развитието на Tesla с някои изненадващи новости.

За постигане на устойчиво бъдеще Елон насочва компанията си към производство на пикапи, камиони и нещо от сорта на градски возила, но не точно автобуси...

Предвид факта, че трябва така или иначе да се разделим с изкопаемите горива, чието неистово използване вече е предизвикало драматично покачване на нивата на въглерод според повечето учени, колкото по-бързо настъпи тази раздяла, толкова по-добре, смятат в Tesla.

Масовият Model 3 вече е по-близо и знаем как изглежда. Това е един от ходовете на Tesla за въпросното по-бързо разделяне с горивата. Сега добавят и още няколко много интересни и дори изненадащи неща, защото някои не бяха очаквани – работят по създаване на пикап, камион, градско возило на ток и компактен SUV. И към всичкото това естествено добавяме стационарните батерии и соларните панели.

Това с компактния SUV се очакваше, за нещо от типа на електробус Елон загатна през пролетта в Норвегия, а за пикап няма нищо конкретно, но много хора обсъждат темата. Но камионите са изненада и дори са му измислили име на направлението – Tesla Semi (може да обхваща леко- и тежкотоварни). Друг важен акцент в плана е, че по-евтин електромобил от Model 3 в гамата няма смисъл, така че е малко вероятно да направят такъв.

В блога за Мастър плана Елон пише, че тежкотоварен камион и пикап вече са в начален етап на разработка и би трябвало да са готови за показване следващата година. Според Елон, Tesla Semi ще реализира значително намаляване на разходите при транспорта на стоки, като в същото време ще предлага забавно управление с по-висока степен на сигурност.

Идеята за градското возило на Tesla включва нещо необичайно – на мястото на пътеката между седалките също да има седалки. Не само това, но и да се синхронизира тръгването и спирането с това на околните превозни средства, което да направи по-плавен градския трафик. За хората без телефон предвиждат бутони по спирките, а в дизайна са интегрирани също инвалидни столове, бебешки колички и велосипеди.

Сега има много шум около Автопилот системата на Tesla, но планът на компанията за технологията е такъв, че всичките й видове електромобили да са способни да се управляват сами, дори някоя от системите да дефектира. Но според Елон напасването на софтуера и регулаторните тестове ще отнемат много повече време от изработката и вграждането на хардуера.

С други думи, в един момент ще можеш да извикаш отнякъде колата си, която да дойде да те прибере и докато се возиш може да спиш, четеш, чатиш или правиш каквото друго искаш.

Тук обаче в схемата влиза и споделянето, защото ще можеш да пускаш своя Tesla електромобил във флотата за споделяне с едно докосване на бутон в мобилно приложение. Така колата ти може да печели пари докато си на почивка. Интересно, г-н Мъск, ще е чудесно да работи добре такава система, че да си даваш колата за обществено ползване може да е предизвикателство...

Натрупаха се неща, така че да обобщим новия Мастър план, Част 2, както Мъск го нарече:

  • Изграждане на впечатляващи соларни покриви с интегрирани стационарни батерии;
  • Разширяване на гамата от електромобили за навлизане във всички ключови сегменти;
  • Разработване на безпилотна система 10 пъти по-сигурно от ръчното шофиране, чрез трупане на данни от използването на системата в реални условия;
  • Колата ти да ти печели пари, когато не я използваш.

Кое ти допада и кое не?

Източник: Tesla.com


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Атанас Дечев

интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов...

интересна съпровождаща новина е повишаването на мощността на зарядните станции на Тесла от 135kW на 145kW.
Както са тръгнали да повишават тази мощност с 10kW на година след примерно 8 години ще са стигнали 220-230кW.
Има опити за използване на кабели с течно охлаждане.
Оптимизираха си и алгоритъма за зареждане на батериите.
Говорят за повишаване на енергийната плътност на батериите с 5% на година, но понижат и консумацията на Модел S с 2% на година.
Докато Тесла използват 12 волтов акумулатор за захранване на бордовата електроника Киа Ниро хибрид няма да има такъв и ще използва само хибридната батерия.
Занапред електромобилите сигурно няма да използват тази 12 волтова електроника.
Развитието на ел.колите тепърва запорва да става интересно.

Виж още
  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

Опа, това е интересно с тези 145 кВт - ще заформя един блог с това инфо, че е важно. Иначе, в щатите се задава проект за 350 кВт зареждачки. Може да е след няколко години, но е в програмата.

От тези по-тънките кабели с течното охлаждане има по някои Supercharger станции вече.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
  1. Илиян Звездоброев

А защо не и Тесла самолет и скутер Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно..... но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр.... Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми...

А защо не и Тесла самолет и скутер Стана ми интересно за бордовата електроника, така или иначе трябва да има DC-DC buck преобразувател или нещо такова да свали от ~300 волта на 12. Според мене много от нещата могат да работят и на 300 волта като фаровете примерно..... но за електрониката трябва ниско напрежение и 12 си е стандарт. Друг е въпроса че вътре по модулите има за 5 6 3.3 1.8 волта и пр.... Интересно ми е как точно се сваля от 300 на 12, защото до колкото знам има големи загуми когато е много различно напрежението на входа и на изхода при DC DC преобразувателите....

Виж още
  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

Само гадая, но може за ниско волтовата електроника да не се черпи от цялата батерия, а само към някой модул да е закачен понижаващия трансформатор. Този модул с батерии няма да е по разреден от другите защото е свързан с всички останали на батерията.
Ако ти се занимава Тесла има 250 свободни патента които може да прегледаш. Аз съм отварял само 2-3 и ми бяха интересни.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
Все още няма пуснати коментари
elektromobili-2020
ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg