Полуелектрически Пасат май означава 'бавно и постепенно, докато свикнем'

Блог
В този блог: Volkswagen Passat плъгин на пазара от края на 2014 г., но изцяло електрическият ще е важен!

Избрах марката и модела произволно – просто ми трябваше супер известна и масово използвана кола за този пример. А примерът е за това, че "виждаме" нещата чак когато се появят в доказалото се. Кой пък може да ни вини?...

Като се огледаш по улиците, често виждаш VW Passat – това е средното утвърдено ниво. Наред с други известни модели от различни марки средният клас на Volkswagen е мерило за автомобилно притежание. Затова си мисля, че съзнанието ни масово ще започне да възприема електромобилите чак когато Пасат и сие получат електронни, вмести дизелови компоненти.

Като с меродавните източници е – на съседа може да не повярваш за нещо, но ако го видиш в Уикипедия съмненията ти изчезват.

Затова новината, че тази година на пазара ще има полуелектрически Пасат ме накара да се замисля за хода на нещата. Плъгин версията и тук няма да се различава кой знае колко от останалите, с миниатюрен пробег на ток, но идеята е, че като гледам така, Volkswagen върви бавно и опипом към електрическа мобилност, за да не стресира отведнъж масовия потребител, свикнал с дизела и бензина от десетилетия – Пасат се появи преди 41 години и досега са продадени над 22 милиона броя!

Ето сега за техническите данни на този нов плъгин Пасат от осмо поколение, който ще бъде представен през юли, а премиерата ще е на Paris Motor Show през октомври.

Потенциалният електро пробег на плъгин версията ще е до 50 км, колкото може да се изстискат от 9.9 кВтч батерия. И след изчерпване на тока в батерията с помощта на двигателя пробегът се увеличава до над 950 км. Значи за града покрива прилични разстояния и ако си в тези граници спокойно ще можеш повечето време да караш на ток.

Въпросният двигател е 115 кВ (156 кс) 1.4 TSI с директно впръскване, а електромоторът е с мощност 80 кВ (109 кс). Комбинираната им мощност е 155 кВ (211 кс), с максимален въртящ момент от 400 Нм. Максималната скорост е над 210 км/ч, а ускорението от 0-100 км/ч под 8 секунди. Батерията е с течно охлаждане и се зарежда през отвор до VW логото в радиаторната решетка.

Ето за това става дума – преход. Наистина, вече има изцяло електрически Golf, макар още да няма обяви за него по големите сайтове, но някак ми се струва, че коли като Пасат и BMW 5-серия ще дадат знак на средната класа за електромобилите, когато се появят в електрически варианти. Това появяване, струва ми се, ще стане след още 2-3 години, макар че още през 2014-та може да видим първи скици или идеи за BMW i5.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна