Tesla намери вратичка да използва субсидията за електромобили в Германия

Електромобили

В този блог: В Германия има €4,000 отстъпка за покупка на електромобил, но за коли до €60,000 (без ДДС).

Това остави електромобилите на Tesla извън програмата и компанията твърдеше, че е преднамерен ход срещу нея. Сега обаче в Tesla са намерили хитър начин да влязат под границата от €60,000, за да важи отстъпката и за техните електромобили...

Съвсем просто е – извадили са някои опции и функции от базовата цена и са я свалили малко под €60,000. Това си е значително намаление, но така като че ли играят срещу германците точно с техните номера – базови модели, на които после като почнеш да добавяш екстри и ти се завива свят от цените.

Първо, Tesla предложи по-евтини варианти със софтуерно ограничение в капацитета на батериите, но най-ниската им цена все така беше с над €5,000 повече от базата от €60,000 (преди данъци).

Как става "влизането в дотацията"?

С изваждане на опции от базовото ниво и вкарването им в отделен Комфортен пакет на цена €5,200, който включва:

  • Навигация
  • Задна камера
  • Интернет радио
  • Асистент за мъртва точка
  • Памет на седалките
  • Сгъваеми огледала
  • Дистанционно отваряне на гараж
  • Ограничаване на мощността до 80%.

С изваждането на всичките тези неща от базовата цена и със софтуерно ограничаване на капацитета на батерията до 60 кВтч са направили базовата цена на Model S да слезе малко под €60,000. В конфигуратора се вижда €69,400, но това е цената с ДДС, защото е задължително да се посочва така. Без ДДС става €58,250. Оттам Tesla е длъжна да отстъпи още €2,000 и след покупка правителството връща още €2,000. Така базовата цена трябва да е €65,400 с ДДС.

Естествено, впоследствие повечето хора най-вероятно ще си добавят комфортния пакет, който с отстъпката от €4,000 получават до голяма степен безплатно. Ще се добавят и други пакети, но тук по-важното е, че след като смятаха, че са преднамерено извадени от програмата, в Tesla явно са били твърдо решени да намерят начин да се преборят с това и поне засега изглежда, че успяват.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Един интересен въпрос възниква, за ограничаването капацитета на батерията. Както знаем от 10-80% тя се зарежда най-бързо, най-ефективно, и след това се налага зарядния ток драстично да намалее. А ако са ти ограничили капацитета, това според мене означава, че може да пълниш от 0-100% от ПРЕДОСТАВЕНИЯ ти капацитет на пълна мощност

  Прикачени
  гост

Абсолютно вярно предположение

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020