Byton сменя цилиндрите с lounge experience

Електромобили

В този блог: Според компанията, вече готов на 85%, Byton излиза в Китай догодина и в Европа през 2020-та...

Концепцията си има собствен стил наречен SIV – Smart Intuituve Vehicle – и създаделите й, сред които бивши служители в Tesla, BMW и Nissan, твърдят, че това ще е най-интелигентният електромобил на пазара от 2019 г...

Досега Byton някак беше запазен в тайна от компанията разработчик Future Mobility Corporation, в която има китайски инвеститори като държащата солиден процент и в Tesla, Tencent Holdings.

Всеки (стартъп) екип си има някаква мисия. Тази на Byton е специфична по своему – "Ние сме убедени, че бъдещата мобилност не опира до подобряване на производителността. Ние ще заменим цилиндрите със значими за вас свързаност и технология. За да го постигнем, създаваме следващото поколение умно устройство: колата. Byton ви позволява да правите каквото искате. Да се забавлявате и да развивате своята продуктивност. Да правите планове за работата и свободното си време. Или просто да се наслаждавате на всеки момент в своя уединен свят за почивка".

Какво да прави човек с такива послания? И какво ли ще стане с Byton, след като друга китайска компания с подобни намерения (LeEco), забуксува сериозно със своя Faraday Future проект? Очевидно това вече е някаква тенденция в Китай, където сега има налични огромни капитали за инвестиране в такива начинания.

Първото творение на Byton събира погледи на провеждащото се в момента шоу за потребителска електроника в Лас Вегас и заедно с първите снимки в прес съобщението на компанията има и технически подробности:

  • Батерия: 95 кВтч;
  • Пробег: 520 км;
  • Мощност: 350 кВт.

Има и базова версия със 71 кВтч батерия за 400 км пробег, като и двете стойности за пробега са ни с около 15-20% завишени.

Но както става ясно от мисията, акцентът на екипа на Byton е по-скоро върху интерактивната част, а именно:

  • Споделен "lounge experience" за комуникация, забавление и работа вътре в колата, базирани на BYTON Life клауд платформа;
  • Един 125 x 25 см централен споделен екран, допълнен с още три екрана;
  • Уникално взаимодействие човек-кола с разпознаване на глас, сензорен контрол, биометрична идентификация и жестове;
  • Amazon Alexa за интелигентен гласов контрол, с допълнително сътрудничество с Amazon за аудио и видео съдържание.

Във външния дизайн могат да се намерят елементи от други скорошни SUV премиери, което си е типично за китайска компания. Но цените, също по китайски, са прилично по-ниски. $45,000 като за старт звучи добре, но колко ще е базовата цена в Европа засега няма информация.

Факт е, че екипът зад концепцията е солиден. Така изглежда и за инвеститорите. Дано Byton да успее там където показаният на същото място преди година подобен концепт на Faraday Future не успя.

Дали пък някъде там зад кулисите няма нещо общо между двете?

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума