Оперативните разходи на eSprinter не се различават много от тези на дизеловия модел - казват от Daimler

Електромобили

В този блог: Електрическата версия на Sprinter се задава през 2019.

Mercedes-Benz представи тази седмица най-новата си гама Sprinter микробуси, която включва и електрическа версия, наречена "eSprinter".

Това не е изненадващо, тъй като немският производител на автомобили обяви миналата година, че ще електрифицира всички свои търговски микробуси, а най-популярният сред тях определено е Sprinter.

Компанията обаче не разкри подробности за задвижващата система на новият електрически ван, а само това, че не се очаква той да бъде с голям пробег тъй като предназначението му ще бъде да се използва основно в градски условия на къси разстояния и фокусът ще бъде върху това да е максимално екологичен, и удобен за нуждите на техните клиенти.

Това, което е малко странно като че ли, е информацията, която от Mercedes споделиха, че оперативните разходи по поддръжката на този ван са приблизително същите като на дизеловите варианти.

Предвид множеството примери, които вече имаме за това каква е разликата в оперативните разходи на бензиновите и дизелови превозни средства спрямо тази на електрическите, е някак трудно човек да си представи как точно е направен този микробус и защо оперативните му разходи не са видимо по-ниски.

Но така или иначе без достатъчно налична информация и статистика, на базата на която да се направи сравнение, можем само да спекулираме с едно или друго на този етап. Ако за сметките например се взима по-високата цена на тока в Германия, може да има известен резон за сравнително сходни оперативни разходи. Но е малко вероятно да има сходство, тъй като всичко около един двигател с вътрешно горене просто води до повече оперативни разходи.

Електрическият ван ще се предлага с различни по-големина батерии, но по предварителна информация, всеки клиент, който иска да се сдобие с по-голяма батерия, ще трябва да жертва част от товарния обем на микробуса за тази цел. 

Важното е, че още едно превозно средство на ток се задава и потенциално ще замени замърсяващите всекидневно въздуха дизеляци, които доставят различни видове стоки из гъсто населените градове.

Досега Nissan доминираше на пазара в този сегмент със своя e-NV200, но VW и Daimler ще създадат известна конкуренция със задаващите се модели през тази и следващата година.

През декември VW започна доставките на новия си изцяло електрически ван eCrafter за тестване на редица клиенти, а след няколко месеца започват и първите доставки на eVito на Daimler в Европа.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

пак добре, че не надхвърлят!!!
най-добре мерцедес да се откажат от електро- изпълненията и да си разработват нови дизеларки!

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения