CATL представи ново поколение NCM 811 клетки с висока енергийна плътност

Електромобили

Новите NCM клетки на CATL идват с впечатляваща енергийна плътност.

От 2017 насам водещият китайски производител CATL използва NCM 523 клетки, но скоро някои нови модели електромобили ще могат да се сдобият с най-новите NCM 811 клетки, които компанията представи.

NCM 811 батерийни клетки на CATL

Призматични: 270 Wh/kg и 660 Wh/L
Плик: 300 Wh/kg и 700 Wh/L

Подобрението в енергийната плътност наистина е доста добро и тези клетки биха подобрили значително пробега на електромобили като BMW i3.

Малкият баварец използва 120 Ah акумулаторни клетки от Samsung SDI с енергийна плътност 449 Wh/L, което означава, че с клетки от CATL (със същия размер) BMW i3 би разполагал с 62,3 kWh батерия.

Като цяло клетките с плик формат са по-популярни и се използват в масови електромобили като Renault ZOE и Nissan LEAF.

В още едно сравнение, батерийните клетки на LG Chem, използвани в Renault ZOE, имат енергийна плътност от 505 Wh/L, което означава, че ZOE с CATL клетки със същия размер ще би се сдобил с 59,3 кВтч батерия.

На картинката по-долу се вижда и какви са плановете за бъдещето на CATL, и към какъв тип батерии се върви.

Както виждаме, ще има две поколения батерийни клетки NCM 811.

Докато батерийните клетки от първо поколение NCM 811 ще имат общи аноди, направени с графит, второто поколение ще получи аноди от графит смесен с малко силиций, за да се увеличи енергийната плътност.

Образецът на акумулаторната клетка с енергийна плътност от 304 Wh/kg принадлежи към второто поколение и вероятно ще влезе в серийно производство до една година.

Въпреки това, първото поколение е готово и вече има поне два електромобила, които ще стартират с тези нови клетки през следващите месеци. Това са китайските NIO ES6 и GAC Aion S.

Като се има предвид, че PEUGEOT e-208, DS 3 CROSSBACK E-Tense, Opel e-Corsa и Volkswagen ID 3 (Neo) ще имат батерии, направени с CATL клетки, те може да са първите европейски електромобили автомобили, които получават NCM 811 батерийни клетки.

В случая с електромобилите на PSA вече знаем, че батериите с капацитет от 50 кВтч ще бъдат с течно охлаждане и ще могат да зареждат на бързи DC станции от 0 до 80% в рамките на 30 минути, което предполага 100 кВт мощност на зареждане

Mercedes-Benz EQC също се очаква да стартира директно с NCM 811 клетки, но от SK Innovation.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума