Новото ZOE идва с по-голяма батерия, освежен дизайн и удължен пробег

Електромобили

В края на миналата седмица по мрежата плъзнаха снимки и някои от спецификациите на новия модел Renault ZOE, но дотук със спекулациите.

Вече имаме официално инфо от Renault за следващото поколение на един от най-продаваните електромобили в Европа.

Промени има както вътре така и отвън, но може би най-важната от всички тях е по-голямата батерия, която ще бъде с капацитет 52 кВтч. По думите на Renault, с тази батерия може да се постигне пробег от 390 по WLTP стандарта.

В реални условия вероятно километрите ще са 350-370, което удължава и възможността за по-продължително шофиране с по-висока скорост. С по-голямата батерия идва и по-мощен електромотор, който в новото ZOE ще бъде с мощност 100 кВт.

Бързото зареждане няма да е като на Tesla Model 3, но за разлика от преди ZOE вече ще може да се зарежда и на DC станции с мощност до 50 кВт. Renault запазва и едно от основните предимства на електромобила - 22 кВт бордовото AC зарядно.

Според Renault бързото зареждане на DC станция ще отнема 70 минути за 80% пълна батерия. Не е точно "бързо", но ще повиши значително използваемостта на ZOE. Сметките всъщност показват следното - 80 % от 52 кВтч са 41,6 кВтч и при ефективност на зареждане на DC станция е около 95%, мощността на зареждане ще е по-скоро 37,5 кВт  (52 x 0,8/0,95 x 60/70).

Сред промените отвътре най-силно впечатление прави новият 10-инчов централен дисплей, но освен това има и други промени по дизайна и добавка на трето място отзад.

Новото ZOE използва също и мултимедийната система Renault EASY LINK и приложението MY Renault, включващо набор от приложения и услуги.

Цената за съжаление все още не е ясна, но според някои предварителни спекулации новият модел ще струва само с 500 евро повече от настоящия. Първите доставки се очакват през септември тази година.

Един от електромобилните фенове поддържащи Renault Zoe & ZE Owners Club канала в YouTube успя да се уреди с ранен тест драйв на новото ZOE и сподели първите си преживявания с новото возило.

Ето и някои снимки, които пуснаха от Renault днес.

Хора в тази дискусия

Коментари (6)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа

На пръв поглед интересни промени, като сравнявам със сегашния модел, който използваме. Важно е да видим дали има различни малки подобрения - дали са коригирани настоящи неудобства.

Батерията изглежда много внимателно увеличена като капацитет. Не е направен скок на 60 кВтч, което е в унисон с казаното от Карлос Гон преди време, че с постигането на над 300 км пробег ще работят за понижаване на цените, вместо за сериозно увеличаване на капацитета на батериите. Засега имаме 500 Евро горница,...

На пръв поглед интересни промени, като сравнявам със сегашния модел, който използваме. Важно е да видим дали има различни малки подобрения - дали са коригирани настоящи неудобства.

Батерията изглежда много внимателно увеличена като капацитет. Не е направен скок на 60 кВтч, което е в унисон с казаното от Карлос Гон преди време, че с постигането на над 300 км пробег ще работят за понижаване на цените, вместо за сериозно увеличаване на капацитета на батериите. Засега имаме 500 Евро горница, което не е поевтиняване, но поне е прилично по-голяма батерия, мощност и обновен интериор с нови интерактивни и динамични функции, на буквално същата цена.

Виж още
  Прикачени
  гост

Имай в предвид инфлацията, може да е сравнително ниска, ама си е там. Същото и с $35,000 Model 3, което беше обявено в 2016. Сега след три години това е еквивалентно на повече от $37,000 или поне така казва Елон

Зоито сега вече има повече конкуренция и трябва да се бори. Като излязат VW ID.3 и Opel e-Corsa ще е още по-голяма. Ей, живеем в интересни времена.

  Прикачени
  гост
  1. гост

Определено вече хваща окото, и след като има възможност за DC зареждане, доста хора, които са решили да закупят електромобил ще се позамислят.
Противоречива е обаче информацията за бордовото зарядно, като в няколко чуждестранни сайта чета за 7 кВт, а не за 22кВт.Силно се надявам, че вашата информация е вярната.
Промените по външния вид са дребни, но пък придават достатъчно отличителен вид на новия модел - вътре също изглежда много по-добре, а и вече поддържа apple car play&android...

Определено вече хваща окото, и след като има възможност за DC зареждане, доста хора, които са решили да закупят електромобил ще се позамислят.
Противоречива е обаче информацията за бордовото зарядно, като в няколко чуждестранни сайта чета за 7 кВт, а не за 22кВт.Силно се надявам, че вашата информация е вярната.
Промените по външния вид са дребни, но пък придават достатъчно отличителен вид на новия модел - вътре също изглежда много по-добре, а и вече поддържа apple car play&android auto.Нищо не се споменава за термопомпата - дано са я запазили.Ако имах парите виднага бих си взел една!Много ми харесва!

Виж още
  Прикачени
  гост

Абсолютно си е 22 кВт. Не зная къде пишат за 7 кВт, но не е вярно това. Добавихме и картинка по въпроса.

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 4 месеца от Мартин Хаджистойков Мартин Хаджистойков
  1. nedi alex

вътрешния дизайн даже и Освежен остава Ожасно демоде!

  Прикачени
  гост
  1. гост

Всеки има различен вкус - за едни е демоде, а за други не, но все си мисля, че е по-важно дизайна да е функционален и да прави колата удобна...футуристичния дизайн не винаги носи удобства, а в ZOE има всичко, от което всеки шофьор има нужда
Благодаря на Мартин за отговора и добавената снимка!

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна