Mazda MX-30 тази година, Mustang MACH-E догодина

Електромобили

Mazda започна да произвежда първия си електромобил MX-30 в Япония, с план за доставки до европейските дилъри през втората половина на тази година. За момента е известна само базовата цена за Германия – €33,490.

Точно там, през март компанията стартира и предварителни продажби, включително за ограничено количеството First Edition модел с малко по-висока начална цена от €33,990. Според Mazda, този модел включва допълнително оборудване на стойност €2,600 и може да се поръча само сега (предварително).

Технически, MX-30 идва с:

  • Батерия – 35.5 кВтч
  • Електромотор – 107 кВт
  • Пробег – 200-250 км

Спирам дотук, защото тези параметри са достатъчни за добиване на представа и са по-скоро в диапазона за градски и кратки извънградски пътувания. Всъщност, MX-30 се произвежда на същата платформа, на която и ДВГ моделът CX-30, но с някои отличителни елементи, като отварящите се противоположно врати, досущ като на BMW i3. Още едно сходство с германския електромобил е използването на нетрадиционни материали в интериора – в MX-30 са заложили на корк и фибри от рециклирани пластмасови бутилки. Това с фибрите отдавна не е новост за авто индустията, но коркът е интересна идея.

През 2021 Mazda смята да пусне и модел с удължен пробег, но не с по-голяма батерия, а с един техен специалитет – ванкелов двигател. Това може да се нареди в графата плъгин хибрид, но ще е с по-различна концепция.

Като стана дума за 2021 г., доставките на Mustang MACH-E за Европа са на път да отидат някъде там. С пръст е посочена медийната корона и произтеклото спиране и оттам забавяне на производството.

Информацията е от мейли публикувани в MACH-E форум, изпратени до клиенти от Англия, Франция и Холандия. Пазарният дебют се гласи за края на тази година и за САЩ, и за Европа, но след това ще е нужно време първите коли да се транспортират от завода в Мексико до Европа преа океана, което най-вероятно ще отиде някъде за началото на 2021 г.

При производството на Mustang MACH-E за Европа се получава известна неефективност, защото клетките за батерията идват от полския завод на LG Chem, след което се сглобяват в батериен пакет в Северна Америка и готовите коли се транспортират към Европа.

Междувременно, миналата седмица Ford пусна по малко странен начин информацията, че Mustang MACH-E реално се зарежда с 30% по-бързо на DC зарядни станции отколкото при предварителните тестове. Странното е в това, че досега не са го установили при тестовете, но пък полъхва на лек опит за положителна реклама в месеците преди излизането на пазара.

Моделът вече събра супер много фенове още преди да са го видели на живо, което не пречи да се добавят нови дози нахъсване с още по-добри технически параметри. При DC зареждането, смятам Audi e-tron за еталон в момента, с продължително поддържане на своя 150 кВт максимум – далеч по-дълго от някои други електромобили на пазара. 150 кВт е златната среда, защото не е вече остарялото 50 кВт и в същото време е по-постижимо като мощности отколкото 250-350 кВт системите. Имам предвид, партиди, кабели, узаконяване, всичките тези неща.

Със също 150 кВт DC зареждане като максимум за топ версиите на MACH-E, ще трябва да почакаме още половин година или повече за първи реални потребителски тестове. Има обаче и нещо друго, което се прокрадва тук таме за изненада на някои хора – икономиките може да се върнат в темп и то много висок доста по-бързо от нечии планове и опити да бъдат съсипани (или най-малкото да бъдат насадени насила нови житейски норми).

Та, в месеците напред ще е динамично и мустангът може пак да се затича бързо.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари