Първи снимки и данни на електрическия Citroen e-C4

Електромобили

Citroen представи официално електрическата версия на C4, с което каза и "сбогом" на компактния класически вариант на този модел.

Всъщност не става на 100% ясно дали този модел вече ще се предлага само и единствено в електрическа версия, но времето ще покаже.

Новият e-C4 e тотално различен от предшественика си, защото правен на новата e-CMP платформа за електромобили на PSA Groupe, така че има резон да се смята за изцяло електрическо бъдеще на този модел.

Първите доставки обаче са планирани чак за следващата година и все още нямаме информация за цени и наличности. Засега оставаме с по-основната част от техническите характеристики и информация за зареждането.

На пръв поглед един от най-големите плюсове на e-C4 e, че колата идва със заводско 11кВт бордово зарядно!

Батерията с капацитет 50 кВтч дава възможност за 350 км пробег по WLTP стандарта и това засега е най-ефективнният модел на PSA изграден на тази платформа.

По всичко личи, че подобрената аеродинамика дава една идея по-високи показатели спрямо другите модели на групата, които са със следните цифри.

  • DS 3 Crossback E-Tense - 320 км
  • Peugeot e-2008 - 320 км
  • Opel Mokka-e - 322 км
  • Peugeot e-208 - 340 км
  • Opel Corsa-e - 337 км

Все така 350 км ще се постигат много трудно и реалният пробег вероятно ще бъде около 290-300 км. 

e-C4 ще може да се зарежда с до 100 кВт мощност на DC зарядна станция, което ще пълни батерията на 80% в рамките на 30 мин. Зареждането в гараж чрез 32 A Wall Box с трифазното бордово зарядно ще отнема около 5 часа, а с монофазно около 7,5 часа.

Ако решиш да я включиш директно в контакта обаче ще трябва да чакаш почти цял ден за пълно зареждане.

Четейки отзивите на различни хора по мрежата има не малко оплакващи се от качеството на задвижващата система на PSA и слабата и оптимизация за магистрално шофиране.

При магистрално каране с над 100 км/ч пробегът ще падне значително и ако не си планирал/а маршрут за зареждане може да ти се наложи да сипеш точец и след 200-220 км.

  • Електромотор: 100 кВт (136 к.с)
  • Въртящ момент: 260 Nm
  • Максимална скорост: 150 км/ч
  • Ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,7 сек (в спортен режим)
  • Батерия: 50 кВтч (46 използваеми) в 108s2p конфигурация (216 клетки от CATL)
  • Пробег: 350 км по WLTP
  • Гаранция на батерията: 8 години или 160,000 км със запазване на 70% от капацитета

Ето и някои от снимките пуснати от Citroen при обявяването на модела миналата седмица.

  

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари