LFP батериите на китайската Guoxuan ще достигнат 260 Вч/кг до 2 години

Електромобили

Само зад CATL и BYD, Guoxuan High-Tech Power Energy е третият по големина производител на батерии в Китай с годишен производствен капацитет, който се очаква да достигне 28 гВтч още тази година - достатъчно за повече от половин милион (560 000) батерии с 50 кВтч капацитет всяка.

Guoxuan произвежда цилиндрични и призматични клетки, някои от които (с LFP химически състав) се използват за батериите на малкият електромобил Wuling Hong Guang MINI EV.

Това, което в момента могат да предложат, надхвърля 187 Вч/кг при LFP батерия с цилиндрични клетки, с поставена цел до края на тази година да постигнат 210 Вч/кг.

Според скорошно изказване на вицепрезидентът на компанията Хуанг Джанси, Guoxuan планира да достигне 260 Вч/кг с LFP клетки без кобалт и 350 Вч/кг с NCM клетки до 2022 година.

Guoxuan планира и значително увеличение на производственият капацитет, който през 2023 ще достигне 80 гВтч, а през 2025 ще нарасне до 100 гВтч.

Междувременно SVOLT също работи усилено по линия на безкобалтовите батерии и скоро е възможно да видим от тях в някои от електромобилите на PSA Group.

Скокът от 28 на 80 за две години изглежда амбициозен, но като се има предвид че VW има 26% дял в компанията не е изключено голям процент от това увеличение да бъде за ID.3 и ID.4.

VW ще пусне чак догодина версията на ID.3 с най-малката 45 кВтч батерия и като нищо тя може да бъде с LFP батерия от Guoxuan, които планират да започнат серийно производство на новите си клетки от началото на 2021..

Tesla вече започна да внася Model 3 от Китай в Европа с тези батерии и по всичко личи, че други ще ги последват в обозримо близко бъдеще, а и китайците ще произвеждат все повече от тези батерии, за да могат автопроизводителите да спазват новите изисквания за безопасност на местно ниво.

Постигането на 260 Вч/кг до 2022 г. би било изключително впечатляващо за батерийни клетки без кобалт.

Това е възможно да бъдат LFMP клетки (високо волтова версия на LFP). Като се има предвид че GCTPR (гравиметрично съотношение клетка към опаковка) от 85%, което е често срещано при CTP (клетка към пакет) батерии, би било възможно да се постигнат 221 Вч/кг на ниво батериен пакет тези изключително безопасни, трайни и евтини клетки.

NCM клетките, които се очаква да достигнат 350 Вч/кг вероятно ще бъдат NCMA вариантът, което е следващата логична стъпка в напредъка на NCM/NCA технологията.

Тези клетки обаче имат недостатък спрямо безкобалтовите тъй като изискват много повече оборудване за безопасност в сравнение с LFP/LFMP клетки, което намалява и GCTPR. Следователно можем да очакваме нещо в диапазона на 250 Вч/кг на ниво батериен пакет с NCMA клетки.

На ниво батериен пакет разликите в енергийната плътност между LFMP и NCMA батериите ще бъдат минимални и производството на NCMA ще бъде оправдано само за по-скъпи електромобили, които изискват повече пробег, независимо от цената.

За електромобилите предвидени за масово производство LFMP или LNMO батерии без кобалт ще бъдат много по-добър избор.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари
elektromobili-2020
ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения