Toyota Mirai на цена $57,500, $499 лизинг и с безплатен водород

Електромобили
В този блог: Първият съвременен водороден електромобил на Toyota идва в рамките на година.

Водородният Toyota Mirai излиза на пазара в Калифорния от есента на 2015 г. като модел 2016 с базова цена $57,500 или на лизинг (36 мес.) за $499 месечно с $3,649 първа вноска. И в двата варианта Toyota добавя безплатно зареждане с водород за период до три години...

Mirai (на японски бъдеще), е нетипично агресивен вид за електромобил, но точно това може да го направи хит – като "различния" Nissan Juke, например. В Toyota ще се надяват точно на това, защото според публикации в медиите, от всеки произведен Mirai компанията ще губи по 100,000 Евро, долара или кой каквото там си е съчинил. Според някои сметки Mirai излиза пет път по-скъпо за каране от Tesla Model S.

toyota_mirai_otzad

С постепенно разширяване на продажбите към източния бряг на щатите Toyota смята, че до края на 2017 г. ще продаде 3,000 водородни електро коли. Целта на Toyota с Mirai, е да постигне същия успех като с Prius. Ако съдим по търпението от първите години и милионите приуси по пътищата сега, очевидно имат опит в това.

Електромоторът на Mirai развива максимално 113 кВ (142 кс), с 335 Нм въртящ момент за 9 сек от 0-100 км/ч. В модела се използват много от хибридните елементи от другите модели, като например NiMH батерия като тази на Prius.

toyota_mirai_pod_kapaka

Toyota Mirai има два резервоара за водород – предният е с вместимост 60 литра, а задния събира 62,4 литра, което прави общо 5 килограма водород. Резервоарите съхраняват водорода под високо налягане – 70 MPa или близо 700 атмосфери и за да гарантира максимална сигурност Toyota ги тества дори с куршуми.

С това солидно количество водород пробегът на Mirai е около 480 км с едно зареждане. Толкова може да постигне и Tesla Model S с умерено шофиране (или съответно към 360 км със средна скорост 110 км/ч).

Дали и колко Toyota ще губи от Mirai не знаем, но офертата с безплатния водород вероятно ще е решаващият коз за успешни продажби. Както отбелязваме в блога, към който има линк отгоре, при сегашните цени в Калифорния, един резервоар водород струва около $50. За сравнение зареждането на Toyota Prius става за около $24, а да напълниш батерията на Tesla Model S – около $11 (ако не е на безплатните зарядни на Tesla).

Копира ли Toyota точно това последното от Tesla? Дори е да е така, ще е временно, защото Елон Мъск обяви безплатно зареждане на Model S на Supercharger станциите завинаги, а предложението на Toyota е за макс. три години.

Добавка 20.11. Според Autoblog Green, причината авто производители като Toyota да предложат безплатно зареждане с водород не е в това, че са се загрижили за потребителите, а защото водородните колонки още не отчитат точно зареденото количество. Това ще бъде отстранено като проблем и може би по тази причина предложението на Toyota казва "ДО" три години...

Интересно ще е кога и на каква цена Toyota ще предложи Mirai в Европа. С традиционно (и много неприятно за всички нас) по-високите цени по нашите места месечната вноска вероятно ще е поне колкото в щатите, но в Евро.

Toyota очевидно настоява по свой си начин на своите се виждания за бъдещето на личния транспорт, които очевидно не включват разработване на 100% електромобили. С водородните коли така или иначе можем да имаме още една алтернатива на сегашното статукво и времето ще покаже дали ще ги харесаме достатъчно, че да станат масови.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (7)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Само не ми е ясно с 2х60 литра , колко пробег може да си докара.....

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

[QUOTE=firesword:1183]Само не ми е ясно с 2х60 литра , колко пробег може да си докара.....[/QUOTE]

Точно го добавих, че го бях пропуснал – 480 км

Но, тук има едно голямо НО (и затова ще направя отделен блог) – за производството на 5-те кг водород са нужни към 280 кВтч електричество, с които дори Model S (който не е най-икономичният електромобил) ще изкара към 1300 км!

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
  1. nedi alex

горките японци, докъде са се докарали с безумното инвестиране в нови разработки ...
очаквам с нетърпение кафемелачка и картофобелачка с водороден двигател!

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
  1. neter

За лизинга... ($499 х 36 мес.) плюс $3,649 = $21,613. Доста под базовата цена от $57,500. Има ли някаква грешка, или аз пропускам нещо? И друг път съм виждал подобни разминавания на други места, но никога не съм купувал нищо на лизинг и не съм запознат със системата.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
  1. Мартин Хаджистойков    neter

Сметката ти е вярна, просто при този лизинг има остатъчна стойност, която дава разликата между покупната цена и 36-те вноски. Като ги изплатиш обикновено имаш опция да върнеш колата или да доплатиш остатъчната стойност и да я запазиш.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
  1. Петър Стойчев

Писах доста коментари под тази новина в разните английски медии..
Това е абсурдна технология и не проумявам защо Тойота настояват за нея..
Харчиш много ток, за да произведеш водород, който да разнесеш из станции, от който колите правят пак ток, за да изминат Х разстояние.. Две безмислени превръщания, всяко със собствените си загуби.. Отделно водородната молекула има гадното свойство да се просмуква през метал.. може да не е в голямо количество.. но току виж си напълнил резервоара.. оставиш...

Писах доста коментари под тази новина в разните английски медии..
Това е абсурдна технология и не проумявам защо Тойота настояват за нея..
Харчиш много ток, за да произведеш водород, който да разнесеш из станции, от който колите правят пак ток, за да изминат Х разстояние.. Две безмислени превръщания, всяко със собствените си загуби.. Отделно водородната молекула има гадното свойство да се просмуква през метал.. може да не е в голямо количество.. но току виж си напълнил резервоара.. оставиш колата за 2 седмици на паркинг на летище, връщаш се и водород йок. Отделно, от това просмукване молекулите си взаимодействат и променят структурата и на самия резервоар.
Дори да оставим горното настрана.. за всяко дете е пределно ясно, че трябва да се акцентира в начина на съхранение на вече произведения ток, а не междинни преносители на енергията, каквъвто се явява водорода в случая. Т.е. водорода не е гориво, а вид неефективна батерия

Единствената логика зад напъните на Тойота е, че не искат да се откажат от сложните технологии като ДВГ и водород, които разбира се след себе си носят много печалби от сервиз и поддръжка.

Виж още
  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

На мен ми мирише просто на това, че не са фенове потребителя да получава безплатно гориво (Tesla Supercharger и въобще идеята на Никола Тесла от едно време) или да си прави сам такова (соларни панели на покрива) - така изпускат топката, а водород в къщи иди си прави... Може и да греша.

Загубите наистина чувам, че са големи заради зачезването на водорода (и от батериите заминава ток, като "вампирския" проблем на Model S), но не толкова много.

Гледам и VW/Audi веднага се наредиха да показват...

На мен ми мирише просто на това, че не са фенове потребителя да получава безплатно гориво (Tesla Supercharger и въобще идеята на Никола Тесла от едно време) или да си прави сам такова (соларни панели на покрива) - така изпускат топката, а водород в къщи иди си прави... Може и да греша.

Загубите наистина чувам, че са големи заради зачезването на водорода (и от батериите заминава ток, като "вампирския" проблем на Model S), но не толкова много.

Гледам и VW/Audi веднага се наредиха да показват водородки (в Ел Ей), да видим...

Виж още
  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
Все още няма пуснати коментари
elektromobili-2020
ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg

Най-нови теми от форума