Огромен интерес към Formula E за втория сезон със собствени електро болиди

Formula E
В този блог: Технологични компании и фенове вдигат популярността на новите електрически серии.

След финала на Formula E състезанието в Пунта дел Есте, Уругвай, съоснователят на e.dams Renault отбора Жан Пол Дрио, с 26-годишен опит в моторните спортове, каза ентусиазирано, че "това e нещо специално и различно – нова ера, електро, супер предизвикателства... просто невероятно интересно!" Личеше си, че човекът направо сияе, но изглежда има и други ентусиазирани, както споделя приятно изненадан в интервю изпълнителният директор на Formula E Алехандро Агаг...

Причината за това до голяма степен е в правилата на състезанието. От втория сезон те се променят така, че технологиите при батериите и моторите се "отварят". Това означава, че всеки отбор ще може да изработва свои агрегати и модули за надпреварата.

Алехандро е впечатлен от множеството заинтересовани компании и най-вече от това, че сред тях има куп технологични фирми. И ние сме впечатлени от този интерес, но той ни се струва някак логичен предвид технологията на изцяло електрическите болиди и въобще новаторския елемент, който Formula E сериите носят.

Миналата седмица във FIA са обсъждани различни компании и "затова се надявам скоро да имаме важни новини за сериите," казва Алехандро.

По думите му, "интересно е, че сред кандидатите има не само автомобилни производители, но и компании, които са в състояние да предложат цялостен пакет, в който вероятно само някои от компонентите са специфични."

Агаг и неговият екип искат заедно с Федерацията да дефинират нещо като план за технологично развитие на Formula E, за да установят в кои области да оставят свобода на екипите и в кои да запазят ограниченията.

"От наша страна, бихме искали да запазим шасито непроменено и да определим при кои части от задвижващата система искаме да засилим разработките. Освен това трябва да си поставим и цели, особено по отношение на нивата на производителност и пробега. По отношение на производителността, аз лично съм удовлетворен от настоящото ниво и мечтата ми е да стигнем да момент, в който цялото състезание се изкарва с една кола. Това е много силно послание в технологично отношение."

  Алехандро Агаг

Интересът обаче не е само фирмен. Състезанието в Пунта дел Есте съвпадна с едно силно социално постижение – над 100,000 харесали Фейсбук страницата на Formula E и според Агаг виновник за това е страстният уругваец Фернандо Шевалие.

Не познаваме Фернандо, но виждаме колко различно е сега, когато в България можем да гледаме Formula E на живо по телевизията с коментар на български. Така сериите със сигурност добиват повече популярност и социалните мрежи ще играят все по-голямо значение за Formula E, както и за много други неща в живота ни.

Е, Коледа може и да наближава, но отборите във Formula E със сигурност ще се готвят трескаво за следващото състезание на 10 януари 2015 г. в Аржентина.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения