Guoxuan разкри повече подробности за своите нови клетки без кобалт

Компоненти

Guoxuan High-Tech Power Energy е третият по големина производител на батерии в Китай, който в края на миналата година достигна годишен производствен капацитет от 28 гВтч.

В края на миналата година Guoxuan достигна рекордна енергийна плътност от 212 Вч/кг за LFP батерия, направена с LFP катод и силициев анод.

През следващите две години им предстои значително увеличение на производственият капацитет с планове до края на 2023 той да се увеличи на 80 гВтч.

Скокът от 28 на 80 за две години изглежда доста амбициозен, но като се има предвид че VW има близо 30% дял в компанията не е изключено тези амбициозни планове да са подкпрепени с големи поръчки от немският автопроизводител.

По някое време тази година VW ще пусне версия на ID.3 с по-малка 45 кВтч батерия и като нищо тя може да бъде с новите клетки на Guoxuan, които вече се готвят за старт на серийно производство през първото тримесечие на тази година.

Ето накратко и техническите данни на новите клетки, които компанията представи преди около седмица.

Характеристики на клетките

  • Капацитет: 55 Ач
  • Напрежение: 3,2 V
  • Енергия: 176 Вч
  • Тегло: 830 гр.
  • Енергийна плътност: 212 Вч/кг

По думите на китайският производител до краят на тази година те ще успеят да увеличат енергийната плътност до 230 Вч/кг, а през 2022 до 260 Вч/кг.

Едно от основните предимства на тези клетки е, че те не изискват много оборудване за безопасност, като метални защитни стени между клетките или сложна TMS (система за термично управление). Това увеличава значително процентът на GCTPR (гравиметрично съотношение клетка/пакет) в сравнение с батерии използваща NCM или NCA клетки.

Guoxuan използва технологията JTM (Jelly roll-to-module), чрез която е постигнато рекордно GCTPR съотношение от 90%.

Тези батерии освен по-безопасни са и по-евтини, което би позволило по-бързо скалиране на производство на конкуренти цени.

Ето няколко примерни батерии, които могат да се направят с тези нови клетки на Guoxuan 

Хипотетична батерия 1

  • Конфигурация: 136s1p
  • Капацитет: 23,9 кВтч
  • Тегло (клетки): 113 кг
  • Тегло (в опаковка): 125 кг (изчислено на база 90% GCTPR)
  • Цена: 1,915 евро (изчислено по 80 евро на кВтч)

Хипотетична батерия 2

  • Конфигурация: 136s2p
  • Капацитет: 47,9 кВтч
  • Тегло (клетки): 226 кг
  • Тегло (в опаковка): 251 кг (изчислено на база 90% GCTPR)
  • Цена: 3,830 евро (изчислено по 80 евро на кВтч)

Хипотетична батерия 3

  • Конфигурация: 136s3p
  • Капацитет: 71,8 кВтч
  • Тегло (клетки): 339 кг
  • Тегло (в опаковка): 376 кг (изчислено на база 90% GCTPR)
  • Цена: 5,745 евро (изчислено по 80 евро на кВтч)

Междувременно SVOLT също работи усилено по линия на безкобалтовите батерии и скоро е възможно да видим от тях в новите електромобили на PSA Group.

BYD също се ориентира доста сериозно в посока LFP батерии, а Tesla също използва такива за Model 3, който се прави в Китай

Вероятно е въпрос на време тези батерии да отприщят електромобилният пазар? Или пък не?

 

ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg

Най-нови теми от форума