Според информация, публикувана от агенция Ройтерс, потенциално засегнати са произведените между септември 2017 и март 2020 модели, но според корейските медии става въпрос за моделите произведени между 29 септември, 2019 и 13 март, 2020, което е по-релевантно, защото първият период обхваща реално цялото производство, а в първите години не е имало инциденти.
Kорейските медии пишат, че изтеглянето е за актуализация на софтуера управляващ системата за охлаждане на батерията и потенциална смяна на самата батерия при откриване на повреда.
От Hyundai споделят, че планират да проучат всички аномалии в батериите, след като актуализират софтуера и незабавно да заменят тези, които имат някакви проблеми.
Все още не е ясно дали доставените в Германия, Англия и други страни от Европа, както и САЩ бройки са засегнати. Един от регистрираните пожари е възникнал в Австрия и един в Канада (на снимката по-горе).
Според Korea JoongAng Daily, първият инцидент се е случил в завода на Hyundai в Улсан на 19 май 2018 г. Междувременно е имало 12 отделни инцидента, въпреки че се споменават само двата в Канада и Австрия, а за останалите не се дава конкретна информация.
Корейският вестник пише, че най-скорошният инцидент се е случил през изминалия уикенд в Южна Корея, когато Kona е избухнала в пламъци докато се зарежда на паркинг и е била напълно унищожена. За щастие пострадали няма!
Hyundai използва батерии от LG Chem за Kona Electric.
След проведени експерименти корейският производител на батерии обаче твърди, че при проведените тестове не е имало случай на запалване и според тях причината не би могла да бъде в дефектни клетки.
Двете компании продължават с тестовете до откриване на проблема и при наличието на нова информация по случая ще пишем допълнително.
Подобни случаи илюстрират идеално предимството на LFP батериите, при които подобни инциденти не могат да се случат.