Петък, 13 Май 2011 09:00

Електрическото Audi R8 E-tron в продажба от 2012 г.

От
Производство на Audi R8 e-tron в Некарсулм

Ние в България все още се нямаме такива възможности, но някои колеги получават възможност да обиколят завода на Audi в Некарсулм, където в малки серии се разработва и сглобява R8 e-tron.

Електрическото R8 ще се появи по пътищата в края на 2012 и заимства множество елементи от R8, включително алуминиевото шаси (Audi Space Frame), чието тегло е само 200кг при общо тегло от 1600кг...

Все още няма информация за техническите показатели на тази електрическа спортна кола, но те би трябвало да са много близки до тези на представения през 2009 първи e-tron прототип: 313 кс и 4.8 сек от 0 до 100 км/ч.

Audi разбира се потвърждава своите амбиции за електрическата мобилност:

R8 e-tron, ние показваме колко вдъхновяваща може да бъде електрическата мобилност. Всяка система в тази кола е настроена за максимална производителност и пробег. R8 e-tron е много важен проект за Audi, защото познанията и опита, които ще натрупаме с него ще бъдат използвани по-късно за масово производство на електромобили".

Audi R8 e-tron халето в завода в Некарсулм
Audi R8 e-tron халето в завода в Некарсулм

"Работниците във фабриката, където се сглобява колата, са специално квалифицирани за работа с високоволтажни превозни средства", разказва Андреас Хайне, директор проекти на quattro GmbH за разработката на R8 e-tron, която се извършва на три етапа. Първо е обучението за работа с високоволтажно оборудване според функциите и професионалната подготовка на служителите. В основата са знанията за придвижване и работа по високоволтажни коли. След това курсът преминава през специализирано обучение за работа с електрониката. В обучението да станат електротехници, авто инженерите се научават да изпълняват всички дейности по високоволтажните коли.

От 2011 до 2015 г. Audi ще инвестира над €5 милиарда в двата завода в Инголщат и Некарсулм и голяма част от инвестициите ще бъдат насочени към разработването на нови продукти и бъдещи технологии като електрическо и хибридно задвижване.

Историята на Audi R8 e-tron

Септември 2009 - колата е представена на автошоуто във Франкфурт, като високо-производително спортно e-tron купе с изцяло електрическо задвижване, 313 кс мощност, 4,500 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди.

През юни 2010 е взето решение за производството на R8 e-tron в малък обем в Некарсулм.

Юли 2010 - Audi R8 e-tron печели 167-километровото планинско рали за електрически коли Silvretta.

Електро-амбицията на Audi завършва със заявката: "Ние искаме да сме водещ производител на електрически коли до 2020 г."

[Източник: Audi AG]

Прочетено 2049 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 22:22
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.