Вторник, 07 Юни 2011 12:00

Колко стара ще е технологията на Chevy Volt след 5 години?

От
Дан Ейкърсън харесва Volt, но мисли напред.

Изпълнителния директор на GM, Дан Ейкърсън има намерение да преоткрие своята компания с културна революция с нов, конкурентен начин на мислене и инвестиране на милиарди долари в усъвършенствани системи за задвижване в следващите няколко години.

Но, как се вписва в тази картина Chevy Volt?

Според Ейкърсън, Volt "е новост (днес), но няма да бъде такава след пет години. Тогава ще е стара, стара технология и няма да е новина"...

Определено след пет години Volt ще е много по-обикновен отколкото е сега, но може ли да GM да продаде повече бройки от своя електромобил с удължен пробег от Toyota Prius или още по-любопитно, от Chevy Cruze? Или иначе казано, ще бъдат ли част от милиардите използвани за усъвършенстване на Volt до превръщането му в топ кола по продажни на марката за тези въпросни пет години?

Може би парите ще идат основно за разработка и развитие на задвижвания, различно от това на Volt – технологии, които ще направят втория електромобил на GM да изглежда "овехтял"?

"В следващите 10 години", според Ейкърсън, GM "трябва да разчупи стереотипа в усъвършенстване на електрическото задвижване и това ще бъде многостранно решение".

Например, Ейкърсън загатва, че метановото задвижване е вариант, но смята за замираща технология. Не изключва и усъвършенствани бензинови двигатели и дори HCCI двигатели, а eAssist вероятно също е част от този "многостранен" подход. Разбира се, Ейкърсън не пропуска навлизането на зареждаемите хибриди.

Но, какво има предвид той с думите, че Volt няма да е новина?

Възможно ли е вече да се разработва следващо поколение задвижваща система? Или, отново, Volt е разработен просто да стане масов като Prius и затова няма да бъде новина?

Често изказванията на директорите са пълни с хиперболи по отношение на бъдещето и вероятно Ейкърсън не е избрал подходящите думи за онагледяване на своите мисли за усъвършенстваните задвижващи системи и за Volt. Едно е ясно, GM очевидно не се задоволява със сегашната технология и това е причината за предстоящата според думите на Ейкърсън революция.

Прочетено 1346 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:13
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.