Вторник, 24 Април 2012 09:53

Ferrari: Електромобили не правим, но влакове, да!

От
italo_ferrari_vlak

Миналата година шефът на Ferrari, Лука Ди Монтездемоло, даде да се разбере, че компанията му не смята електрическото задвижване за технология, която в скоро време ще използва в своите коли. Всъщност, оказва се, че това не е точно така. Слуховете от март, когато зорки очи намериха на точните места патенти за хибридно задвижване на Ferrari се оказаха верни. Няма как, време е за хибридизиране – Ferrari Hy-Kers V12 хибридна система, която реализира 40% икономия на въглеродни емисии. Това е супер скок в природосъобразно отношение, доколкото такова може да се търси при топ спортните автомобили. Но има нещо много, ама много по-сериозно и то изцяло електрическо, с което Ferrari се е захванала. Вярвате или не, след като направиха уникалното високоскоростно влакче край Абу Даби, италианците пускат специална влакова линия за бързи луксозни пътувания от Рим до още осем италиански града. Естествено, с червени влакове и естествено, с 360 км/ч...

След либерализирането на влаковия пазар през 2006 в ЕС, президентът на Ferrari основа компания на име Nuovo Trasporto Viaggiatori, заедно с Диего Дела Вале от компанията за луксозни стоки Tod's, и френския железопътен концерн SNCF. Сега, шест години по-късно, в края на миналата седмица един от 25-те луксозни, червени, високоскоростни влакове Italo, с емблематичното име "Ferrari train", направи дебютното пътуване от римската гара Тибуртина.

Уникален комфорт при пътуване

ferrari_vlak

Името Ferrari предполага определено ниво - най-високото ниво. Затова комфортът във влака на Ferrari отговаря изцяло на очакванията. Местата са разделение на три класи, с персонален медиен център, захранване и безжичен интернет, който работи гарантирано и в тунелите. Иначе казано, Ferrari определено се опитва да остави клиентите на авиокомпаниите на земята. В самолетите, особено за кратки полети комфортът отдавна е част от миналото, а мултимедийните занимания дори забранени (по време на излитане и кацане. Въобще, високоскоростните влакове са много атрактивна алтернатива на самолетите, които за зависими от атмосферните условия, супер рестриктивните мерки за контрол преди полет и най-важното, замърсяват атмосферата с големи количества емисии, които генерират при работа на двигателите. Обратно, на влаковете се качваш и слизаш веднага, путъваш с екологично чист транспорт, ползваш какви ли не електронни джаджи и при това, на по-ниска цена.

Наистина по-ниска, защото за NLV е приоритет да запази ниска цената на пътуване с влак, с билет от €45 за "Smart" икономическата класа, който осигурява комфортно кожено кресло в шумоизолирания влак по направлението РимМилано. "Club"-но място в предишните частни салони вдига летвата значително - за същия маршрут цената става €360. По средата пък са креслата първа класа с отворени и "релакс" кабини, в които използването на мобилни телефони не е разрешено. Вероятно заради комфорта на пътниците...

За сметка на това кино системата предлага първокласни филми на екрани, които симулират услещането от гледане на филм в голям киносалон, а шумопотискаща персонална аудио система се грижи за озвучаването на четири езика.

Природосъобразни предимства

Високоскоростните влакове, базирани на Alstom AGV технологията, се правят от 98% рециклирани материали. С 10% по-ниско тегло от това на подобни влакове спеставя 15% енергия, което се изразява с консумацията на 650,000 кВтч по-малко за изминаваните 500,000 км годишно. Освен всичко това, Italo е първият от най-високоскорстните влакове, който отговаря на европейските стандарти за безопасност и защита на пътниците в случай на катастрофа.

Аеро-акустичният дизайн намалява с 15% челното съпротивление и шума вън и вътре във влака. Italo може да се движи и с 360 км/ч при същото ниво на акустичен комфорт, което конкуренция постига при 300 км/ч. Това е възможно с разпределяне на задвижването по цялата дължина на влака, вместо концентрирането му само в локомотива отпред и/или отзад, което увеличава и пътническия капацитет.

Новите "кино вагони" вероятно ще привлекат повече клиенти, иначе стресирани от дългите изтощителни пътувания по въздух. След 11 септември нещата в авио бизнеса се промениха значително. Час с такси до летището, час или два в регистрации и проверки преди полета, още 2 във въздуха и отново в трафика, докато стигнете до крайното местоназначение след кацане и половин ден, че и повече, си заминава в натоварваща обстановка. Влаковите гари често минават през самите градове и са много по-лесно и бързо достъпни и въобще, железопътният транспорт печели точка след точка, а следващият програмен период за финансиране в ЕС ще бъде насочен точно към железниците.

Като инвестиция, NTV очаква да излезе на нула за три години, като междувременно дръпне 20-25% от пазара на жп пътувания от държавната Trenitalia. Превозите започват на 28 април по линията НеаполРимФлоренцияБолоняМилано, а до края на годината ще стигат и до Салерно, Торино и Венеция, когато заработят всичките 25 AGV влака.

Хм, май, поне в Италия, "влакът стрела" вече ще се казва "влакът Ferrari"!

[От: Treehugger]

Прочетено 3366 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 14:09
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.