Четвъртък, 20 Декември 2012 21:50

BMW може да не "вижда" Tesla, но Model S стана и Техно кола на годината...

От
Tesla model s techno kola na godinata 2012 cnet
Кола на годината, Техно кола на годината... Model S май омая всички!

След като стана Кола на годината 2013 на Motor Trend, Tesla Model S беше избран (сред 100) и за Техно кола на годината от CNET.

Motor Trend избира Кола на годината от 1949-та насам. Но 2012-та беше повратна за наградите. При това двойно. За първи път в своята история, списанието избира за кола на годината изцяло електрически автомобил, но още по-впечатляващото е, че за първи път изборът е 100 процента единодушен – всичките 11 члена на журито избраха Tesla Model S. Признанието е толкова голямо, че още краси Facebook страницата на Tesla Motors (при това в коледните дни, когато обикновено използваме съответни тематични снимки). Но ако едно от най-големите авто издания в света припозна така безусловно Tesla Motors, в най-голямата авто компания изглежда не са чували за калифорнийският производител на електромобили... 

Някои от блоговете ни в eCars.bg са лични. Като този. Защото изразяват лично мнение и са обърнати директно към теб. Но ето каква е моята история тук.

Снимките на BMW i3 разкриват нещо, което, признавам, много ми харесва. Единствената ми грижа по отношение на тази бъдеща електро кола са "слуховете", че в производствен вариант така новаторските частично прозрачни врати може да придобият стария скучен вид на стандартна авто врата. Защо? Хората сме показали, че сме консервативни и трудно се нагаждаме към нови неща, затова компаниите май не се чувстват много комфортно да рискуват. Но не това е темата.

Всъщност, BMW i3 ми харесва толкова, че дори си направих труда да "засека" с един подобаващ скрийншот момента, в който броячът на BMW i Facebook страницата показа 1 милион харесвания. Ето:

bmw i 1 million facebook

Добавка от 21 декември: Благодаря на Миро Мандов – признавам си чистосърдечно, че въобще не съм се сетил да погледна Google+ страницата на Tesla Motors. Сега благодарение на Миро видях, че там броячът показва мега внушителните близо 735,000, както и че почти 700,000 имат Tesla в кръгове. Ето че Tesla диша във врата на BMW и в социалното онлайн пространство. Аз (като Миро) не съм най-големия любител на Facebook на света, но все пак не пренебрегвам мрежата. Сега вече има повод да направим и модул с Google+ линкове, стига другите електромобили да си имат такива страници. 

tesla_motors_google_plus

Супер! Но, хоп, и изведнъж се появи "облак". В бюлетина на Automotive News от 28 ноември, намирам интервю с човека начело на електромобилното направление на BMW – Улрих Кранц. О, казвам си, хайде да видя какво има в това интервю...

Интервюто, бидейки на Automotive News, е по-скоро на типичния "корпоративен" език, звучи малко "далечно" за потребителя. Това ОК. Но на втория въпрос виждам отговор, който изглежда доста странно:

Защо клиентите биха си купили скъпа кола като i3?

Ние предлагаме нещо, което до този момент не е съществувало: първата електрическа кола в премиум сегмента. Със своята производителност и динамика, i3 ще доставя удоволствие от шофирането като традиционно доказалите се модели с ДВГ. BMW i3 ще излезе на конкурентна цена на пазара в края на 2013 г. – Улрих Кранц

Упс. Tesla Motors се изпари. Няма такава компания. Поне според BMW. Е, за щастиe май само според тях. Но, вероятно ще се съгласите, малко странно е да твърдиш, че си първи в нещо, което дори още не предлагаш и което друга компания вече (доста успешно) предлага – премиум електрическа кола. С други думи, това отгоре ми звучи като:

Името Tesla Motors говори ли ви нещо?

- Не.

Докато пиша тези редове подготвяме и друг блог, точно за електро моделите на BMW. Няма как да не признаем, че германската марка владее сърцата на мнозина. Наистина, BMW i3 (и i8) още не се продават, а Facebook страницата на моделите има над милион харесвания, при няма и 200 хиляди за тази на Nissan LEAF и наближаващата 150 хиляди харесвания страница на Tesla Motors. Това е смазващо предварително предимство. ОК, Facebook далеч не е всичко, въпреки че със сигурност е силен показател, но изказването на г-н Кранц все така ме тревожи. Опитвам се да си представя каква е целта на такова невярно твърдение, при това от BMW...

Защото, ето я и черешката на тортата, с която завършва заглавието на този блог. Tesla Model S беше определен за Техно кола на годината 2012 на CNET . Сред 100 конкурента. И децата в класа на сина ми вече знаят за новата електрическа кола на Tesla. В BMW също знаят, но се държат сякаш не знаят...

Но ето как изглеждаше в един момент класацията на CNET...

klasacia cnet techno kola na godinata 2012 tesla model s

Може би пък това състезание между Tesla Model S и BMW M5 не е особено приятно за някои хора:

Има и такива неща в проправящата си път в трудни времена електрическа мобилност и смятам за редно да пишем и за тях. И още как. Все така положително настроени сме. Харесваме Tesla Model S (без да сме го карали дори), харесваме BMW i3 (въпреки че дори още се води конецпт) и очакваме с нетърпение момента, в който ще ги покараме и ще ни се удаде възможност да ги оценим. Докато това стане, ще го караме на блогове и мисли, може дори да попадаме на още странни изказвания, като това на г-н Кранц, и ще търсим полезни и интересни за споделяне с вас неща около всички електромобили.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че е полезно, ефективно, практично и качествено.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2712 пъти Последна корекция Петък, 21 Декември 2012 18:45
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.