- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Nissan Leaf Бургас
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
От вчера на територията на Бургас се подвизава нов-новеничък Нисан Лииф. Черен е, и в момента кротко очаква регистрацията си.
Колата е европейска спецификация , закупена е от Германия заедно с батерията и даже е на лизинг през българска компания.
Ще бъде собственост на фирмата, в която работя - АЛБИЦИЯ БУРГАС. Това е една от големите озеленителни фирми в града, която притежава още един електромобил - Рено Туизи. То също се е подвизавало доста из този форум. Сега е ред и на новия Лииф.
На всички желаещи ще предоставя допълнителна информация относно колата, а с началото на употребата и още много данни. Така че питайте, ако нещо ви интересува.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Голямо ЧЕСТИТО за Нисанчето. Със здраве да го караш, и най-вече безаварийно и с удоволствие.
Много се надявах, някой да сподели впечатления от първа ръка тук във форума. Това е една наистина
забележителна кола.
Поздрави и в очакване на отзиви
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Колкото до Нисан-а днес или утре ще го регистрират и ще мога да си го карам. А ако и вие искате да го покарате заповядайте в събота 30 май от 10 часа пред Свободния университет в Бургас. Ректора организира електромобилно събиране - поканени са Тесла, Пежо Йон, Рено Канго и Туизи и Нисан Лииф - с любезното съдействие на Омникар Ауто, както и електроскутери от Вромос, електровелосипеди, триколки и един електро камион. Ще има възможност за тест драйв на представените електромобили от Омникар, оферти, промо цени, както и много инфо. Предполагам че и останалите автомобили ще могат да се покарат или поне да ни повозят
След това е предвиден семинар на тема електромобили и практическите ползи от тях, както и плюсове и минуси - в аулата на университета.
ВСИЧКИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ СА ПОКАНЕНИ!!!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
earendil писа: Чудесно, може да дойде и един електромобил мутант (с генератор). Надявам се няма да ме анатемосате Дано намеря време
Е ти имай късмет да не дойдеш
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
mumojem писа:
earendil писа: Чудесно, може да дойде и един електромобил мутант (с генератор). Надявам се няма да ме анатемосате Дано намеря време
Е ти имай късмет да не дойдеш
За мое огромно съжаление, ще ми е абсолютно невъзможно да дойда. Щеше да е чудесно да се запознаем накрая.
Но колегата Nio , рано или късно ще мине през паркинга ми да позареди като е в посока Слънчев бряг (и да сподели нормално ли зарежда на паркинга на Гурко)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
За съжаление още не мога да подкарам Нисанчето, не можаха да го регистрират в четвъртък, а пък в петък КАТ Бургас не работеше с клиенти.
Стандартно колата дойде с кабел за зареждане шуко, като на Канго. Имате ли идея от къде мога да се снабдя с кабел по евростандарта, така че да зареждам от седемпинова букса? И най-важното - ако зареждам от нея, по-бързо ли ще бъде? Или зависи само от станцията?
Дайте малко разяснения, че съм незапознат.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Най-добре е да си вземеш такъв като на Пепи с амперата от Бургас - виж тази тема (стр. 7) - на него му е излязъл $130, но това е доста добра цена и може да го помолиш да вземе и за теб един.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rEVolution
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 13
- Харесвания: 1
mumojem писа: Ще е малко по-бързо - 3.3 кВт (от шукото обикновено е 2 кВт).
На всеки нормален Шуко контакт е написано 220V/16A, което ще рече нормална максимална мощност 220х16=3520. По книгите го закръглят на 3,6 кВт, а за сигурност някъде го пишат и 3,3 кВт.
Каква е причината да зарежда от шукото на 2 кВт?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: В инструкциите на Лииф пише, че при повишаване на температурата на контакта електрониката ограничава мощността на зареждане. Може би това е причина? Домашния контакт доста се загряваше от Канго. Но не и от Туизи. А зареждаха с еднаква мощност.
Точно по тази причина инженерите на Opel са решили да ограничат заводски амперата до 10А на 220V зареждане, за да елиминират потенциални проблеми. И на червените индустриални трифазни контакти например си пише, че трябва да се използват до 6 ч. на макс. мощност. И съответно зарядните станции са за това да поемат натоварванията и да контролират процеса на зареждане при по-високи мощности.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Най-накрая Лииф е регистриран с талон от новите и мога да си го подкарам.
И веднага първите впечатления - и хубави и лоши.
Първо най-важното - регенерацията. Дори и в режим В на трансмисията регенерацията е доста слаба при скорост под 50-60 км в час. Карането в града само с един педал, като Канго е доста трудно, почти невъзможно. Необходимо е натискане на спирачката, което пак води до регенерация , по- силна. Това за момента ме затруднява, Канго го карах само на един педал. От друга страна извън града режим В води до добро намаляване на скоростта преди завои или ограничения, а режим D е почти по инерция, но все пак се малко регенерация. Супер е за извънградски условия. Което малко ме изненада впредвид малкия пробег.
Бутона еко на волана не оказва никакво влияние върху регенерацията, а само върху мощността и реакцията на педала за ускорение.
И ако си мислите, че електромобилите не вървят - една снимчица...
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
И още едно нещо, което не харесах - по време на зареждане не мога да разбера до къде е стигнал процеса. На Канго на таблото пише оставащо време, а тук няма никаква индикация освен три светещи лампи на таблото - те обаче дават много обща информация - една лампа отговаря за 33 % от батерията, или една лампа мига повече от два часа !!!
Необходима ми е и малко помощ относно системата Carwings - как да я настроя и активирам, може би от нея ще получавам по-точна информация.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: Ето ме отново.
Най-накрая Лииф е регистриран с талон от новите и мога да си го подкарам.
И веднага първите впечатления - и хубави и лоши.
Първо най-важното - регенерацията. Дори и в режим В на трансмисията регенерацията е доста слаба при скорост под 50-60 км в час. Карането в града само с един педал, като Канго е доста трудно, почти невъзможно. Необходимо е натискане на спирачката, което пак води до регенерация , по- силна. Това за момента ме затруднява, Канго го карах само на един педал. От друга страна извън града режим В води до добро намаляване на скоростта преди завои или ограничения, а режим D е почти по инерция, но все пак се малко регенерация. Супер е за извънградски условия. Което малко ме изненада впредвид малкия пробег.
Бутона еко на волана не оказва никакво влияние върху регенерацията, а само върху мощността и реакцията на педала за ускорение.
И ако си мислите, че електромобилите не вървят - една снимчица...
В петък имах възможност да покарам пак Канго ЗЕ за половин час и си припомних кефа - абсолютно същото го потвърждавам - при Лийф (сега и при Соул ЕВ установих същото) рекуперирането дори в "В" режим е твърде слабо за каране с един педал - Кангото ми пасва много повече. Но и за другото си прав - това е по-подходящо за града, докато Лийф и Соул ЕВ са по като за дълъг път с "интерционното" движение.
За окачването на Лийф потвърждавам същото - някак тупка по неравностите. При Канго ЗЕ това го няма и возията за мен е определено по-комфортна.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Някаква идея откъде да си купя стелки? От Европа ако може
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Не мога да активирам системата Carwings. Направих си регистрация в сайта на Нисан в Англия, но после колата изписва, че не може да се свърже със сървъра.
Може би проблем със сим картата, да я сменя или не е възможно или някакви други идеи!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.