- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Моята Ампера
- the_mouse
- Посетител
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
За инфо, ето обявите: (без блъснатата, разбира се
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
suchen.mobile.de/auto/opel-ampera.html?u...g=en&frequence=DAILY
Не разбрах, нали ако е заредена може да се движи със 160км/час на ток?earendil писа: Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно
).
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Като цяло, тя винаги се движи на ел. двигателя, дори когато е свършила батерията..
Нещо неприятно - в Европа гаранцията е две години.. моята е рег. август 2012 и вече е извън гаранция.. Така че не разчитай на остатъчна гаранция.
Що се отнася до 8 годишната гаранция на ел. компонентите, би трябвало да важи, но съм сигурен, че не дай си Боже да има нужда и тук ще падне обяснения и спорове какво покрива и какво не... В щатите например тия 8 години покриват не само батерията , а и ел. компонентите на задвижването като цяло - ел. мотор, инвертор и пр.
Засега не ми се е налагало - да чукна на дърво
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
-
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Бях изумен като видях черно на бяло да иск смяна на масло на 1 година и директно им казах да си гледат работата.. При положение, че колата си има индикатор за смяна на маслото и е напълно реално за 1 год. Да минеш не повече от 1000 км на бензин.. В щатите изискването е 2 год или индикатора.. Само заради стареенето на маслото.
Та по подобен начин са подходили и с гаранцията.. Все едно е всеки друг опел.. А той няма нищо общо с марката.. Като цяло не се очудвам на слабите продажби.. 0 маркетинг и вникване в особеностите й.. А колата е невероятна..още по-добра се очаква да е подобрената 2016 версия.., но който я ис а ще трябва да я внася от щатите..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
-
Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова
![B) B)](/media/kunena/emoticons/cool.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Ако ГМ не искаха да продават Волт нямаше да правят втора генерация. Може би просто не ги бива в маркетинга .. повечето хора не са виждали или чували за Ампера или дори да са - си нямат идея какво може .. редовно ме питат.. колко минаваш на ток - до 80 км - само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус.. Аз като ходих в салона, продавач в Опел Бургас се опитваше да ме убеди, че гори 1.2/100км в бензинов режим... при положение, че бях 10000% по-запознат от него с колата.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
-
www.opel.bg/content/dam/Opel/Europe/bulg...elists/BG_Ampera.pdf
пп. Най-отдолу с малките букви пише:
"В допълнение към стандартната гаранция от 2 г. с неограничен пробег от производителя, Opel осигурява удължeна паневропейска гаранция с ниво „Премиум“ за още 3 г. или до 150 000 км, което настъпи първо."
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
това предполагам не е Дженеръс Ауто?
При мен в договора изрично пише 2 години гаранция.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
-
- Извън линия
- Вече ангажиран
-
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Колега, ако не ти представлява трудност, направо да ги питаш и какво става с моя тестдрайвthe_mouse писа: Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова
![:whistle: :whistle:](/media/kunena/emoticons/whistling.png)
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
-
- Извън линия
- Вече ангажиран
-
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Мен редовно ме питат същото и за Приуса, само дето той не може 80 км на токearendil писа: редовно ме питат.. колко минаваш на ток - до 80 км - само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус..
![:P :P](/media/kunena/emoticons/tongue.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
-
earendil писа: Интересно,
това предполагам не е Дженеръс Ауто?
При мен в договора изрично пише 2 години гаранция.
Не знам брошурата я взех от тук: www.opel.bg/tools/pricelists.html?x-caller=VC Това не се отнася конкретно за Дженеръс Ауто, но би трябвало при тях да са същите условия.
А нещо друго: Това случва ли ти се? И всъщност възможно ли е за българските условия да се махне тази част от "престилката"?
И още нещо: от статистиките, които си постнал по-рано: ако караш извън града отвъд ел пробега какъв разход постига? Да кажем при средно натоварване (не както примерно когато си ходил до Австрия, където е имало много изкачвания).
@petko_voyvoda, ще видя какво мога да науча когато се видя с тях.
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
-
- Извън линия
- Вече ангажиран
-
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
the_mouse писа: от статистиките, които си постнал по-рано: ако караш извън града отвъд ел пробега какъв разход постига? Да кажем при средно натоварване (не както примерно когато си ходил до Австрия, където е имало много изкачвания).
@petko_voyvoda, ще видя какво мога да науча когато се видя с тях.Ти с кой шоурум имаш уговорка?
Надявам се да мога да отменя earendil за въпроса ти, ще използвам негови данни:
Накратко за нещата, които повечето хора ги интересуват:
1. ЕЛ. пробег - без проблем 65-70 км извънградско с около 90 км/ч. Използването на парно и климатик разбира се може да свие този пробег.
2. Разход на бензин (реален). София - Несебър по магистрала с круиз на 135 км/ч - 6.8 л/100 (без да ползвам батерията).
Предимствата на амперата са в близките ежедневни пътувания. Ве пак аз като съм си в района не горя нито капка бензин. На дълъг път Амперата трябва да се справя с тежката задача да дърпа 1.8 т. кола+батерии с 1.4 двигател. Така че е нормално при високи скорости да е така.
А иначе аз по-скоро се пошегувах да питаш Дженеръс за моя тестдрайв - имах предвид, че мина половин година, откакто контактувахме с тях. И или нямат колата в наличност, или не я дават за тестдрайв, или не обръщат внимание на потенциални клиенти, които са имали интерес към колата, или всичко изброено. Или нито една от изброените причини
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
При спазване на някои техники съм минавал и 83 км (пак без да се влача съвсем).
Ниските температури влияят на пробега дори да не се ползва парно.. просто предполагам електролита на батерията се държи по-различно.. сега минавам по 60-67 км без парно и докъм 50 с парно. Пак зависи. дали си я подгрявам предварително и т.н.
Извънградско (без магистрала между 5 и 6 /100 със 100-120 км/ч. (винаги на двигател си карам по-бързо
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Що се отнася до престилката - стърже си редовно, но не ми пречи.. тя е от гума и не се поврежда. Може да се поръча по-къса такава или изобщо да се махне без проблем.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
80 км без проблем.. и то с климатик и скорост около 90 км/ч. Ако имах малко търпение да карам с 80, ще мина и над 85 км
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Ако правим паралел с новия модел Волт, той трябва да минава поне 100 км при подобни условия..
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Знаете ли, че според изследване в Щатите, собственици на Волт минават много повече ел. километри от тези на Лийф и подобните му. Причината е, че първите нямат притеснение за пробега и си карат до дупка.. Примерно ако ми е бил много динамичен деня и днес съм минал 80-100 км из района (с дозареждания разбира се), ако бях с чисто ел. кола и ме поканят вечерта на гости в Карнобат примерно, няма да тръгна с нея защото няма да имам дост. заряд... докато с Амперата не ми пука.. ще си изхабя зареденото до момента и продължавам
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Разбира се, това ще се промени с увеличаване капацитета на батериите. В никакъв случай, не искам да омаловажавам чисто ел автомобилите, горното го споменавам просто като интересен факт
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
-
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Мислиш дали ще ти стигне и дори да е възможно в името на сигурноста предпочиташ ДВГ колата.
Все пак колата се ползва да ходиш и да правиш нещо, а не да я мислиш дали ще стигнеш ...
Та изобщо не ме изненадва този факт за електропробега на Лийф/Волт, но наистина е интересно потвърдено статистически ... интересно инфо, браво!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Ефективност - 115 W/km !
[url=https://www.dropbox.com/s/m0bor4flu3e65s7/2016-06-14%2018.36.47.jpg?dl=0]ЦЪК[/url]
Истинско потвърждение на горната дискусия.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
-
- Извън линия
- Основател
-
Казвай тайната
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Чисто и просто – КарамЕЛ
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
-
Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Все пак е добър резултата като за 15 киловата с между 80 и 100+ км/ч и с климатик (макар и на еко режим).
В това време 83-4 км се минават без никакво усилие с Амперата. И като липсва притеснението от заряда.. човек си кара колкото му трябва и колкото си иска.
В случая ходих 2 пъти Несебър-Бургас-Несебър + малко градско.. с .. около 3 лева
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
-
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
Който може да даде съвет е добре дошъл
Не съм и предполагал, че ще си направя регистрация тук, но все пак сме в ново хилядолетие
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Досега през годините съм карал коли различни и все мощни - така се е случвало.
Но дойде време да се поогледам и за нещо тотално различно.
Все пак не съм на 20 а на 2*20 и малко отгоре.
Вчера записах хлапето си в едно училище - ще е първолак, чак в другият край на София и ще минавам всеки ден около 100 км
Имам възможност да взема/закупя от мой приятел Шевролет Волт на 25 000 км внесен лично от него от Америка.( беше на 5000 км)
Пича замина миналата година да бачка в чужбина и не го използва.
Та преди няколко дни се виждам с него и му викам да вземеш да ме уредиш с такава машина и мене , а той ми казва направо ти давам моя.
Обяснявам му аз за какво ми е и ми казва - колата е за тебе - 70 км. го минаваш на ток отма.
Това Шеви си го гледам как си се зарежда в подземният ни гараж вече 1 година, но не съм го и разпитвал за разход на 100/км и тн.
Искам мнение и съвет от earendil, защото АМПЕРА И ВОЛТ са първи братовчеди да не кажа братя близнета от това, което изчетох до момента.
1.Това чудо като иде от Америка според Дженеръс Ауто ( говорих с тях ) не било в гаранция защото идело отвъд океана, ще пиша мейл на GM за становище. ако някой знае да каже.
2.Реален ли е този пробег на ток от средно 70 км, ако карам икономично ?
3.Имат ли апаратура и кадри да ти диагностицират Амперата/Волта, ако нещо се случи? - казаха ми да но да питам и аз...,
При положение, че ще дозареждам 1 път на ден за да ми стига батериата да го закарам да се върна и след това пак да отида и да го взема от училището - което е точно 92 км, ще се амортизира ли по бързо батерията на колата, защото ще е в това училище поне 7 години ?
Знам, че няма много инфо за въпросите, които задавам , но все пак.
4. Зимата стабилна ли е на сняг или е като всяка кола с предно предаване - стабилна.
Благодаря предварително,
Светльо
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- vdiv
-
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 1
- Харесвания: 0
2. Реален е когато я караш на сравнително умерена температура. През зимата пробега на ток ще спадне най-много на половина главно защото топли батерията (и купето). Като е кучи студ не те толкова яд че гори бензин да те топли
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Като ти е в гараж на топло сигурно ще е по-добре.
3. OBD-II порта подава кодове които са сравнително известни по форумите, и за двигателя са стандартни. Батерията на Волта се третира много внимателно от системата за поддържане (BMS) и ще изтрае сигурно до края на живота на колата, дори само да караш на ток. Има малка вероятност главното реле в батерията да се отдаде, това е най-главната причина за рядката смяна на цялата батерия в Щатите, но може би може да се смени само то от някой предприемчив и много внимателен.
4. Понеже е сравнително тежка Волта има добро сцепление особено със зимни гуми. Проблема е, че е сравнително ниска и като има натрупан сняг тя го бута като снегорин. Пази се от бордюри!
Иначе е добра кола, за три години и половина и 70 000 км ме вози без никакви аварии.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.