Sidebar

16
Вт, Апр
× Място за всякакви Renault ZOE теми, коментари и мнения.

Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /

Преди 2 години 4 месеца - Преди 2 години 4 месеца #6441 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Измервания базирани на показанията на таблото:
____
София: тръгване с 81% * (52/100) = 42.12 kWh
Монтана тръгване: 66% * (52/100) = 34.32 kWh
Заредено в Монтана, но базирано на показанията на зареждачката, а не колко е получила реално колата: 4.558 kWh
=> Пристигам в Монтана с: 34.32 - 4.558 = 29.76 kWh
Разход София - Монтана (през Петрохан): 42.12 - 29.76 = 12.36 kWh за 100 km - Външна температура по пътя 9 до 3 градуса, настроена температура в купето 18-19 градуса.
Пристигам в Лом с 47%:
Разход Монтана - Лом: 66% - 47% = 19% * (52/100) = 9.88 kWh за 50 km - Външна температура по пътя около 3 градуса. Мъгла и не може да се шофира с 90 km/h. Настроена температура в купето 18-19 градуса.
____
Лом: тръгване с 82% * (52/100) = 42.64 kWh
Монтана тръгване: 71% * (52/100) = 36.92 kWh
Заредено в Монтана, но базирано на показанията на зареждачката, а не колко е получила реално колата: 3.243 kWh
=> Пристигам в Монтана с: 36.92 - 3.243 = 33.68 kWh
Разход Лом - Монтана: 42.64 - 33.68 = 8.96 kWh за 50 km. Външна температура по пътя 5-10 градуса. Настроена температура в купето 18-19 градуса.
Пристигам в София с: 34% * (52/100) = 17.68 kWh
Разход София - Монтана (през Петрохан): 36.92 - 17.68 = 19.24 kWh за 100 км. Външна температура по пътя 5-10 градуса. Настроена температура в купето 18-21 градуса.
____
Общ разход = 12.36 + 9.88 + 8.96 + 19.24 = 50.44 kWh за 300 km. Това число е по-близо до полученото за "Общо заредено" в изображението на сайта.
Разход на 100 км:
=> 50.44 / 3 = 16.81 kWh на 100 km
____
Надморска височина:
София: 595 m
Монтана: 147 m
Лом: 20 m
____
Още с летни гуми
____
Зареждане в Монтана на отиване:
 
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца - Преди 2 години 4 месеца #6442 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Бях на автомивка на самообслужване. Има си служител, на който очевидно му хареса колата и се приближи с въпроса:
"Бензин или дизел?"
 ами сега що за въпрос, какво да му отговоря, дали се майтапи?
Отговорих: "Електричество е"
Той взе, че се засрами   .
Ужас, изложих го.
Казах му, че мислех, че се е майтапил 
Докато се чудех   кой бутон той ми посочи втория и така ...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6445 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Като се стои спрял на светофар:
  • Временен разход +1kW.
  • Ако се пусне подгряване на задно стъкло: ту е +1kW, ту е +2kW.
  • Ако се пусне климатик си стои на +2kW.
И от много висене на светофари средния разход се вдигна на 18 - 19 kWh на 100 km.
Зимни гуми.
Допълнителното тегло без да се брои шофьора може би максимум да е било 150 kg.
Време: Ситен дъжд с външна температура 5-7 градуса.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6448 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Смятал ли си някои от пътуванията през abetterrouteplanner.com/ Дали разходът и зарежданията отговарят на реалността? Самото приложение би трябвало да може да се използва през Android Auto.

Може ли да споделиш как се държи колата? Свикна ли с нея? Как е парното, навигацията, интеграцията с телефона (Android Auto, Apple Car Play), bluetooth връзката? Има ли възможност да настройваш до колко процента да се зареди или в колко часа да спре зареждането?

При включване на парното пада ли прогнозния пробег?

И аз много го харесвам Zoe-то и се надявам някой ден да имам едно в гаража

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца - Преди 2 години 4 месеца #6449 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
С хубавото бързо се свиква :) Предишната ми кола беше от 2005 година: проектирана края на 90-те. Преди няколко дни я продадох и вече имам само електричка :) Като шофирах старата преди да я продам и си викам ле-ле все едно в движението на волана има луфт, но след няколко километра свикнах и спря да ми прави впечатление. И така на Zoe-то волана е много по-директен. Радвам се на 20-тина годишната разлика в технологиите. На старата беше прецакано аудиото и от години основно слушах звука от ДВГ-то. И сега със Zoe-то някой път ме дразни/пречи радиото и хоп го изключвам: така си стои в режим на готовност в един прекрасен предстоящ изгрев :)
Вратите на старата се затваряха по-нежно в сравнение с Renault Zoe. Тук трябва да ги джаснеш.
И за да не се получава този грозен звук с едната си ръка придържам вратата до самото затваряне. Така финалната сила и натиск я прилагам с усета от ръката си, а не разчитам на силата от инерцията. А за задните врати дори двете си ръце използвам.
Наслаждавам се на тишината, която се разбива от ДВГ-тата на съседните коли. Ха-ха-ха, със старата кола никога не съм чувал така съседните коли: невероятно, сякаш те се мъчат, а аз се нося като в някаква безметежност.
Много от функциите не съм ги пробвал още, включително: интеграцията с телефона (Android Auto, Apple Car Play), bluetooth връзката.
За парното:
Както е ноември и навън 3-10 градуса, в колата съм с пуловер. Настроената температура е около 19 градуса и духане на най-минималната скорост - и то така за мен е добре. С такава настройка не ми е направило впечатление да пада рязко прогнозирания пробег. 
Затоплянето на купето може да се програмира предварително за ден и час от седмицата. Минимално време между две програми 2 часа.
Програмираното затопляне може да се активира ако:
  • тяговата батерия е над 40% и без да е включена в контакта.
  • тяговата батерия е над 20% и е включена в контакта, като започва 2 часа преди програмираното време.
Не съм го пробвал още.
Също така има опции за:
  • Незабавно зареждане (сложено по подразбиране)
  • Настройка на отложен старт на зареждането.
  • Да си го програмираш в кой ден от седмицата, в колко часа да започва и в колко часа да спира зареждането
Не съм видял дали може да се сложи до колко процента да се зареди.
От един друг форум ми обясниха, че при по-бързото зареждане батерията се е загряла и показва малко по-високо и после като се охлади показва по-малко. И наистина наблюдавам такъв ефект, но още нямам достатъчно данни, за да го проуча.
Навигацията има доста настройки, може би за всеки вкус и не съм експериментирал достатъчно с нея.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6453 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
София - Казанлък (по магистрала Тракия и покрай Стара Загора)
Зимни гуми, вечер, настроено парно през повечето време за 21 градуса.

Тръгвам с 93%
Имах три плана за зареждане: А, Б и В.
Пристигам в А). Шофирах с около 110 km/h без круиз контрол. Сухо време и температура по пътя 12 - 6 градуса.
Първото зареждане 4.67 kWh за 10 минути на електростанция на една бензиностанция около 73-ти км от Тракия.
Тръгвам с 71%
___
Пристигам в Б) на една бензиностанция около 122-ри км от Тракия. Тук е безплатната зареждачка 
Гледам две Кони зареждат или едната чака другата. Щом са там значи работи и разбира се всеки се бута на безплатното 
Но аз не спрях, а си продължих.
___
Към В) имаше мъгла и шофирах с 90-100 km/h. Температура около 5 градуса.
Пристигам във В) на една бензиностанция около 162-ри км от Тракия. На зарядната тук са два куплунга само CCS2, без CHAdeMO и не става за Нисан Лийф.
Второ зареждане 14.51 kWh за 23 минути
Тръгвам с 65%
После нямаше мъгла и по магистралата пак със 110 km/h без круиз контрол.
Между Стара Загора и Казанлък е вече 3 градуса.

Нямам никаква умора от пътуването. Оказа се, че с предишната кола (старата Корола) съм бил голям мъченик през миналите години, но не съм го осъзнавал 
___
На другия ден:
В Казанлък зареждам от 22% до 92% за около 1 час при 15 градуса външна температура.
Казанлък - Бургас (през подбалканския и после на пътя Сливен-Ямбол (53) и хоп на магистралата)
Вечер, температура около 10 градуса, а парното духа за около 19 градуса
Скорост 80-90 km/h. По магистралата около 110 km/h на круиз контрол и коригирах с бутоните малко нагоре-надолу, ако има надолнище-нагорнище.
Само един план да заредя на Сливен:
И така, там зареждам 4.32 kWh за 10 минути.
Тръгвам от Сливен със 76%.
... Пристигнах в Бургас с 30%.
___
И тази кола била воин (Казанлък-Бургас: натоварена до козирката и с пътник до шофьора) 

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца - Преди 2 години 4 месеца #6462 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
От началото имам проблем със зареждането на единия доставчик и спира на 10-та минута. Съответно иска следваща сесия, която може и тя да спре на 10-та минута, но може и да продължи. Разбира се в този случай за всяка сесия ме таксуват с нови 50 стотинки   

Свързах се с тях и отговориха бързо. Те казаха, че при тях не виждат проблем, а колата пращала съобщение Vehicle Protocol Error и спира на 10-та минута. Другия път да се обадя, когато зареждам и да вземат логове в реално време.

Питах и дилъра дали е в мен проблема и дали има опция сложена по подразбиране за бързо зареждане само за 10 минути: Въпреки, че в следваща или по-следващата сесия минава този праг, а също с другия доставчик няма проблем. Казаха, че са питали Рено.
После от дилъра ми се обадиха и казаха да отида при конкуретния дилър за диагностика, защото другите разбирали повече.
Е-е-е-е. Ама бях избрал този дилър, защото са близо до работата ми и ако стане нещо тогава мога да оставя колата при тях и да си ходя на работа. Така ще губя най-малко време.

В предишните дни зареждах на 50kW на трети доставчик безплатно и нямах проблем след 10-та минута: ОК, тук е супер.

Пътуване Бургас - към Сливен - Казанлък - към Пловдив - София
План за зареждане:
1. На безплатния доставчик още в Бургас и малко пазаруване през това време - но беше заето 
2. Зареждане до Сливен.
3. Зареждане в Казанлък. После отивам да товаря колата за София
4. Зареждане на изхода от Пловдив на Карловско шосе. Защо? По пътя на магистрала Тракия от покрай Стара Загора до Пловдив няма бързи зареждачки (в обратната посока има на 2 места). Неделя вечер и повечето ще се прибират към Пловдив. Значи зареждачката на изхода от Пловдив има по-голяма вероятност да не е заета 

1) Така Бургас е на морското равнище и започвам постепени изкачвания. Значи ще си карам само в ЕКО режим до около 100 km/h на магистралата.
До отбивката за Сливен най-бързото нещо което ме изпревари беше Шкода Октавия или Скала - не можах да видя. Имаше доста БМВ-та, но те ме изпреварваха спокойно.
На бензиностанция до Сливен - зареждачка 50kW и докато течеше първата сесия се обадих на доставчика, обаче в началото никой не отговори. Тя първата сесия си спря на 10-та минута.
Тогава преди да тръгна те ми се обадиха и после включих втора сесия. Човекът каза, че не вижда нищо нередно, като днес ще ми прати логовете. И наистина втората сесия си продължи и след 10-та минута.

2) После в Казанлък на 50kW зареждачка пак първата сесия до 10тата минута. Имаше дъжд и дори светкавици. В ръководството пише да не се зарежда при гръмотевична буря - е не беше съвсем буря, но аз нямах избор, че трябва да пътувам до София.
Ако ме удари гръм значи съм си го заслужил   . Стоях на 5 метра от колата и зарядната, а пък от другата страна пак на 5 метра някакъв висок метален стълб: това пък какво е, да не е гръмоотвод: направо между чука и наковалнята.
Втората сесия продължи след 10-та минута. И по някое време като започна една градушка - ужас. Спрях бързо зареждането и веднага се шмугнах с колата под козирката на бензиностанцията.
Чаках там, за да продължа още малко после.   Завъртях се пак като пумпал, но каточели пак имаше още градушка и така не стигнах до ново зареждане. Малко по-късно тръгнах, имаше само дъжд вече, а улиците до към 10см слой ледени топчета.
По пътя за Пловдив си имаше пороен дъжд като постепенно изчезна.

3) На изхода на Пловдив на Карловско шосе има една сесия, но преди това е интересно. При опит за първа сесия, тя така и не тръгна заради грешка, че колата не e "turn off". Що за грешка, как да не е изключена колата, като е.
После сесията успя да тръгне и да продължи след 10-та минута.
Тръгвам със 77% батерия за София и пак в ЕКО режим със 102-103 km/h. С тази скорост в началото временен разход 23 kW.
Рестартирах данните да видя дали и средния ще бъде долу-горе толкова. И бам средния 26kWh/100km - майтапиш ли се.
Викам си няма да спирам на последнaта зареждачка преди Траянови врата, не съм го планирал да видим какво ще стане 
... И започнах да се притеснявам, което доведе скоростта ми да бъде вече 80-90km/h въпреки, че данните показваха, че ще успея: Оставащ пробег минус Разстояние до центъра на София = около 40 км
Около Траянови врата: въшната температурата стана вече -1 градус, а парното настроено за 20 градуса и среден разход 29 kWh/100 km със скорост вече 80-90 km/h
След тунела е вече на моменти нанадолнище и имах леко облекчение, но пак си бях с 80-90 km/h. И дори с тази скорост успях да изпреваря 1 автомобил. Караше сигурно със 75-80.
Брей така се зарадвах, като видях светлините на Столицата. Като влизах бях на 20%, до центъра 15% и до нас 12%. Оле, успях да пристигна и то без жената да ме убие 

После:

4) Към полунощ зареждам на София в Люлин. Валеше ситен сняг. Там е 25 kW DC.
Първата сесия стигна до 10-та минута, но аз не бях, там за да видя какво става.
След 30-40 минути като отидох и рестартирах отново. Следващите две сесии също спираха на 10-та минута. На зарядната пак беше изписана грешкатa, че колата не е изключена. Прилагам снимка на грешката.
На първата сесия бях далече от колата. На второто зареждане бях пред колата. На третото бях в колата.
После стартирах 4-та сесия и пак влезнах в колата, като извадих ръководствата да видя дали не пропускам нещо.
И така има опции за:
- незабавно зареждане като сега
- има отложен старт
- има настройка за ден от седмицата и час кога да започва и кога да спира
Но не виждам за продължителност или до ниво на батерията.
Това което видях е, че от картата за заключване на колата може да се изключва и кабела за зареждането, а не само от бутона от купето. И реших да направя обратното, както съм си в колата по-време на зареждането преди 10-та минута с картата да заключа всичко. Така направих, като след това зареждането си продължи след 10-та минута. Не знам дали това е заобиколно решение, но ще проверя по-натам.
Имам и друга хипотеза, но за нейната проверка също по-нататък.

Ако няма проблеми със зареждането, колата иска да запамети зарядната станция, а ако има проблем, то никога не ме е питала.

Писах и на дилъра и на доставчика нещо като горния пост, но редактиран 
Ако някой знае нещо е добре дошъл да го сподели.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6463 от Carl Zeiss
Отговор от Carl Zeiss по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Хм, интересно! Карал съм БМВ I3 94 Ah, Kona 64 Kw и сега Tesla Y, никога не съм имал подобен проблем! Явно е нещо от автомобила и би трябвало дилъра да направи нещо по въпроса - мое мнение!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6464 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Общ Разход след 1419 км: 18.17кВч/100км
  • С Летни Гуми: 51.12/3.02 = 16.95кВч/100км
  • Със Зимни Гуми: 206.66/11.17 = 18.5кВч/100км
  • На "магистрала" (в кавички  ): 101.37/5.08 = 19.95кВч/100км
  • Градско: 49.52/2.47 = 20.05кВч/100км
  • Извънградско: 106.96/6.64 = 16.11кВч/100км
Първи Извод: тези коли не са за градско, а за междуградско, но не по магистрала 
 
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 3 месеца #6466 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Миналата седмица пробвах следното.
Видях, че устройствата в колата заспиват на 10-тата минута, което сякаш има връзка с прекъсването на зареждането.
И така:
1) паркирам и отивам на Неутрална предавка, защото може да остава някой CAN сигнал, който да праща данни, че все едно още съм на предна или задна, ако директно изключа мотора, когато съм на някоя от тях и заради това уж да вика "колата ти не е изключена".
2) После държа бутона за изключване на двигателя над 2 секунди.
3) След това заключвам всичко с дистанционното.
Ееее гадост, пак спря на 10-тата минута.
В началото на седмицата се обадих на дилъра. Не може час между Коледа и Нова година  , но ето ви номер на наш човек да му разкажете за проблема.
Обадих му се и му обясних. Като чу, каза елате да пробвате на някоя наша зареждачка, но о-о-о проблема е в зареждачките след като при други доставчици няма проблем.
"Ами сега?"   като човечето съм от "Минута е много". Доставчика вика в колата е проблема, а дилъра вика в зареждачките е проблема.
След това започнах да планирам как да заобикалям този доставчик. И така снощи ходих на един голям магазин с безплатно зареждане. Ей, и аз да намажа малко 
И беше "весело". Отивам към 20 и нещо часа. Гледам зарежда Тесла Х и предишния модел Зое. А точно напряко зад Зоето една Хюндай IONIQ 5 чака. Добре аз не бързам и ще чакам, като паркирах на "нормално" място наблизо.
Слизам и гледам човека на Хюндая се лута напред назад. Погледнах зареждачката и на Теслата (зареждаше на Чадемо) пишеше около 90%, а на Зоето (зареждаше на AC - то и без това старото няма порт за DC) към 80%. Викам си супер след малко ще свършат.
Колегата с Хюндая нервен - висял тук вече от 19 часа пък хората си зарязали колите и ги нямало. И явно видя телефонен номер оставен на колегата в Теслата и му се обади да идва, защото от един час му било около 80% и за толкова време е стигнало до 90 и няколко.
След известно време дойде колегата със Зоето с цяла количка с покупки. Другия с Теслата идва след малко от някъде другаде, но не и от магазина и колегата с Хюндая започна да го мъмри "може ли така, дъра, бъра" А другия в отговор аз съм се отбелязал в приложението "бля-бля"....
А аз стоя отстрани и спокоен гледам как собственици на коли по 100 бона и повече се излагат. Погледнах в същото приложение и има наистина една Тесла X, ама преди една колежка, а след нея има отбелязано Зое (предишен модел), на което колегата е писал "Чакане си му е майката" 
Теслата си тръгна. Влезна Хюндая и зарежда със CCS2. След малко си тръгна старото Зое и аз влезнах на негово място и включих да зареждам с AC. Бордовото зарядно е 22 kW ще зарежда бързо, като когато бях в Бургас 
Докато чаках на опашка минаха покрай нас един Нисан Лийф, VW e-Up. После тъкмо сложих да зареждам и гледам един BMW i3, но те се отказаха да чакат 
Връщам се от магазина и след малко AC зареждането започна постоянно да прекъсва    . Външна температура -2 градуса. Махам кабела рестарирам процеса и след минута-две - бам не може с AC - какво пак става.
Зое-то застанало до IONIQ 5, изглежда като някакво миньонче и въшка. Този Хюндай и новата Киа EV6 са с 800 Волтова архитектура и имат най-бързото зареждане. На 300 kW зареждачки реално под 20 минути от 10 до 80% (на прикачената снимка), но в България още няма такива.
 
Към 21:30 колегата с Хюндая вече имаше към 95%. Спря да зарежда и ми казва ето ти DC-то, че с това AC гледам, че се луташе нещо и доникъде няма да стигнеш 
Така от 21:30 до края на работното време на магазина 22:00 бях сам и въобще непрекъсна на DC-то - оле   .
Успях да заредя общо до 85% и си тръгнах. После си викам я да видя на проблемния ми доставчик какво ще стане за спорта. И пак спря на 10-тата минута, но при втория опит мина и след 10-тата. Напълних общо 95% и си викам Шоуто за днес да приключи.
 
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 3 месеца - Преди 2 години 3 месеца #6467 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Пътуване София - Лом през магистрала Хемус: 210 км.
Температура 3-10 градуса по пътя.
Парно на 20-23 градуса. Честно казано с 23 градуса не ми стана по-топло отколкото на 20 градуса.
По Северната скоростна тангента и по Хемус със скорост до около 100 км/ч. По магистралата изпреварих само един автомобил.
Тръгнах с батерия на 94% и пристигнах на 31%. Като изстина колата показа 29%. Не съм зареждал никъде по-пътя: оле - я виж ти, на Коледа ставали чудеса 
___
Пътуване Лом-София пак през Хемус.
Температура 5-10 градуса по пътя.
Парно на около 21 градуса.
Тръгвам с 94%. На Монтана до тоалетна и зареждане за 10 минути.
После до магазин в Ботевград с безплатното зареждане. Беше свободно: Ура-а-а! 
Като излезнахме от магазина и на съседното място за зареждащи електрички гледаме заето от автомобил с ДВГ: Е-е-е, "хубава работа" 
За 41 минути в магазина зареди от 53% на 87%. После на Хемус до тунел Витиня със скорост 100-80 км/ч.
След това ми писна да съм охлюв, изключих ЕКО режима и газ със 120 - 140 км/ч  . Когато не беше нанадолнище моментния разход беше около 40 kW.
За 40 км изпреварих толкова коли колкото не бях за 1950. Този път минах през центъра на София, а не през Северната скоростна тангента и пристигнах на 62%.
Харесано от: carpe_diem, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 3 месеца #6468 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Около Коледа открих едно приложение "MyRenault".
През него може да се активира затоплянето на купето дори да няма настроена специална програма от колата.
Или ако е включена в контакта да се настрои или пусне зареждането.
Например докато се зарежда колата и отиваме в някой магазин в този случай нямаме специална програма за затопляне. Тогава 10-тина минути преди да излезнем от магазина (или просто като тръгваме към касите) пускаме затоплянето 

 
Прикачени файлове:
Харесано от: carpe_diem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 2 месеца #6474 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Сервизна акция за Рено Зое с батерия BT4 XLR (Extra Long Range) произведени 13/01/2021 - 22/02/2021
www.autoevolution.com/pdf/news_attacheme...fire-risk-180894.pdf
 

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 1 месец - Преди 2 години 1 месец #6475 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Бях ги питал дали има сервизна акция за моето Зое и и подробности за техническото обслужване. И ето част от отговора:

Вашият автомобил не попада в нито една сервизна акция на Рено, което означава, че не би следвало да има скрит заводски дефект от този тип. ...
Правят се проверки на всички основи агрегати. Също така се извършва диагностика на електронните ситеми. Проверя се и високоволтовата верига, както и закрепването на тяговата батерия.

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 2 седмици - Преди 2 години 2 седмици #6480 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Пътуване директно София - Бургас по магистрала Тракия

Тръгваме от София, Люлин с 95%, около 21:20. Усещам, че имам имам сили. Колата е пълна с багаж. Външна температура около 10 градуса. После през цялото време на магистралата беше около 0 градуса (-2/+3).
Карах си максимално с около 110 km/h без круиз контрол. Планувах да спирам на 5 места за зареждане за всеки случай, че може нещо да не работи.
1)
На 25-ти км спиране до тоалетна (жена ми пие много течности   ) Пита: "има ли зареждачка тук?"
Отговор: "Не."
Престой към 10-тина минути.

2)
Пристигаме на 73-ти км ОМВ Оризово: Зареждачка с два куплунга CCS2 на Eldrive.
Батерия на 62%.
...
и   гадост не мога да се логна в приложението на Eldrive: дава странна грешка.   

Ама съм прост, защо не проверих това преди да тръгна. Ужас.
Докато се лутах в приложенито, жена ми отиде до тоалетна. После отидох и аз. През това време имаше и групича от 4-ма, които бяха с едно Ауди Q някакво си (не обърнах внимание).
Като се върнах жена ми предложи да сложа приложението на нейния телефон, но когато стигнем на следващата зареждача да не губим сега време.
После като тръгнахме жена ми каза, че някои от групичката са се приближава ли към колата и гледали с любопитство що за чудо е това.
Сигурно са си казали брей колко бързо зареди и тръгна. А ако знаеха истинaта съм сигурен, че щяха да ме съжалят и да ми дадат да направя едно кръгче с Аудито 

3) На 122-ри км на ЕКО. Тук е безплатната зареждачка. Свободна е слава богу, но вече е към полунощ - няма други луди 
Батерия на 42%.
Зареждането тръгва от раз - супер. Отиваме пак до тоалетна и да слагам приложениeто на телефона на жена ми.
По това време в бензиностанцията само двама служителя. Мъж, който налива гориво и жена на касата. После в помещението с маси и столове беше леко затъмнено, но седнахме с жена ми. То там си седеше и служителя. Той нищо не ни каза, но служителката дойде и с назидателен тук ни казва, че е към 12 полунощ и да излезем от това помещение. Добре, излезнахме в съседното централно помещение и започнах да смъквам приложението на Елдрайв.
Служителката пак продължи със същия тон: "Тук няма WiFi", а жена ми отговори, че не използваме WiFi. Аз си мълчах и не обръщах внимание, като успях да смъкна приложението и да вляза в потребителското си име на Eldrive през телефона на жена ми. На моя телефон го деинсталирах и пак инсталирах и ... пак странната грешка.
Тогава служителката отиде да мъмри нещо на служителя, а нас ни изгони и ние отидохме да чакаме зареждането в колата.
Жена ми се чудеше защо тази се държи така. А аз и казах, че съм виждал на картата, че тази бензиностанция има лесен достъп до село Царацово и може да идват през нощта някакви ашлаци и неканени гости.
И наистина след малко гледам в огледалото за обратно виждане 4-ма младежи, които искаха да влязат в сградата на бензиностанцията, но не ги пуснаха 
След 42 минути бяха се заредили 20.19 kWh, а батерията беше на 83%. Така тръгнахме.

4) На около 162 км: Петрол Оризово. Тук са Fines Charging с два куплунга CCS2. Миналия път бях най-доволен от това място. Но сега зареждането се чуди, чуди и не тръгна:   нито с единия куплунг, нито с другия, а в приложението на доставчика иконата светна в оранжево и вече не можеше да се избира. Пак зелен хайвер. 
Тръгнахме и започнах да се притеснявам. Нито на Eldrive успях, нито на Fines, а само на безплатното. Абсурд.
Какво по дяволите става? Да не са ме сложили в някой черен списък. Молех се на Бог и всички Божи сили   да работят следващите зареждачки, които са по плана, въпреки че бяха пак на ... Финес и Елдрайв.

5) На 243 км на бензиностанция Еко със зареждачка с два куплунга на Финес.
Батерия на 32%.
Разгеле сега тръгна. А иконата на Финес от Оризово пак светеше в зелено.
За 53 минути зареди 28.69 kWh до 90% батерия за 27.25 лв.
Сега вече можехме да пристигнем до Бургас без спиране 

6) На 273 км на Шел са Елдрайв с два куплунга CCS2. Въпреки че можехме да не спираме, аз исках да проверя дали ще стане през телефона на жена ми.
Батерия на 78%.
Е, зареждането беше успешно и бяхме тук 10-тина минути.
Заредиха се 4.43 kWh за 4.49 лв (тук има и начална такса на сесията от 0.50 лв.)
Тръгнахме с 86%.
___
Хаха, вече беше след 3 часа полунощ, но не точно, защото смениха зимното с лятното време и показваше 4 и нещо.
Сега на моменти карах и по-бързо от 110 km/h.
Чак преди Бургас явно се успокоих и започнах да се прозявам. И така в Сарафово пристигнахме около 5:20 по новото време и батерия на 40%.
Или чисто общо време около 7 часа. Със смяна на времето 8 часа.
Средна скорост само по магистралата показа малко над 90 km/h.
Значи чистото движение по цялата магистрала Тракия е било около 4 часа.
Общо чисто време за зареждане: 1 час и 45 минути.
Общ разход за зареждането: 31.74 лв.
От 5 опита за зареждане 3 са успешни: Плана да се спира на почти всяко място работи ефективно  , че не се знае какво ще се случи.
___
Нямам идея как издържах толкова часа по това време. Явно молитвите помагат 
Прикачени файлове:
Харесано от: ernom

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 1 седмица - Преди 2 години 1 седмица #6481 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Пътуване Бургас, Сарафово - София, Люлин

Тръгване около 21:15 с батерия на 96%. Сухо и външна температура по пътя: 6 - 11 градуса. Парно на 19 градуса.
Планът е да се спира на три места.

1) Шофиране с около 110 км/ч до около 273 км от София: Шел Ямбол Север. Пристигаме на 54% на зареждачка на ЕлДрайв.
Вече имам карта и не използвам приложението (разбира се картата трябва да е регистрирана предварително в него). Оле, тръгва веднага. 
На тaзи бензиностанция се оказа, че има връзка с някакъв черен път за към полето. Както си имах в якето челник и с жена ми слезнахме долу и се разходихме в подножието на магистралата 
Зареждаме до 84% за около половин час.

2) Шофиране с около 110 км/ч до 122 км от София на Петрол. Пристигаме на 25% на зареждачка на Финес.
Използвам приложението им. Оле, тръгва веднага. 
Интересна забележителност на тази бензиностанция беше един храсталак израстнал около граничната мрежа в началото на бензиностанцията и цъфнал в розово. И жена ми се изцепва: "Японска вишна" 
А аз: "Тук на това място Японска вишна!!! Абсурд." 
Зареждаме до 78% за 42 минути.
Вече можех да не спирам, но ...

3) Шофиране с около 110 км/ч до около 86 км от София на ОМВ. Пристигаме на 69% на зареждачка на ЕлДрайв.
Оле, пак тръгва веднага. 
Я-а-а, имало параклис тук. Влезнахме вътре. Звучеше мелодична църковна музика и запалихме по една свещ...
Брей на какви забелeжителности може да се натъкне човек по бензиностанциите 
Зареждаме до 86% за около 20 минути.

До София шофирах с около 120 - 130 km/h
Някъде след последното спиране, но преди Трянови врата изпреварарвах един автомобил. Тогава сякаш някой ми побутваше и стопираше отдолу педала на газта и си викам "Какво му стана на този педал". В този момент погледнах таблото и ... показваше 145 км/ч. Ясно-о, достигнал съм ограничението на системата.
Когато карам на ЕКО режим и колкото и да натискам педала на газта максимално би показало около 103 км/ч, но без това усещане за стопиране.
Преди Траянови врата моментния разход беше около 45 кВ - направо като Зил 
Ами да, Зои започва със "З" и са три букви, както и Зил. Така че имат нещо общо 

Накрая средната скорост по магистралата вече беше трицифрено число  : малко над 100 км/ч
Пристигнахме в София,Люлин около 3:15 часа с батерия около 37%
Общо време за зареждане за около час и половина.
Общо време за пътуване около 6 часа. Ха-ха, велико   с около 1 час е по-бързо от първото София-Бургас.
Харесано от: kirq4e, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 6 дни #6482 от Stefo
Отговор от Stefo по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Първите месеци докато свикне с новото човек си е голямо приключение пътуването с електричка.

Особено като си свикнал с бързо и лесно зареждане на гориво и не се налага да мислиш с колко да караш, дали да пуснеш парното или не, дали станцията на която смяташ да зареждаш не е заета и ще трябва да чакаш и т.н.

Доста резистентност има все още у много хора заради пустите удобства и не че трябва да си го правим по-сложно и неудобно, но сякаш не много хора си дават сметка за това докъде сме стигнали с тези удобства и в какво ни превръщат те лека полека.

Да не говорим за замърсяването в градовете и това, което дишаме всеки ден.

Адмирации за ведрия ентусиазъм и за споделените истории! От това ни трябва повече със сигурност, защото си е ценна информация, която със сигурност е от полза - било то и за няколко човека.
 

Do good, and do not talk about it!
Харесано от: kirq4e, Carl Zeiss, Filbor

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца #6483 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Mиналата седмица си сложих летните гуми и ...   ... и днес по северния склон на Петрохан натрупал сняг + валеж при -2 градуса.
Само на един завой усетих превъртане на гумите. После на правите участъци бях с не повече от около 30 км/ч. Така успях да се дотътря до южния склон, където вече нямаше сняг и се прибрах благополучно.
Като се замисля с тази кола все през премеждия минавам - но пък винаги успешно 
Планът беше утре да се прибирам, но заради времето, че ще се влоши още повече и заради летните гуми реших днес.
И така.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца - Преди 1 година 11 месеца #6484 от Filbor
Отговор от Filbor по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Пътуване София - Казанлък /през Подбалкана/ - Бургас /преспиване/ - Казанлък /през Подбалкана/ - София
Летни гуми. Сам съм в колата. Бях я направил като баничарка   с бутнати задни седалки за по-голям багажник.
1) София - Казанлък /през Подбалкана/. Колата пълна с багаж. Температура около 20 градуса.
Тръгване с батерия на 91%. Пристигам в Казанлък за 3 часа без да спирам никъде.
Имах един час табота тук, но не можах да го комбинирам със зареждане, защото зареждачката е накрая на града.
После за зареждачката пристигам на 41%. Зареждам 21,22 кВч за около 37 минути за 19,60 лв.

2) Казанлък - Бургас. През Подбалкана, после се отклонявам по пътя /Сливен - Ямбол/ и после на магистрлата. Вече половината кола е с багаж. Температура около 20 градуса.
Не спирах никъде и със скорост около 120 км/ч на магистралата пристигнах на безплатната зареждачка в Бургас за около 2 часа с ниво на батерията 26%.

Това значи чисто време за пътуване София - Бургас с едно зареждане: около 5 часа и 40 минути за 19,60 лв.

На безплатната зареждачка пазарувах от магазина и заредих за 1 час - 36,06 кВч до ниво 94%.

3) На другия ден в Зоито успях да натоваря хладилник с размер около 140 см. Снимките долу. Бьорн Ниланд прави "Banana Box Test", а аз направих хладилник бокс тест ха-ха-ха 
Така по същия път наобратно до Казанлък и температура около 23 градуса. Тръгвам с 92%. По магистралата шофирам със скорост към 110 км/ч, но вече си имам оправдание - карам хладилник 
Не успях да издържа без спиране и реших да се отбия на зареждачката до Сливен. Пристигам на 52%. Зареждам 6.71 кВч за около 10 минути до 65% на цена: 6.54 лв.
Преди време ви бях писал по-нагоре в темата за един проблем, при който зареждането ми спираше всеки път на 10-тата минута при зареждане на ЕлДрайв и после трябва втора сесия, която може и тя да спре, но може и да продължи след това време. От този проблем няма и помен и се "саморазреши".
Но оттогава от една страна ми се е обновявал SW на колата два пъти по въздуха, а от друга ЕлДрайв също са си обновявали SW. Така че къде е била причината не стана ясно. Пристигам в Казанлък на 43%.
Разтоварих хладилника. Казват, че не трябвало да се кара легнал. Е, ще видим все пак беше Великден и се надявам да е възкръснал. Ще разбера след време   дали това е бил Исуса на хладилниците.

4) След няколко часа отивам на зареждачката в Казанлък да заредя колата и да тръгвам към София... И греда ... гледам БМВ iX и мъж и жена пред зареждачката се суетят. Паркирам до тях.
Те не могат да си заредят, защото не могат да се логнат като мен в приложението на ЕлДрайв   . Нито с телефона на жената, нито на мъжа.
През това време тя говореше с поддръжаката на ЕлДрайв.
Казвам им, че издават карта и с нея може да се зарежда лесно. Той пита "Кога?". Казвам им за 3-4 дни. Той: "Е, не, трябва ни сега", че са закъсали и искат да стигнат до църквата на Шипка. После жената ме пита дали работи по това време. Казах, че не знам.
В крайна сметка от подръжката на ЕлДрайв рестартираха зареждачката в специален режим, за да може да зарежда, а парите за зареждането да им бъдат взети отделно от техните регистрирани карти в приложението.
Като им започна зареждането, то батерията им нямаше 30% и тогава мъжът ме пита за колко време щяло да му стане 50%  . Отговарям, че знам за моята кола, но не и за неговата. После видях, че колата е iX50.
Те ме питат защо не използвам другия куплунг? Отговор: Защото е Чадемо и е за Нисан Лийф. Тогава виждам ле-ле мале, те не са сами ами и с детето си + бабата и дядото: цялата фамилия.
Нарече колата за 200 бона: "Голямо дърво  ". Като я погледнах отпред и... преди мислех, че тази грозна предна решетка, която има е изградена от някакви примерно пластмасови елементи (поне така изглежда на снимки), а то предницата е просто рисунка  : честно казано видях го с очите си, но още не им вярвам   .
Казаха, че ще зареждат 30 минути и отидоха на масичките на бензиностанцията.
Аз останах на няколко метра от колите загледан в безкрайността или в сеира на хората, все едно не съм оттук.
Като се върнаха вече беше над 55%. Но отново греда: не могат да си спрат зареждането   .
Жената се обажда на Елдрайв (Всъщност като се обадиш на тяхната поддръжка отговорът е "Свързахте се със Спарк".   ), но оттам никой не вдига - е все пак Великден Неделя около 18:00 часа вечерта.
Жената вече притеснена и за мен: "Да спираме зареждането, че момчето ще се прибере чак в 23:00 в София."
Питам мъжа няма ли бутон? (При Зоито си има бутон в колата) Той отговаря: "Няма, тук всичко е тъч скрийн". Приближвам се да хвърля и аз един поглед: то вътре в купето е космически лукс  . На централния дисплей сума икони и както ги местеше нагоре надолу и видях една с име "Charging". Съветвам го: "Ето тук е." После вътре пак много настройки за какво ли не. Накрая той намери къде е и спря зареждането.
После като тръгнаха се сетих, че аз мога и от дистанциконното да спра зареждането ако държа бутона за отключване по-дълго време.
Споделиха, че преди това са зареждали на безплатната зареждачка на Тракия на 122 км и утре се чудят къде да зареждат в обратна посока за София - ужас и това ли не знаят. Показах им в PlugShare къде.
Питах го за какво си е взел такава кола, но не получих точен отговор.
...
Я, жена ми се оказа права да се прибера в неделя преди 3 следобяд в София, че после започвал лош лунен ден 
...
Най-после започнах за зареждам около 18:20. От 42% до 81% - 19,61 кВч за около 32 минути на цена 18.15 лв. Около 18:53 тръгвам за София. Не спирах никъде по-пътя. После през планината като се стъмни и по завоите надолу видях, че като си махна крака от педала на газта изцяло и светят стоповете.
Бях се притеснил дали това се случва и дали са предупредени водачите зад мен, но сега вече съм спокоен. Преди София в неделя вечер на Великден само единични коли и тогава си правих експерименти с рекуперацията да видя при каква стойност започват да светят стоповете.
Е, не можах да видя точно, но грубо като е над 20 кВ.
Накрая се прибрах в 10 и нещо вечерта с батерия на 31%.
Среден разход по борд компютър: 14.3 кВч/100км
(според ev-database: Combined - Mild Weather (23 градуса): 14.6 kWh/100km)
Средна скорост 67.7 км/ч за 784.6 км.
___________
Хладилник бокс тест:



Прикачени файлове:
Харесано от: carpe_diem, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 11 месеца #6485 от Stefo
Отговор от Stefo по тема Renault Zoe (Рено Зои) /2020- /
Ееее това ZOE и хладилник и побира! Баш майстор!

Не е като да не отнема яко време пътуването с електромобил ама поне не липсват преживявания 

И на нас често се случва да попадаме на подобни хора с много скъпи електрички запецнали на някоя станция и не знаещи какво да правят.

Явно не са единични случаите, а някои дори не знаят много и разликата между кВт и кВтч. Други не знаят, че имат бордово зарядно и за какво е то. 

Абе важното е да сме модерни пък другото са подробности. 

Софтуерните проблеми все още ги има навсякъде. И ние всеки ден попадаме на нови галимации с някои станции.

Бьорн в едно от последните си видеа, докато обикаляше из Норвегия на няколко пъти спираше на обекти на IONITY където 3 или 4 от общо 6 станции не работеха и казваше, че някои седят неработещи повече от месец.

Няма сериозни екипи за поддръжка, които да отстраняват проблемите своевременно, а и софтуерните понякога отнемат повече време. 

Различни коли си взаимодействат различно с отделните станции и несъвместимостта между системите прави проблеми от всякакъв вид, които след това трябва да се анализират и намери начин да се напише програмен код за всеки специфичен случай.

Но все някога ще се нагласят нещата и тези работи ще се случват все по-рядко занапред.

Дори с този по-скъп ток ако тук таме зареждаш по-малко на някоя все още безплатна станция си излиза прилично разхода за такива обиколки.

Нашето ZOE за 3 години обиколки сме му навъртели малко над 100,000 км и все още си държи гарда стабилно с едно посещение за обслужване в Рено и загуба от около 6% от капацитета на батерията.

Брат ми като се освободи малко от сглобяване на станции ще го ръчна да напише един блог с инфо за впечатления и статистика от тези 3 години, че е насъбрал доста матриал ама си го държи в кратуната 

Do good, and do not talk about it!
Харесано от: carpe_diem, sweeper, Carl Zeiss, Filbor

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.