Sidebar

02
Съб, Ное
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

Привет от мен - бъдещ собственик на EV. (плюс малко история) :-)

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4833 от lirex
Здравейте и привет на всички!

Радвам се, че ще стана част от EV семейството! Направих поръчка вчера и между март и май месец очаквам да мога да се похваля със снимки и впечатления. :-)

Още от миналага година започнах по-сериозно да оглеждам пазара на елекрички защото реших, че е време за нещо по-екологично, тихо, икономично и не на последно място - ново! В момента съм с Kia Sportige (2013), автоматик, дизел, 2.0, 184 к.с., разход 8/100 и колата е пушка, но не е електрическа. :(

Започнах да оглеждам пазара и естествено първото по което въздишах е Tesla - хубав дизайн, голям пробег, много напреднал софтуер и оптимизиран хардуер, и за съжаление скъпа и не особено достъпна. След известно суетене около Теслата започнах да оглеждам Chevrolet Bolt (2017, тукашната Ampera-E) и макар като визия да не ми е съвсем на сърце, като характеристики много ми хареса. Обаче и тя не можеше да се купи тук - трябва да се ходи до Германия или Холандия. Следващото което ми хвана погледна, вече тази година, беше Kia e-Niro - направо си е копие на Kia Sportige (е, почти копие), ама електричка - с голям пробег, хубав външен вид, а и КИА ми се вдигнаха доста в очите последните години откакто ги карам. Пиша в множествено число, защото имам и втора за градско - Kia Picanto (2013), автоматик, бензин, 1.2, 81 к.с., разход 11/100. Като настъпиш и отлита, а понякога обичам да настъпвам... Пък и се събира навсякъде - малка отвън, отвътре много обширна. Който съм возил все казва "абе отвътре изглежда по-голяма". ;-)

Та да се върнем на e-Niro -то. Викам си - това ми е електричката! Да, ама на нея тепърва и излизат рекламните клипове в Европа. В Холандия вече са резервирали един куп бройки и още никой не е получил нищо конкретно като срокове, оборудвания, цветове, цени и т.н. Е, цената горе долу се знае, ама всичко седи едно такова - във въздуха... Пък аз съм човек на действието - обичам нещата да са ясни, конкретни, точни и в срокове.

Докато се вайках за e-Niro -то тръгнах да гледам Hyundai Kona Electric - бях чул някаква реклама по радиото, но в него момент нямаше как да я видя а в последствие забравих. Та, сетих се за нея, отворих нета и един поглед ми беше достатъчен да знам, че ми харесва като дизайн! Стисках палци като отворя спецификациите да видя голям пробег, ефективност и стил - видях ги! И най-хубавото, има налични бройки и ако си бях харесал някоя от тях можех още днес да си я карам. :-) Ама не харесах - с жена ми искахме цвят бордо, голям пробег (64кв батерия) и панорамен люк, затова направихме поръчка и крайния и срок е май 2019, като има големи шансове да я произведат по-рано и да дойде още март месец. :-)

Малко избързах, затова ще се върна крачка назад. След като я видях и ми хареса (външно и вътрешно) реших, че трябва да се види наживо и разбира се - да се тества! Отидох до Хюндай във Варна и уговорих нещата за следващия ден. Покарах 30-тина минути - 10 на магистралата, 10 из града по царски пътища и още към 10 по обичайните ни кофти улици с гейзери, черни дупки и каквото още се сетите. Тествах всички режими на колата, доколкото можах и останах доволен. Ден по-късно се върнах, подписах и капарирах. Сега остава надеждата, че в дългосрочен план ще остана още по-доволен от возията, екстрите и като цяло от всичко. :-)

Сърбят ме ръцете вече! В гаража вече съм монтирал зарядно още отпреди няколко месеца и чакам да дойде момента да го използвам. Не знам дали е добро, просто видях много добри ревюта в Амазон и си казах "ако утре ми изпадне някоя яка електричка трябва да има как да я зареждам бързо, а не тепърва да си търся зарядно". Иначе зарядното е ChargePoint Home WiFi EV Charger (Level 2 EVSE, 240 Volt, 32 Amp, UL, Energy Star). Ако някой е ползвал такова ще се радвам да сподели впечатления.

Идваме до настоящето - зарядното е сложено, колата е поръчана и в момента в който дойде и я покарам малко - другите коли отлитат! :-) Сега чета за държавните плюсове да имаш електрическа кола в България и доколкото разбрах не и се плаща годишен данък, ползва се безплатно синя зона, и след последните промени от 1-ви януари 2019 няма да се плаща еко-такса за такива автомобили. Най-хубавия плюс, който доста държави въведоха, а именно държавна субсидия - за съжаление го няма при нас. Първите три неща не са лоши, ама някой да ти свали цената с едни 5-10к си е баш стимул. Другото е точно това което написах - плюсове. Та така, споделих си историята, за добре заварили. Ако имате въпроси, питайте. :)

П.С. Прикачам и една снимка за въздишане - поне аз ще го правя... ;-)

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4835 от mumojem
Опа добре дошъл - готин избор и ще се кефите много. Цветът на мен много ми допада, първата и втората ми кола бяха бордо (някъде през 90-те :D)

Да видим как ще е, но най-вероятно наистина ще дойде по-рано, че ускоряват производството в Корея.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4836 от Carl Zeiss
Колата ми изглежда супер, моята пристигна в България и беше точно бордо, но в последния момент се наложи да я откажа (за сега). Иначе вчера ходих в Хюндай Варна и покарах тестовата- много ми хареса. Казват че има проблем с производството на батерии по принцип и затова се бавят, но да се надяваме, че всичко ще е наред понеже не съм се отказал тотално

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4837 от lirex

mumojem писа: Опа добре дошъл - готин избор и ще се кефите много. Цветът на мен много ми допада, първата и втората ми кола бяха бордо (някъде през 90-те :D)
Да видим как ще е, но най-вероятно наистина ще дойде по-рано, че ускоряват производството в Корея.

Мерси за приема! Настроен съм много оптимистично и положително, а след новината за ускореното производство смятам, че март е все по-реален срок. :-) Имам и един въпрос - кой е най-практичния маршрут Варна-София с електричка, така че някъде посредата на пътя да мога да седна да обядвам за 30тина минути, а през това време тя да се е заредила за остатъка до София?

Carl Zeiss писа: Колата ми изглежда супер, моята пристигна в България и беше точно бордо, но в последния момент се наложи да я откажа (за сега). Иначе вчера ходих в Хюндай Варна и покарах тестовата- много ми хареса. Казват че има проблем с производството на батерии по принцип и затова се бавят, но да се надяваме, че всичко ще е наред понеже не съм се отказал тотално


Би ли споделил защо се наложи да я откажеш? Ако е нещо свързано със самата кола, разбира се?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4838 от Carl Zeiss
Нищо свързано с автомобила, по-скоро с финансовата част ! Във Велико Търново на двата Шел-а има бързи ( 50 kw )зарядни станции, но се съмнявам че за 30 минути ще дозаредиш напълно батерията!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4839 от lirex

Carl Zeiss писа: Нищо свързано с автомобила, по-скоро с финансовата част ! Във Велико Търново на двата Шел-а има бързи ( 50 kw )зарядни станции, но се съмнявам че за 30 минути ще дозаредиш напълно батерията!


На мен идеята ми е да зареждам колата до 80%, защото така батерията се запазвала най-дълго време в добро състояние. Благодаря за опцията за Велико Търново - така ще мога да я дозаредя и да продължа спокойно към София. А кое приложение за локация на зарядни станции (за Андроид) бихте препоръчали ако се излиза с колата извън България?

Иначе за пазене на доброто състояние на батерията в градски условия четох, че трябва да се зарежда когато падне под 20% и да се зарежда до 80%. Също така да се ползват максимално рядко бързозареждащи станции (над 7 kw), защото влошават батерията значително по-бързо. Както с телефоните де факто. Затова мисля да си я зареждам само в къщи, вечер на нощната тарифа. за 7-8 часа спокойно има време да се заредят 60% батерия (от 20 до 80). Освен ако не споделите нещо друго, което да имам в предвид?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4840 от murry
Извън България - PlugShare. В България - vsichkotok :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4841 от murry
Коната с 64kWh батерията за мен е трепача на пазара в момента. На външен вид ми хареса много, вътре интериора също. Някои хора смятат, че е тясна, но на мен ми се стори супер окей отзад.

Според мен ще се разцепиш от кеф - дано ти дойде по-скоро колата :)

Иначе тук повечето сме със зарядни станции на eCars - не знам някой да има ChargePoint вкъщи :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4842 от sweeper
Така и не мога да намеря приложение на ВсичкоТок за Андроид. Ако пропускам нещо - дайте линк, моля.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4843 от Carl Zeiss
На мен също много ми хареса, а ускорението е уникално, особено на режим спорт -звука е като на излитащ самолет. Знам,че яде бързо батерията, но си заслужава понякога да отпуснеш крака ....

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4845 от lirex

murry писа: Коната с 64kWh батерията за мен е трепача на пазара в момента. На външен вид ми хареса много, вътре интериора също. Някои хора смятат, че е тясна, но на мен ми се стори супер окей отзад.

Според мен ще се разцепиш от кеф - дано ти дойде по-скоро колата :)

Иначе тук повечето сме със зарядни станции на eCars - не знам някой да има ChargePoint вкъщи :)


Точно този модел взех, 64kWh, Premium, с термо-помпата. Стори ми се най-добрия вариант.

Пробвах я отзад и имаше достатъчно място за човек - 186 см. :-)

Благодаря за приложенията! Откъде мога да сваля ВсичкоТок? Само сайта им намирам.

Относно зарядното - когато поръчвах не се сетих да проверя за производители в България. Надявам се да е добро.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4850 от abn
Поздравления за героизма ти да дадеш 80 бона за кола с батерия и ентусиазма ти да се буташ с нас по зарядните станции за 48/72 ст./мин. :) Аз това го правя вече 2-ра година и взе да ми писва. В началото станциите, където изобщо ги имаше бяха винаги свободни, а сега са винаги заети, освен ако не предпочетеш да пътуваш нощем. Едно пътуване София-Бургас с 2 дозареждания се превръща по-скоро в кошмар, отколкото в удоволствие. В най-добрия случай поне 30-40 минути чакаш някого и още толкова зареждаш. Дори ако не се лъжа 64 квч-совата Кона зарежда до 80% 50 минути на 50кв DC, каквито са към момента зарядните в БГ. Да не говорим, че през зимата нещата със зареждането извън гаража клонят от трагични към невъзможни :) Честито все пак :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4851 от PETROV
Carl Zeiss писа:
Във Велико Търново на двата Шел-а има бързи ( 50 kw )зарядни станции, но се съмнявам че за 30 минути ще дозаредиш напълно батерията!

Кой е втория ШЕЛ на който има бърза зареждачка?
Че знам само за един, а ще пътувам в тази посока.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4853 от lirex
Идеята ми е да си зареждам колата в къщи на бавното зарядно 7kW за да запазя батерията максимално здрава по-дълго време :) Така че ще давам по 4 лв да си я зареждам нощем на ниската тарифа, вместо бързо и без пари на Кауфланд на 50kW.

И като стана дума за зареждане, ще ми дадете ли съвет. Нямах си и идея, че има различни стандарти на буксите за зареждане в САЩ спрямо Европа. Тъй като вече поръчах и получих ChargePoint-a (линк в първия пост), сега тръгнах да гледам кой стандарт е - SAE J1772MD, който бил в цяла Америка. А Коната ще дойде с друга букса в колата, доколкото разбирам...

Прикачам две снимки на кабела с накрайника от САЩ, и снимка от Кона Електрик.

Сега... колко съм се прецакал и мога ли все още да си използвам това зарядно и само да сменя накрайника на кабела, или какво? :-)



Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4854 от Carl Zeiss
При мен в цената на автомобила имаше включена домашна зарядна станция на цена около 3000 лв. Не ти ли предложиха ? Това беше офертата преди около 20 дни за premium модела с 64 квч батерия

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4858 от cokey

lirex писа: Идеята ми е да си зареждам колата в къщи на бавното зарядно 7kW за да запазя батерията максимално здрава по-дълго време :) Така че ще давам по 4 лв да си я зареждам нощем на ниската тарифа, вместо бързо и без пари на Кауфланд на 50kW.

И като стана дума за зареждане, ще ми дадете ли съвет. Нямах си и идея, че има различни стандарти на буксите за зареждане в САЩ спрямо Европа. Тъй като вече поръчах и получих ChargePoint-a (линк в първия пост), сега тръгнах да гледам кой стандарт е - SAE J1772MD, който бил в цяла Америка. А Коната ще дойде с друга букса в колата, доколкото разбирам...

Прикачам две снимки на кабела с накрайника от САЩ, и снимка от Кона Електрик.

Сега... колко съм се прецакал и мога ли все още да си използвам това зарядно и само да сменя накрайника на кабела, или какво? :-)


Привет

Честито за колата.
Пробвай да върнеш или продадеш тази зарядна станция. Тук има хора с електрически коли от САЩ които са с такъв кабел и може да я вземат за домашна станция.
J1772 е Type1 и не е съвместим с твоя CCS.

В Търново има само един Шел с DC зарядна станция от ЕлДрайв. До Шумен и Нови Пазар има още две, същите, пак от ЕлДрайв. Виж ги в PlugShare.
Добра идея е да се Checkin-ваш когато зареждаш на станциите, за да знаят хората които идват към съответната станция дали е заета в момента. Аз поне се Checkin-вам и гледам =)

Поздрави

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4859 от lirex

Carl Zeiss писа: При мен в цената на автомобила имаше включена домашна зарядна станция на цена около 3000 лв. Не ти ли предложиха ? Това беше офертата преди около 20 дни за premium модела с 64 квч батерия


Ако го е казал докато говорим, не ми е направило впечатление. Отворих си офертата към договора и вътре в секцията БАТЕРИЯ има един ред "Бордово зарядно устройство- 7,2кВ" без да пише сума. Това ли трябва да е и ако да - какво зарядно ще е като модел, знае ли се?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4860 от cokey
Бордовото зарядно е вътре в колата -- то се използва вътрешно от колата когато зареждаш на AC.
Означава, че когато зареждаш на AC (Type 2), ще зареждаш с максимум 7.2кВт, независимо че зарядната станция е 22кВт. Когато зареждаш на DC (CCS), нямаш ограничение.

lirex писа: Отворих си офертата към договора и вътре в секцията БАТЕРИЯ има един ред "Бордово зарядно устройство- 7,2кВ" без да пише сума. Това ли трябва да е и ако да - какво зарядно ще е като модел, знае ли се?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4861 от lirex

cokey писа: Пробвай да върнеш или продадеш тази зарядна станция. Тук има хора с електрически коли от САЩ които са с такъв кабел и може да я вземат за домашна станция.
J1772 е Type1 и не е съвместим с твоя CCS.


Здравей и благодаря за съвета!

Ако не измисля друго, ще трябва точно така да направя. Все пак съм взел това зарядно вече и ми се струва логично да има приставка J1772 към IEC 61851, която да бутна на американския накрайник, а другата страна в колата и всичко да работи нормално... В крайна сметка - ток е!

Допълнение: Намерих - значи имало начин... :-)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 10 месеца #4873 от murry
Ще свърши работа, но се радвам, че най-накрая някой ще ме бие по цигания на обстановката за зареждане :D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.