- Коментари: 7
- Харесвания: 3
Привет от мен - бъдещ собственик на EV. (плюс малко история) :-)
- CuMo
- Извън линия
- Свежо попълнение
Carl Zeiss писа: При мен в цената на автомобила имаше включена домашна зарядна станция на цена около 3000 лв. Не ти ли предложиха ? Това беше офертата преди около 20 дни за premium модела с 64 квч батерия
3000лв?
Това ми се струва изключително висока цена за едно домашно зарядно.
Цените из Англия започват от около 200 лири, а най-скъпите са 400-500 лири. Вярно че е включен грант отстъпка, но пак дори и без гранта, цената от 3000лв е силно завишена.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Carl Zeiss
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 49
- Харесвания: 9
Ако не се лъжа, това е въпросната станция и май са им понамалили цените.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
На EV зарядните станции /АС/ са вградени в колите и те определят мощността/скоростта на зареждане!
Най нормалния домашен вариант е КАЧЕСТВЕН КОНТАКТ /моно или трифазен или и двете!/
/
цена от 25 до 50 лв.
За всеки според джоба?
ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ "АС станции" - които представляват интелигентни контакти, /галено ги наричам "ЩЕПСЕЛИ"/
имат смисъл при обществено ползване - достъп, плащане, управление, измерване.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- abn
- Посетител
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
abn писа: "Алтернативата" със зареждането изобщо не е решение. За 2 години съм наринал пари за една 40 квч литиева батерия и една 50 KW DC зарядна станция на търговци като eldrive, spark, ecars и останалите подобни, които уж предлагат зарядни станции със софтуер, аксесоари и електормобили . Питаш ги - "Искам зарядна станция със софтуер за мониторинг и таксуване", който уж се предлагат на сайта им - предлагат ти някакви уж 11 КВ-тови с приложение от Android Store-a с командване през инфраред-а . Като им поискаш корпоративно решение - щяло да струва много скъпо И кое му е скъпото?! Че ние такива системи написахме и продадохме още прди 10 години в института под формата на курсови проекти! "Шиканията" в България е нелепа! Ясно е, че литиевата технология и зареждането й със "зарядните станции" трябва незабавно да излезе от употреба за да не тъпчем гушките на измамниците. Хората в нормалните държави вече организират използването на метал-въздушни батерии.
Ама ето бре то имало скрити спецове в сенките, а ние ги търсим ли търсим.
Много ме развесели туй писание - да започнем разцъкването колеги - с коя "шикания" (каквото и да значи тая небивалица) от този пост да започнем
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
На Марто му трябваха 2 минути!!! за да публикува отговора. С времето за писане- реацията е няколко секунди!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- abn
- Посетител
mumojem писа:
abn писа: "Алтернативата" със зареждането изобщо не е решение. За 2 години съм наринал пари за една 40 квч литиева батерия и една 50 KW DC зарядна станция на търговци като eldrive, spark, ecars и останалите подобни, които уж предлагат зарядни станции със софтуер, аксесоари и електормобили . Питаш ги - "Искам зарядна станция със софтуер за мониторинг и таксуване", който уж се предлагат на сайта им - предлагат ти някакви уж 11 КВ-тови с приложение от Android Store-a с командване през инфраред-а . Като им поискаш корпоративно решение - щяло да струва много скъпо И кое му е скъпото?! Че ние такива системи написахме и продадохме още прди 10 години в института под формата на курсови проекти! "Шиканията" в България е нелепа! Ясно е, че литиевата технология и зареждането й със "зарядните станции" трябва незабавно да излезе от употреба за да не тъпчем гушките на измамниците. Хората в нормалните държави вече организират използването на метал-въздушни батерии.
Ама ето бре то имало скрити спецове в сенките, а ние ги търсим ли търсим.
Много ме развесели туй писание - да започнем разцъкването колеги - с коя "шикания" (каквото и да значи тая небивалица) от този пост да започнем
Това ти е основното занимание - да разцъкваш и да се веселиш. А имаш и да учиш и да поработиш. Последните две неща явно не си ги приел сериозно
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Ако може да разясниш и защо така яростно атакуваш производителите на зарядни станции, които реално се борят с вятърни мелници на територията ни? Мисля, че би било по-конструктивно да се включиш в развитието на станциите под една или друга форма, както и с коментари, и предложения тук например.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- abn
- Посетител
А сегментът в електрооборудването - задярните станции за тях може да се развива само от сериозни възложители и технически подготвени изпълнители, а не от такива, които дори техническата си документация за търговете не могат да оформят адекватно и грамотно. Лесно е да се удариш в гърдите аз мога, но ако можехте отдавна на всяка предвидена зарядна точка щеше да има поне по 5/6 50kW DC станции, а към момента дори вече щяха да се подменят с по-мощни.
Най-мощният fastcharger, който ми е известен до момента е с 450 kW мощност. С него 40 kWh батерийка би могла да се зареди от до 80% в най-добрия случай за 15 мин., ако бордововото зарядно на автомобила позволява, което в реална експлоатация е твърде неприемливо. Ясно е, че напрежението и честотата на инверторите не може да се вдига до безкрайност. От 1000V и 100kHz нагоре нещата стават невъзможни.
Така, че нещата вървят към непрезареждаеми с ток батерии или водородни горивни клетки. Второто отново ще е от трудно, до невъзможно в български условия.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rEVolution
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 13
- Харесвания: 1
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Дори в една развита Норвегия няма толкова много зарядни DC точки , Тесла са първите с опция за заряд до 150KW, тепърва се изгражда другата мрежа, която ще е с опция за зарежданедо 350KW мисля. Всички световни производители ползват подобни батерии, като тепърва разработват алтернативи на сегашните. Явно и вие работите по проблема, дано испеете и да се чуе за вас в световен мащаб. За водородни клетки трудно ще се случат нещата на този етап, там я няма опцията “зареждане у дома”, а производството на водорода все още е скъпо и нерентабилно.
Колкото до зарядните точки, там има два проблема, администрация и сума за закачане към мрежата на доставчик. Дори са три, осигуряването на подходящ терен за тази работа. Предполагам ти е известно, че на нашата територия не можеш да разчиташ на съдействие от държавата?!
Та въпроса си стои!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
Здравейте, как мислите, ако си монтирам контакт като препоръчания от вас, дали ще мога да зареждам моята Ампера направо от трифазния контакт с кабела Тип1 - Тип2 ? Защото "умния" кабел Шуко, който ползвам, дори и на най-високата от четирите степени на зареждане, зарежда по-бавно, отколкото на АС зарядна станция.
Ще се радвам да получа компетентен отговор. Така и така имам и двата, а "умните" кабели имат склонността да се повреждат и са по-скъпи.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
Въпросът ми беше към професионалистите в сферата на тока и зарядните, като г-н @PETROV, @abn и най-вече нашия домакин г-н М.Хаджистойков @mumojem . Въпросът ми е, след като имам в гаража си стабилна мрежа, в т.ч. и трифазно захранване, дали мога да се включа в трифазен евроконтакт през съответния преходник с моя кабел Тип2 към Тип1 за зареждане на колата? Т.е. да избегна монтирането на специална АС зарядна станция.
Благодаря предварително за компетентни мнения.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции, сме публикували достатъчно по темата за зареждането, кое как е възможно, а именно, че е възможно и без зарядна станция. Наистина, човек трябва да се рови из хилядите блогове в eCars, за да си намери нещо конкретно и полезно, което си е времеемко. За спесятаване на време, ето един блог точно по темата - www.ecars.bg/blogs/techno-1/1217-kak-se-...dna-stancia-bulgaria
Всеки може да прецени и да избере дали да си купи зарядна станция или кабел. За коли с трифазни бордови зарядни като BMW i3 след средата на 2016, Tesla произведена за Европа, Smard ED и Renault ZOE, до 16А може да се ползва директно кабел Тип 2 <> СЕЕ16. Но при 32А вече трябва контролна електроника, което като комплект наричаме мобилна зарядна станция. Тя е по-скъпа от някои стационарни зарядни станции, като АЯ. Такова нещо е показано в блога линкнат по-горе.
За мощност до 16А може да се ползва директно кабел Тип 2 <> СЕЕ16 с пет пина като този (трябва да се има предвид, че си идва на към 1100 лв):
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
Още веднъж - благодаря.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rEVolution
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 13
- Харесвания: 1
Познавам човек с Ампера, който е доволен от това:sweeper писа: Благодаря за информацията и предупреждението. Определено нямам намерение да надхвърлям възможностите както на зарядното в колата, така и на инсталацията в гаража си. Нито ми е необходимо някакво свръхбързо зареждане у дома, където обикновено зареждам през нощта.
Въпросът ми беше към професионалистите в сферата на тока и зарядните, като г-н @PETROV, @abn и най-вече нашия домакин г-н М.Хаджистойков @mumojem . Въпросът ми е, след като имам в гаража си стабилна мрежа, в т.ч. и трифазно захранване, дали мога да се включа в трифазен евроконтакт през съответния преходник с моя кабел Тип2 към Тип1 за зареждане на колата? Т.е. да избегна монтирането на специална АС зарядна станция.
Благодаря предварително за компетентни мнения.
J1772 EVSE input ev plug Duosida level 2 EV Charger 16A Type 1 schuko 5M cable for electric car Charging mode 2
Пуска пълните 16 ампера от Шуко = 3,5 KW
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.