Неделя, 01 Юли 2012 06:00

Toyota Highlander хибрид - трудно се паркира, ама се вижда отдалеч

От
Голям, надежден и икономичен - с някои компромиси, новият Highlander-хибрид е приемлив вариант за цената си

Ако имате нужда да превозвате до седем души наведнъж със сериозна кола с удобства, искате да щадите природата и чисто икономически да си спестите средства от гориво - без това да се отразява на мощ и динамика, ние имаме идея кое превозното средство ще ви допадне: Toyota Highlander хибрид 2012.

С показатели за консумация в рамките на 10л / 100км, този хибрид е сред най-икономичните превозни средства с три реда седалки, а при сумирано комбинирано каране - град/магистрала - е с най-добрия показател в класа.

По-старата версия на Highlander-хибрид, може да се срещне по нашите улици (поне в София - със сигурност, но едва ли само тук) и вероятно модел 2012 също ще намери фенове в България. Докато очакваме информация за цена и наличности от официалните вносители у нас, можем да разгледаме доразвития хибрид, за да знаем какво да очакваме от него. Благодарение на външния вид и огромния размер е респектиращото 'съобразяване' с машината, когато застане до теб на светофара или поиска път за престрояване - някак естествено липсващата ни колегиалност на пътя се проявява и учтиво пропускаме хибрида. За неговия водач пък, удоволствието да наблюдава обстановката с половин метър над колите, отличната видимост и разположението на седалката, правят шофирането удобно и сигурно. Не случайно се твърди, че който веднъж е 'подкарал' джип, трудно се връща на лека кола. Ако продължим с позиционирането на седалките, редно е да коментираме липсата на каквото и да е притеснение от ограничено място на третия ред, дори за едри пасажери (на нас ни се вижда тесничко, ама нейсе...). Ниското им разположение, високото ниво на изпълнение /като материали и обслужване/, правят максимално комфортно пътуването на хората вътре. Може би, това донякъде компенсира традиционно не особено меката возия на джиповете, както и характерните подрусваници и люлеене. Самите седалки се местят и регулират с електрически лостове, пътниците от трети ред сядат първи, но после остават 'заложници' като се напълни купето, докато не слязат всички по обратен ред. Мястото за багаж е достатъчно, но ако се сгъне третият ред седалки, става наистина голямо.

Highlander-хибрид изглежда доста добре отвън. Естествено, въпрос на вкус, но що се отнася до съвремении форми, хромирани акценти, фаровете с лещи и вниманието към детайла, дизайнерският екип е бил безкомпромисен. Външно не бихте различили, че това е хибрид, ако определящият надпис отзад бъде пренебрегнат. Вътре, дизайнът на централната конзола е променен, постигайки нещо средно между 'камионната' на 4runner и по-гладката, с хоризонтални елементи на последната Camry.

Обновен дизайн - ОК, но дали промяната е за добро? Оказва се, че Highlander-хибрид разполага с една от най-скучните /за да не кажем 'тъпи'/, неприемливи и 'пластмасови' вътрешности, на които сме били свидетели през последните няколко години. Целият интериор изглежда така, сякаш има нужда да бъде избърсан с мокра кърпа, но дори да осъзнаете, че реално не е така, това е далеч от всякакви претенции за престижно оборудване. Нещо повече, седалки от 'естествена кожа' не се усещат като  такива, а по-скоро, като изработени с добавена малко гума в тях. Може да е някакъв еко-елемент, кой знае...

Докато стайлингът на Highlander-хибрид е прост и ясен, неговата задвижваща система е пълната противоположност. Преходът от изцяло електрически режим към електрико-бензинов, показва най-доброто, постигнато от Toyota. Ако спрете радиото и климатика, може и да чуете стартиране на мотора, но пак не е много сигурно. В сравнение с хибридните Toyota Prius или Toyota Camry, прагът за изцяло електрически работа, е сякаш малко по-нисък, с по-рано стартиращ бензинов двигател.

С това ново поколение хибрид, Toyota заменя ползвания двигател 3.3-литра V-6, с версия на познатия 3.5-литра V-6 с 231 конски сили и 214 Нм, като той е допълван от електромотор в предната част със 167-к.с., плюс 68-к.с. електромотор на задните колела, или общо 280 к.с. електрическа мощ. Любопитното тук е, че електрическата система на мотора е единственият начин да се задвижват задните колела.

Вероятно е абсолютно удоволствие да се кара Highlander-хибрид. Сигурността, която дава машината, плавният преход между режимите на задвижване, спокойното, дори рафинирано поведение може да ви накара да се чувствате много отделени от това, което става в моторния отсек. Натискът върху педала за ускорение /който, разбира се, увлича - заради голяма мощ/ може да се регулира от водача, като ориентир са уредите-показатели за икономичност, когато компютърът прецени, че карате еко или напротив - че сте твърде неефективен. Двигателят тътне слабо, но това определено е нещо, което можете да филтрирате с музика, с включена климатичната система и шумни деца, дивеещи в задната част. А ако се кара в Еко режим (има и Електрически), общата отзивчивост става още по-плавна и пластелинова.

Кои са недостатъците на тази задвижваща система? Един от тях са спирачките, които, както казваме у нас, много 'коват'. В сравнение с Prius и други нови хибриди на Toyota и Lexus, дори и след една седмица постоянно каране, те все още спират неприятно рязко, и дори при ниска скорост на движение е трудно да се спре плавно.

По същия начин, воланът дава усещане за сигурност в ръцете на водача, но неточно отношение към ускорението и спирането. Има го точното и адекватно реагиране, дори при лек завой, но прекалено многото електроника и разни електрически Assist-системи, изискват малки, но твърде много корекции. За качеството на возенето казахме вече, определено хибридът няма да получи бурни овации по този показател. Общото очакване за комфортна, уютна возия, което уж би трябвало да има такава кола, така и не се получава, а и като реакции е малко тромава, и 'зацепва' бавно - да, мощен е,н овсе пак е джип.

Ако трябва да обобщим, съчетанието от хибридния двигател (с разход около 10 или малко повече литра на 100 км пробег), съвременният дизайн и легендарното японско качество, малко учудващите компромиси в интериора и возията, дават съвсем приличен резултат в лицето на Toyota Highlander хибрид. На цена от $ 38,715 (60.000 лв по курса за 01.07.) за Щатите и с гореизброените показатели, хибридният джип е доста апетитна оферта. Ако го използвате за градско шофиране, с ниска скорост Highlander е добър 'зелен' избор за по-големи семейства или за тези, които трябва да превозват до шест човека из града. Паркирането няма да го коментираме, но е ясно, че ще ви трябват 2 парко-места, както и здрави нерви - особено из тесни градски улички. За шофиране по магистрала, колата ще е още по-икономична, а за по-големи 'преселения' е идеален вариант - много хора, много багаж. Макар че, по форумите има мнения и коментари на собственици, че колкото и да се стараят, не успяват да свалят разхода под 14/100 км. Както се казва - истината е някъде там...

2012-toyota-highlander-hybrid 2012-toyota-highlander-hybrid-back 2012-toyota-highlander-hybrid-back-seats 2012-toyota-highlander-hybrid-clima 2012-toyota-highlander-hybrid-driver 2012-toyota-highlander-hybrid-front 2012-toyota-highlander-hybrid-trunk toyota-highlander-hybrid2012
[eCars.bg] [gcr.com] [elektromobili.bg]
Прочетено 3812 пъти Последна корекция Неделя, 01 Юли 2012 19:46
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.