Електромобилна батерия от нов тип - ще 'кара' 27 години?!
От Стефан Николов![Десетки хиляди заряди и 27 години живот за новите литиево-йонни батерии на ZSW Desetki hilyadi zaryadi i do 27 godini jivot, za novite baterii na ZSW](/images/stories/ev9/zsw-betteries-27years-life.jpg)
Нова батерия може да продължи да 'движи' електромобила двайсет и седем години!
Изследователски екип в Германия, е разработил многообещаващ проект на нова, литиево-йонна батерия, която запазва около 85/100 от първоначалния си капацитет след 10.000 цикъла на зареждане.
Това означава, че батерията все още ще бъде в доста добро работно състояние след 27 години, дори и при всекидневно зареждане! Всъщност, най-вероятно самата кола няма да е в годно за експлоатация състояние, след толкова време...
Разработени от ZSW (абревиатурата е на немски и обозначава Центъра за слънчева енергия и водородни изследвания Баден-Вюртемберг), литиево-йонните батерии могат да имат приложение като електромобилни акумулатори или като източници за съхранение и отдаване на мощност) на възобновяеми източници като слънчева енергия. Новите батерии притежават и отлична плътност на мощността при 1100 вата на килограм. За електромобил тази цифра означава, кратковременно, бързо зареждане и отлични показатели при ускорение.
"След 10.000 пълни цикъла зареждане и разреждане от пълен заряд и до пълно разреждане, нашите литиеви батерии, все още имат повече от 85 на сто от първоначалния капацитет", съобщава д-р Маргарет Волфарт-Меренс, която ръководи изследването. "Това дава отлични перспективи за дълъг експлоатационен и календарен живот на този компонент."
![Тази мила докторка ръководи проекта на батерията, която може да промени много в електромобилната индустрия Dr Margret Wohlfahrt-Mehrens rukovodi proekta za novite baterii](/images/stories/ev9/new-ev-batteries-dr-wohlfahrt-mehrens.jpg)
В момента, повечето производители на електромобили, изискват от батериите за ЕПС да 'задържат' около 80/100 от потенциала си след 10 години експлоатация, така че новите батерии ще постигнат голяма успеваемост, с много по-добрите си резултати.
Научният проект на ZSW, бе финансиран от Федералното министерство на образованието и научните изследвания (BMBF) и Федералното министерство на икономиката и технологиите (BMWi) на Германия. По-нататъшните изследвания и развойна дейност вече са планирани, и предстои да се тества прилагането на технологията в големи акумулаторни клетки.
eCars.bg/elektromobili.bgАбонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Ако имаш регистрация в eCars.bg, значи сме те абонирали автоматично. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на бюлетина.
![Стефан Николов](https://secure.gravatar.com/avatar/371e37516b808ec9c0a98cf5a8b188f7?s=100&default=https%3A%2F%2Fwww.ecars.bg%2Fcomponents%2Fcom_k2%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png)