Четвъртък, 08 Септември 2011 17:26

LCV2011 – HyBoost с 50% по-малък двигател, но все така 'силен'

От
HyBoost - проект за частично хибридизиране с намаляване наполовина обема на двигателя

Днес е заключителният ден на четвъртото по ред Low Carbon Vehicle събитие, организирано от Cenex на пистата Рокингам в Англия, и една от интересните демонстрации беше тази на HyBoost - комбинация от високо технологични и рентабилни електрически системи, която представлява радикално намаление на обема на двигателя, добавяне на електрически суперчарджър, допълнени с технологии за улавяне и съхранение на енергия в иначе конвенционална бензинова задвижваща система.

HyBoost проектът е ръководен от Ricardo, в сътрудничество с Controlled Power Technologies, European Advanced Lead Acid Battery Consortium, Ford, Imperial College London и Valeo, с частично финансиране от Technology Strategy Board.

Целта на проекта е да се демонстрира изключително ефективен по отношение на разходите, ултра-ефикасен бензинов двигател в C-сегмент пътническа кола, осигуряващ производителността на двулитров модел при значително намалени реални CO2 емисии и съответно подобрение в разхода на гориво...

Проектът е насочен съзнателно към технологии и системи, вече налични на пазара или подходящи за краткосрочно въвеждане в експлоатация. Особено акцент е поставен върху устойчивостта, с избягване употребата на редки и скъпи материали, което води до директни производствени процеси и високо ниво на устойчивост, изисквано от автомобилния сектор. HyBoost е изключително практична демонстрация на това, което днес може да се постигне в посока намаляване на въглеродните емисии с използването на конвенционално задвижване и нови подобряващи производителността технологии.

HyBoost концепцията е базирана на Ford Focus 2009 с атмосферен 2.0 бензинов двигател, заменен с 1.0 три-цилиндров EcoBoost двигател. Заменяйки двигателите за 50% намаляване на обема, експерименталния екип е постигнал нулеви загуби в управлението, производителността и ускорението.

Това е постигнато с използването на комбинация от технологии, включително ремъчен стартер-генератор за регенеративно спиране и стоп/старт функция, улавяне на топлинна енергия от изгорелите газове чрез електрическо турбо-смесване, усъвършенствани и по-евтини оловни батерии, кондензаторни батерии (суперкондензатори) за съхранение на енергия и електрически суперчарджър за подобрена междинна реакция за избягване на недостатъците на турбо закъснението, с които се елиминира иначе неизбежното намаляване на производителността с по-малкия по обем и мощност двигател.

Проф. Невил Джаксън, ръководител на направлението за технологии и новаторство на Ricardo разказва за проекта:

Това 'интелигентно електрифициране на задвижващата архитектура в HyBoost концепцията има за цел да премине предишните граници при намаляване обема на бензинов двигател с прилагане на практични технологии, предназначени да регенерират спирачна енергия и използването й отново за супернагнетяване в критични фази на оперативния цикъл. В комбинация с доказани микро-хибридизиращи техники, HyBoost дава в резултат значително по-ниски въглеродни емисии от бензинова задвижваща система в един по-търговски атрактивен пакет, отколкото при пълното хибридизиране, като в същото време осигурява същата или по-добра производителност. Нямаме търпение да споделим резултатите от този много обещаващ изследователски проект в следващите месеци.

[От: Green Car Congress]

Прочетено 1504 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 11:43
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.