Вторник, 04 Септември 2012 07:27

Как звучи нон-стоп електро такси с подмяна на батериите?

От
elektricheski_taksita_renault_fluence_ze_podmina_baterii_batter_place

Познаваме един много кадърен електромобилен ентусиаст. И не само него, разбира се. Това е Теди Иванов от A1 Eco. От него знаем какво търсят таксиметровите компании у нас, за да минат на електромобили – пробег от 250 км с едно зареждане и/или подменящи се батерии. По модела на Better Place – минаваш през пункт, робот изважда изтощената батерия, поставя на нейно място заредена и потегляш отново само след няколко минути. Все едно зареждаш на бензиностанция, както сме свикнали, само че несравнимо по-приятно. Не е привлекателно решение?

Better Place вече предлага своите услуги в Дания и Израел – с Renault Fluence Z.E. Сега новаторската компанията оглавява консорциум, който стартира проект за електрическите таксита, включващ станция за подмяна на батерии, на амстердамското летищо Схипхол. Наред с този проект Better Place обяви и бившият вицепрезидент на Athlon Cars Leasing International, Пол Харнс за свой изпълнителен директор в Холандия. Защо ви казваме последното? Не е най-важното нещо на света, но пък и не е случайно – Athlon Cars е компанията, която ще предлага Tesla Model S на лизинг в Европа...

Консорциумът се нарича "Greening European Transportation Infrastructure for Electric Vehicles", а това е първият проект за инфраструктура намаляваща въглеродния отпечатък, съфинансиран от ЕС по програма TEN-T. Станцията за подмяна на батерите е изградена в партньорство с Летище Схипхол и първоначално ще обслужва десет електрически таксита Renault Fluence Z.E., използвани от три водещи холандски такси компании – Connexxion, Bios and TCA. Нали Better Place работи само с Fluence Z.E., та засега станцията е пригодена да обслужва само този модел.

Летището е много подходящо място за пункт, където да се подменят батериите на електромобили, но Better Place ще изгради и още една станция, в самия Амстердам. Това, без съмнение, ще разшири зоната на обслужване на електро таксита, защото с две сервизни точки услугата става много по-гъвкава и атрактивна – когато едно такси е в града и има нужда от подмяна на батерията, няма да се налага пътуване до летището или пък обратно.

Маршрутът Схипхол-Амстердам е едно от най-натоварените трасета в света с над 700,000 такси превоза от летището всяка година. С изграждането на станция за подмяна на батерии участващите организации правят възможно използването на електромобили като таксита още сега, въпреки средния пробег от 120-150 км, защото при изчерпване на заряда в батериите те могат да бъдат заменяни със заредени за минути и такситата ще могат да работят буквално без прекъсване. Просто няма да има нужда от спиране на колите за продължително зареждане, което прави преминаването към електромобили в този бранш възможно още на този етап от развитието на технологиите.

Статистиката показва, че холандците шофират средно по около 15,000 километра на година, а в бизнес сектора разстоянията скачат до около 30,000 километра, което естествено прави Холандия един от най-атрактивните пазари за електромобили в Европа. Ние в България може и да не шофираме толкова, но грам няма да ни дойдат зле електро таксита, особено такива, които няма да губят пари на операторите, заради нуждата от дълго зареждане, нали? Да ви питаме за мнението ви, определено искаме, стига да ви е интересно да коментирате по темата Smile.

Видеото просто казва всичко. Не е ли страхотно да видиш как тази нова технология вече работи? Просто си седиш в колата и единствената ти връзка с процеса е да наблюдаваш анимацията на централния екран в своята електро кола, докато роботът поставя заредена батерия. Няма горивни изпарения, цапащи маркучи и загуба на ценно време. Няма как да не го искаме това и в България, нали?

От: Green Car Congress

Видео: Youtube – bietman

Прочетено 1934 пъти Последна корекция Вторник, 04 Септември 2012 19:03
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.