Компоненти (212)
Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Бързото зареждане на BMW i3 и VW e-Golf може да e и само 5-10 мин.
От Мартин ХаджистойковПървата ни асоциация с CCS, поне в София, е със City Center Sofia, но в света на електромобилите това означава Combined Charging System. Така, въпросната бърза зарядна станция на ABB на име Terra 53 C е първата от серия DC зарядни станции, които поддържат новия CCS стандарт за комбинирано зареждане. Доставките на Terra 53 C започват от лятото из Европа, а комбинирано означава само един конектор и за бързо, и за бавно зареждане...
Направи си сам: кабел за битово зареждане на Renault ZOE
От Мартин ХаджистойковОфициалната причина Renault ZOE да се предлага само със специален заряден кабел е, че този за зареждане от обикновен контакт не е преминал успешно тестовете преди пазарната реализация на модела. За да зареждаш ZOE сега, трябва да си купиш стенно зарядно устройство от компанията за €600. Дали нещо не е минало тестове не знаем, но като компанията не осигурява, ето че хората си направиха ZOE заряден кабел сами...
Мотор във всяко колело – това е 4х1 при електромобилите
От Стефан НиколовС четири електромотора си е баш 4х4, но за по-интересно използваме нашето ново 4х1 – това е определението ни за електромобил с електромотор във всяко колело. Освен невероятната мощност, тази технология освобождава и повече място, за още по-ефективно използване на пространството. И вече е патентована (тази на Evans Electric) – въпрос на време е да намери място в нови електромобили...
Солидна батерия за електромобил, в буквалния смисъл
От Мартин ХаджистойковЕдна от тях е Toyota, която наложи в съвременния свят понятие хибрид със своя Prius, но така и не прояви кой знае какъв интерес към литиево-йонната технология. Тя намери място в (зареждаемия вариант на) най-популярния в света хибрид чак през 2012 г., но само за да осигурява пробег до двайсетина километра на ток. Така, точно заради ограничените възможности на литиево-йонните батерии, Toyota има друг план и той е да ги замени няколко пъти по-мощните солидни батерии...
Да ги направим всички зарядни станции и електромобили да си говорят на един език!
Не зная дали ви прави впечатление и на вас, че в последно време автопроизводители бая започнаха да се кооперират, особено в "зелени" проекти. Дали е нещо, свързано с глобализацията, може би, но в последните седмици (първите за 2013-та всъщност) направо се превърна в тенденция. Направо изумително е да гледаш как яростни конкуренти се снимат усмихнати след полагане на подписи под споразумения, при това дори по няколко (конкурента). Съвсем пресни примери са такива като BMW-Toyota "кооперацията" в посока горивни клетки или пък Daimler/Renault/Nissan/Ford "сбирката" по същата тема. Ето и едно такова "комбо" специално за електромобилите – споразумение между множество топ компании за "побратимяване" на всички марки и модели електромобили и електро колонки...