С три вида батерии – VW e-Co-Motion пробег до 200 км
От Мартин ХаджистойковСтарите навици много си ги обичаме, ама понякога се налага да се разделяме с тях. При колите и по-скоро електрическите може да се наложат повече промени. Една от тях е с избора на "сърце" – вместо "кубатури", батерии. Точно такъв избор се заформя с бъдещия Volkswagen e-Co-Motion, за който вече има и технически данни. Да започнем с батериите – не че има повече на борда, но предлагат три вида...
Ако е дизелов VW миниван, например, избираш си двигател, а резервоарът обикновено е идентичен. Като изключим Tesla Model S при електромобилите засега няма варианти, Nissan LEAF и Ford Focus Electric, да речем, са само в една конфигурация, но е въпрос на време да започнат да ни предлагат избор. Като в този концептуален VW e-Co-Motion електро ван, с предложението за три различни вида батерии:
- 20 кВтч за 100 км пробег;
- 30 кВтч за 150 км пробег; и
- 40 кВтч за 200 км пробег.
Въобще не са сравними, но прави впечатление, че там където VW спира, Tesla Motors започва. Най-евтиният 40 кВтч Tesla Model S дори още не се произвежда, но това е друга тема.
https://www.ecars.bg/auto-shows/avtosalon-geneva-2013/3396-vw-e-co-motion-elektricheski-minivan-bus-baterii-probeg#sigProIdd8d76b3071
Volkswagen e-Co-Motion си е нещо като Transporter на бъдещето и основното му предназначение ще е товарно. А в бусовете не е като да не товарим и тежки неща. Това няма да е проблем и в електрическия, защото модулът, в който е поместена батерията е оребрен и усилен, за да може също да носи товари, като същевременно спомага за намаляване на теглото на самия ван.
Задвижваща система
Електро агрегатът е монтиран на задната ос и е свързан с едностепенна планетарна трансмисия. Двигателят на старите транспортер беше там, отзад, и затова точно като тях новият електрически ван ще бъде изключително маневрен с предните колела, което си е супер важно при градските доставки. Спомням си как някога предното предаване на моето старо Audi 100 се нуждаеше от 12 метра, за да направи обратен завой и със само 8.95 метра за същата процедура, e-Co-Motion ми изглежда направо шампион, ако не друго, поне в своя клас.
Непрекъснатата мощност на компактния задвижващ електро модул е само 50 кВ, но максималните 85 кВ и 270 Нм ме успокояват малко повече за ускорението, особено предвид товарното преназначение. И не че е много, но като за градски ван e-Co-Motion ще може да се движи със скорост до 120 км/ч, където компанията е поставила ограничението, за да пази енергията в батерията. Е, това позволява да се кара със стотина км/ч някой и друг километър по магистралата...
По-удобно за шофиране и разтоварване
Доставките обикновено са свързани с бързане и e-Co-Motion има с какво да помогне за това. Достъпът е лесен, а вместо скоростен лост има селектор и стандартната ръчна спирачка липсва, което позволява лесно минаване между седалките. Така е и в сегашния ми Chevrolet миниван, чиито скоростен лост зад волана и крачна ръчна спирачка предоставят точно това удобство – e-Co-Motion ще ми пасне веднага, с други думи, само че в пътнически или комби вариант.
В полза на последното везните определено накланя допълнително и осем инчовия централен екран – наистина искам нещо ново, кръгчетата и стрелките са ми доскучали отдавна. И ако подвижната модулна централна конзола от концепта намери място и в производствения вариант, e-Co-Motion удобствата наистина ще са много.
ОК, това е засега, обратното броене започва, без да има някакви дати или идеи за производството на този чудесен концепт, но поне има потенциален нов играч при електро вановете. Както с LEAF в средния клас, така и с e-NV200 Nissan ще води хорото и в лекотоварния при електромобилите, но не бива да забравяме, че наскоро датските пощи се сдобиха с цели 50 парчета Mercedes-Benz Vito на ток. Чудесно за нас потребителите, дето дишаме замърсен градски въздух. Може да не е съвсем скоро, но се задава потенциал да си го поизчистим .
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.